שתף קטע נבחר
 

שוב: שביתת פתע בנמל חיפה

ועד עובדי נמל חיפה השבית את העבודה בטענה, שהמדינה מתעלמת מדרישותיו לנהל מו"מ על עתידם נוכח הקמת הנמלים הפרטיים. "נראה שישנה יד מכוונת המעוניינת להפוך את הנמלים לנכים וחסרי פוטנציאל", תקף יו"ר הוועד. אחר הצהריים הורה בית הדין לעובדים לשוב לעבודה סדירה

בפעם השנייה בתוך שלושה שבועות, השבית הבוקר (ג') ועד עובדי נמל חיפה את העבודה בנמל. השביתה החלה בשעה 9:30, כאשר העובדים התכנסו לאסיפות הסברה. מדובר בשביתה חוקית, שכן בעקבות השביתה הקודמת, הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה. בשעות אחר הצהריים הורה בית הדין האזורי לעבודה בחיפה לעובדים לשוב לעבודה סדירה. 

 

כתבות נוספות בנושא נמל חיפה:

 

גורמים בנמל חיפה אמרו כי העיתוי לשביתה אינו מקרי – במקביל להנחת אבן הפינה בנמל הפרטי באשדוד – והביעו תמיהה על שתיקת העובדים בנמל הדרומי. הנהלת הנמל פנתה לבית הדין האזורי לעבודה וביקשה להחזיר את העובדים לעבודה סדירה.

 

הרקע המיידי להשבתה, כך אמר יו"ר ועד עובדי הנמל, מאיר תורג'מן, הוא התעלמות המדינה מהחלטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה מתחילת החודש לפיה יש לנהל משא ומתן על עתיד הנמל ועובדיו. מאז, הוא טוען, לא התקיימה ולו ישיבה אחת בעניין עם נציגי המדינה.

 

"מזה כשנה וחצי המדינה 'מושכת זמן' מול עובדי הנמלים וזאת למרות דרישות חוזרות ונשנות גם של בית הדין הארצי לעבודה, שלא להתעלם מהעובדים ועתידם התעסוקתי והכלכלי", אמר. "נראה שישנה יד מכוונת אשר מעוניינת להפוך את נמלי חיפה ואשדוד לנמלים נכים וחסרי פוטנציאל, אל מול הנמלים החדשים שיוקמו. אי אפשר להסביר בדרך אחרת את התנהגות משרדי התחבורה והאוצר, שמריצים במלוא המרץ ועם הרבה משאבים את הנמלים הפרטיים באשדוד ובחיפה ומאידך, מתעלמים באופן מוחלט ומכוון מהנמלים הקיימים".

 

תורג'מן הזכיר הבוקר, באסיפת העובדים, את הבקשה של חברת 'צ'יינה הארבור', הזכיינית הסינית של הנמל החדש באשדוד, להעסיק 700 עובדים זרים. "מדינת ישראל נותנת את ידה להעסקת 700 עובדים זרים לבניית נמל חדש, בעוד שלחיילים משוחררים אין מקומות עבודה. איך ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד נותנים יד להבאתם של מאות עובדים זרים על חשבון מובטלים ישראלים?", תהה.

 

מהנהלת נמל חיפה נמסר כי מיד עם פתיחת השביתה הוגשה בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בדרישה להורות לעובדים לחזור לעבודה. הספינה הראשונה שלא הורשתה להיכנס לנמל נושאת משאיות קירור ועליהן סחורה חקלאית.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי "השביתה היא כחלק מסכסוך עבודה שהוכרז כדין, בעקבות רצון המדינה לבצע הנפקה חד צדדית ללא הסדרת זכויות העובדים".

 

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר, קרא לממשלה להתערב, "ולהפסיק את השערורייה של השבתת הנמל חדשות לבקרים. לא ייתכן כי כאשר הפחתת יוקר המחייה עומדת על סדר היום הלאומי, מקבלי ההחלטות יאפשרו להשבית נמל, השבתה שמשמעותה פגיעה בייצוא, עיכוב הייצור במפעלים וייקור המוצרים לצרכן הישראלי. מישהו צריך לקום ולהגיד 'די'.

 

"אם ההסתדרות נגררת אחרי תכתיבים קפריזיים של הנמל – עליה להתעשת. אם יש סחבת במו"מ עם העובדים – צריך לשים לה קץ, אבל אין להשלים עם צעדים כמו השבתות פתע. אנחנו, בעלי המטענים, היצואנים והיבואנים, שאיננו צד כלל במאבק, הנפגעים הישירים של השביתה, אבל הנזק האמיתי הוא נזק לכל המשק הישראלי. ממשלת ישראל צריכה לקחת אחריות ולמנוע אותו".שפר הוסיף כי העיתוי אינו מקרי, "אלא חלק ממאבק מתואם נגד הנמלים החדשים, כדי למנוע תחרות בנמלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
נמל חיפה
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים