מכוניות ליסינג נסעו 31,000 ק"מ בממוצע ב-2013
יש לכם רכב מהעבודה? כנראה שנהגתם בו בלי הפסקה. נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלים שנהגי הליסינג צברו נסועה גבוהה בהרבה מבעלי רכב בבעלות פרטית
הישראלים נהגו בשנת 2013 יותר, ונהגי הליסינג נהגו יותר מכולם. נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מראים כי נהגים שחוכרים מכונית מחברת ליסינג, נוהגים בה הרבה יותר מבעלי רכב פרטי, ואף יותר ממכוניות הנמצאות בבעלות חברת השכרה.
בשנת 2013 רשמו מכוניות הליסינג נסועה (קילומטראז') של 31,200 ק"מ בממוצע - לעומת 29,800 לרכב השכרה ורק 14,400 ק"מ בממוצע לרכב בבעלות פרטית. אפילו כלי רכב בבעלות חברות נסעו פחות מרכבי הליסינג - 27,700 ק"מ בממוצע.
סוג הרכב | נסועה ב-2013 (שינוי מ-2012) | נסועה ב-2012 |
מכוניות בבעלות פרטית | 14,400 (0.7%+) | 14,300 |
מכוניות ליסינג | 31,200 (0.6%-) | 31,400 |
מכוניות בבעלות חברה | 27,700 (אין נתון) | אין נתון |
מכוניות השכרה | 29,800 (1%-) | 30,100 |
ממוצע מכוניות נוסעים* | 16,400 (0%) | 16,400 |
דו-גלגליים | 7,200 (2.7%+) | 7,100 |
מוניות | 78,200 (1.6%-) | 79,500 |
אוטובוסים | 58,800 (0.9%-) | 59,300 |
מיניבוסים | 50,500 (1.5%+) | 49,800 |
משאיות | 26,800 (0.2%-) | 26,800 |
כלל צי הרכב | 18,100 (0.5%-) | 18,200 |
* ממוצע מכוניות נוסעים כולל בעלות פרטית, ליסינג, חברה והשכרה
בשנת 2013 נרשם גידול בנסועה של כלל המכוניות בישראל, בשיעור של 2.2%. היא עמדה על 51 מיליארד ק"מ, אך הגידול נובע באופן מעניין מצמיחה משמעותית במצבת כלי הרכב הפעילים (ב-2.7%), שקיזזה ירידה בנסועה הממוצעת של 0.5%. ובמילים אחרות - היו יותר מכוניות על הכביש, אך כל אחת מהן נסעה מעט פחות מבשנת 2012, בין היתר בשל עליית מחירי הבנזין בפרט ויוקר המחייה בכלל, ועלייה בעומסי התנועה.
בלמ"ס שבים ומצביעים על מגמה בעייתית בכל הנוגע לתשתיות הכבישים בישראל. בעוד שמצבת כלי הרכב גדלה ביותר מ-50% בין שנת 2000 ל-2012 והנסועה ב-37%, אורך הכבישים בישראל עלה ב-14% בלבד, ושטחם ב-33% - מה שמסביר מדוע לוקח לכל אחד כמעט מאיתנו יותר זמן להגיע לעבודה וחזרה מדי יום.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי במהלך 2013, הנסועה הממוצעת לכלי רכב בישראל ירדה בחצי אחוז ל-18,100 ק"מ (לעומת 18,200 ב-2012). הנסועה במכוניות נוסעים נותרה ללא שינוי (16,400 ק"מ), נסועת משאיות ירדה ב-0.2%, מוניות נסעו 1.6% פחות (אך שומרות על שיא הנסועה הממוצע - 78,200 ק"מ בשנה) ונסועת אוטובוסים זעירים ודו-גלגליים דווקא עלתה ב-1.5% ו-2.7% בהתאמה.