סאקי ונוריקו סאן עושות יח"צ לישראל ביפן
בסדרה אינטרנטית בארץ השמש העולה מככבות שתי אחיות שמגיעות לביקור בישראל ומגלות מה שיש לה להציע. דובר השגרירות ביפן: "זו חשיפה קלילה ומקורית של הארץ, תוך הבעת הערכה לתרבות הפופולרית היפנית"
סאקי סאן ונוריקו סאן הן גיבורות סדרת האנימציה היפנית המקורית (שילוב של אנימה ומאנגה - אנימציה וקומיקס) שהשיקה אתמול (יום ג') שגרירות ישראל ביפן. זהו פרוייקט תדמית חסר תקדים של שגרירות כלשהי ביפן, המתעל את התרבות הפופולרית המקומית לצורכי הסברה. צפו בחלק מהסרטון.
הסדרה מגוללת את סיפורן של שתי אחיות יפניות - סאקי ונוריקו - המגיעות לביקור בישראל, ומשלבת קומדיה, דרמה, וכמובן גם סיפור אהבה קטן. בהופעת אורח מיוחדת: "שלום צ'ן", בובת הקמע של השגרירות אשר מספקת מידע על ישראל מפעם לפעם. כך ישראל נמצאת ברקע העלילה, והסדרה מציגה את האתרים האטרקטיביים והמיוחדים בארץ. כל פרק מתמקד באזור אחר בישראל: תל אביב, ירושלים, ים המלח ומצדה, הנגב, קיבוץ, צפון הארץ וכדומה. כמו כן כל פרק יציג תחום התמחות אחר של ישראל, כמו יין, קוסמטיקה או היי-טק.
האחיות מגלות במהלך הטיול את הצדדים הרבים שיש לישראל להציע, נהנות מהיין והפיוז'ן שבתפריט או מהסושיות, פוגשות ישראלים מכל הגילאים, נתקעות במעלית שבת, הולכות לאיבוד, מתפצלות, חוזרות, ואפילו מקבלות קנס ברכבת הקלה בירושלים. בסדרה משולבות תמונות אמיתיות מישראל וחומרי הסברה שהפיק משרד החוץ.
הסדרה תכלול שבעה פרקים ומדי חודש תשחרר השגרירות פרק אחד. היא תשודר בעמודי היוטיוב והפייסבוק של השגרירות. בשל הקשר בין יוטיוב וגוגל, מצפים בשגרירות ישראל כי הסדרה תקבל חשיפה גדולה כשיחפשו את המילה "ישראל" ביפנית. השגרירות, אגב, שכרה שחקניות מקצועיות שידובבו את האחיות.
שגרירת ישראל ביפן רות כהנוב סיפרה כי מטרת הפרוייקט היא "להתחבר לתרבות הפופ היפנית, ודרך האנימה להגיע לקהל היפני, בעיקר הצעיר, ולהציג את ישראל שמעבר לסכסוך על אתריה הייחודיים, הטכנולוגיה והחיים התוססים". דובר השגרירות, רונן מדזיני, הוסיף: "הפידבקים שאנו מקבלים על הפרוייקט הם חסרי תקדים. הסדרה מככבת בכל המדיות המרכזיות ביפן. המטרה העיקרית היא חשיפה קלילה ומקורית של ישראל תוך הבעת הערכה לתרבות הפופולרית היפנית".
השגרירות ערכה שלשום הקרנת בכורה של הפרק הראשון לעיתונאים יפנים בסניף של מקס ברנר בטוקיו (בליווי שוקולדים ויינות ישראלים), וקרוב ל-20 כלי תקשורת שונים הגיעו, בהם רשתות טלוויזיה ארציות, עיתונים יומיים, בלוגרים מובילים מתחום האנימה ומבקרי קולנוע. לפחות שמונה מדיות ביפן כבר דיווחו על הפרוייקט הישראלי.
מדזיני סיפר כי בהמשך הכוונה לרתום את תעשיית התיירות ביפן להשתמש בסדרה לקידום חבילות תיור ארצה, ואף לייצר חבילות חדשות בעקבות המסלול שעושות האחיות הסדרה. "הסדרה המלאה תשמש אותנו שנים רבות קדימה מול אנשי הקשר בכל הדרגים, ואנו כבר בתהליכי הרשמה לפסטיבלי אנימציה ביפן", הוסיף.