לקסוס שוב הכי אמינה לפי הקונסיומר ריפורט
מותג היוקרה היפני זכה פעם נוספת בתואר הנחשק, בסקר תדמית האמינות השנתי של המגזין רב ההשפעה. מותג האם טויוטה במקום השני, לפני מאזדה, הונדה ואודי. ואיזה מותג יוקרה ספג מהלומה מביכה מלקוחותיו האמידים?
בפעם המי-יודע-כמה: לקסוס נבחרה להכי אמינה בארה"ב. מגזין הצרכנות האמריקאי והבלתי תלוי קונסיומר ריפורט, מפרסם את דירוג מותגי הרכב האמינים ביותר לשנת 2014, לפי סקר שערך בקרב בעלי מכוניות חדשות בארה"ב. הזוכה הגדולה בסקר היא לקסוס היפנית, מותג היוקרה של קונצרן הרכב טויוטה. במקום השני מסיימת יצרנית הרכב הגדולה בעולם - טויוטה עצמה. היפנים זכו גם אשתקד בשני המקומות הראשונים בסדר זה, והקדימו השנה בחמשת המקומות הראשונים את מאזדה, הונדה ואודי. בתחתית טבלת האמינות ממוקמת פיאט האיטלקית, וגם במרצדס ואינפיניטי אין סיבה לחגיגות.
עורכי הסקר בדקו את רמת האמינות של כלי הרכב המופיעים בטבלה ושייכים למנויי המגזין - כשמונה מיליון בעלי מכוניות. אלה התבקשו לציין בעיות בהן נתקלו במהלך 12 החודשים הראשונים לשימוש ברכב החדש שרכשו, ב-17 סעיפים שונים. נתונים על 248 דגמים שונים נאספו על-ידי 1.1 מיליון בעלי רכב, הועברו במהלך השנה לעורכי הסקר, ויצרו את הטבלה המצורפת. זו משמשת למעשה חישוב צפי-אמינות למותגים ולמכוניות המוזכרות בשתי קטגוריות עיקריות - הטובה והגרועה ביותר מבחינת אמינות בכל מותג. כך למשל זכתה ה-CT200h ההיברידית לציון הגבוה ביותר בלקסוס, ואילו ה-IS250 לציון הנמוך ביותר בקרב דגמי המותג.
צרות במערכות המידע
לדברי חוקרי קונסיומר ריפורט, מערכות המידע והבידור החדשות, בעיקר אלה הכוללות מסך מגע רב-שימושי, הפכו למקור שכיח לבעיות מתסכלות, ולסעיף בו דווח מספר הבעיות הרב ביותר. במגזין מציינים בעיקר את מכוניות המותגים אינפיניטי, ג'יפ, פיאט, ראם (מותג הטנדרים של דודג'), קדילאק, פורד והונדה - כסובלות מבעיות עם מערכות הבידור-מידע. אם בעבר דווחו טענות נגד מערכות אלה בתחום מסך מגע שאינו מגיב כראוי, או קשיים בהתחברות לסלולרי (בלוטות'), השנה דווחו בעיות רבות נוספות. "בדיקה מעמיקה מגלה כי מכוניות עם בעיות רבות בתחום האלקטרוניקה, יציגו בדרך כלל גם בעיות בתחומים אחרים", אמר ג'ייק פישר, האחראי על ניהול מבחני הרכב במגזין.
המכונית שזכתה לציון הנמוך ביותר בתחום מערכות הבידור-מידע בסקר של השנה היא אינפיניטי Q50 המודרנית, המשווקת גם בישראל. למעלה מ-20% מבעלי המכונית הזו דיווחו על בעיות עם המערכת. יחד עם בעיות אמינות רבות שדווחו על רכב הפנאי QX60, רשמה אינפיניטי את הצניחה המשמעותית ביותר במיקום מותג בסקר זה לעומת אשתקד - לא פחות מ-14 שלבים ולמקום ה-20 בחלקה התחתון של הטבלה. אך זה אינו מותג היוקרה שספג את המהלומה הקשה ביותר
מרצדס בתחתית, וגם פיאט
מותג היוקרה הגרמני מרצדס, האחראי יחד עם אודי וב.מ.וו לשלישיית היוקרה המובילה של תעשיית הרכב העולמית כבר עשרות שנים, ממוקם 24 בטבלה לאחר צניחה של לא פחות מ-11 מקומות לעומת אשתקד. בקונסיומר ריפורט מציינים כי המותג הגרמני הוא האירופאי היחיד שצנח כך בסקר הנוכחי. עורכי המחקר אומרים כי טענות של בעלי ה-CLA החדשה ומפתיע מכך, בעלי ספינת הדגל היוקרתית והיקרה S קלאס החדשה, הם אלה שגרמו לתוצאה המביכה.
בתחתית הטבלה פיאט האיטלקית, אך מה שאמור להטריד את אנשי קונצרן קרייזלר-פיאט הענק, היא העובדה שבכל ארבעת המקומות האחרונים ממוקמים מותגי הקונצרן, וגם קרייזלר הממוקמת גבוה יותר, מוצבת עדיין בתחתית (22). המכונית הפחות אמינה במותג פיאט בסקר זה היא ה-500L החדשה, בעוד ה-500 הקטנה והמאד פופולרית (גם בישראל) זוכה לציון הגבוה ביותר בקרב דגמי היצרנית. ג'יפ ממוקם לפני אחרון, לפני דודג' וחטיבת הטנדרים (ראם).