העיצומים בנמל אשדוד: עומסי תנועה כבדים
ועד עובדי הנמל הרחיב את העיצומים לאחר שלטענתו מזכירת הוועד הושעתה ובעקבות זאת עשרות משאיות עומדות בכניסה לנמל. הנהלת הנמל טוענת שמדובר בצעד לא חוקי ופנתה לבית הדין בדרישה להורות לעובדים לשוב לפעילות
בוקר עצבני במיוחד בנמל אשדוד. בעקבות הרחבת העיצומים מצד עובדי הנמל, עשרות משאיות עומדות בכניסה לנמל ונכנסות בצורה איטית ובמקום ישנם עומסי תנועה כבדים במקום. זאת לאחר שלטענתם חברת ועד העובדים מיכל לוגסי, מזכירת ועד עובדי המינהל, אשר משתתפת בוועדות קליטת העובדים הושעתה.
- 36% מעובדי נמל אשדוד - קרובי משפחה
- עובדי נמל אשדוד ליו"ר הועד: אל תתפטר
- סערה בנמל אשדוד: יו"ר ועד העובדים פורש
ועד העובדים של הנמל הודיע כי מדובר במהלך שאיננו חוקי והודיע על עיצומים בענף המיחשוב של הנמל. כבר אתמול החלו עומסים כבדים של משאיות בנמל והבוקר מתרחבים העיצומים גם בקרב העובדים התפעוליים. הדבר יוצר האטה משמעותית בעבודה ותורים ארוכים של משאיות. הנהלת נמל אשדוד פנתה לבית הדין לעבודה בבאר שבע בדרישה להורות לוועד העובדים לשוב לעבודה סדירה בטענה כי מדובר בצעד שאיננו חוקי.
הדיון בעניין זה יתקיים מחר אולם עד אז צפויים עומסים כבדים והאטה בעבודה. נהגי משאיות ועובדים של חברות ספנות סיפרו ל-ynet על התורים הארוכים המשתרכים החל משעות הבוקר המוקדמות בשערי הכניסה לנמל: "כל מי שרוצה להתקרב לנמל איננו יכול, יש פקק אחד ארוך וגם אי אפשר להגיע לחניות בגלל שהשערים לנמל נפתחים ונסגרים לסירוגין והעובדים פועלים לאט ויוצרים פקק ארוך. זה מצב בלתי נסבל. עובדים מחברות ספנות במשרדים באזור מתקשים להגיע ונאלצים להחנות רחוק ולא בחניות המסודרות", סיפר אחד העובדים.
במשמרת הלילה, מ-22:00 עד 06:00 בבוקר, פרקו לנמל במקום 250 מכולות שנכנסות בממוצע, רק כ-50, ולכן הבוקר נרשמו עומסים כבדים. השביתה היא של חדר הפיקוד והשליטה של שינוע המכולות, מרכז העצבים של הנמל, דרכו ניתנות כל ההנחיות לפריקה והעמסה של מכולות. ברגע שהמחשבים לא עובדים, אז גם עובדי התפעול מתקשים לעבוד כרגיל.
ועד העובדים בנמל אשדוד מסר בתגובה: "כל עוד הנהלת הנמל ממשיכה בהפרה של הסכמי עבודה ורמיסת זכויות העובדים, הוועד לא ישב בשתיקה אלא יעמוד על קיום ההסכמים".
הנהלת נמל אשדוד מסרה בתגובה: "ביה"ד לעבודה ידון מחר בעתירת הנהלת נמל אשדוד נגד שיבושי העבודה בנמל ושיבוש כניסת המשאיות בשערי הנמל.
"הנהלת הנמל משלמת לעובדים שכר עבודה אשר ישקף את התפוקות הנמוכות ואשר יגיע עד לתשלום של 20% מהשכר בלבד. כלומר, עובדי מערכת TOS החולשת על פריקת וטעינת המכולות, גורמים לעובדי מערכת התיפעול להפסיד הכנסות שכר, שכן השיבושים ב-TOS מפחיתים את כמות המכולות המטופלות.
"מתקבל הרושם שיו"ר ועד עובדי הנמל, אבינועם שושן, מנהל את הקמפיין האישי שלו לבחירות לראשות הוועד על גבם של עובדי הנמל ולקוחותיו".