מהפכת האייקונים: האימוג'ים תופסים צבע
מהפכה אתנית בתפריט האייקונים בסמארטפונים. ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי בעקבות תלונות משתמשים מאמצע השנה הבאה נוכל למצוא שם גם דמויות שחומות - ולא רק לבני עור
הטלפון בכיס, צפצוף הודעת וואטסאפ נשמע, אתם מביטים במכשיר - והאימוג'י המצורף הוא כמעט תמיד של אדם לבן. ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר (יום ד') כי בשל טענות שהעלו המשתמשים המצב עומד להשתנות בקרוב.
רבים ממשתמשי הסמארטפון והמחשב משתמשים בסמלי האימוג'י ומצרפים אותם להודעותיהם. מדובר באייקונים הקטנים המוכרים לנו כמו למשל לבבות, פרצופי סמיילי, מכוניות, מאכלים שונים - וגם פרצופים מצוירים של אנשים. בתקופה האחרונה נשמעו טענות מצד המשתמשים שלפיהן פרצופי האימוג'י ניתן למצוא אנשים בעלי גוון עור לבן בלבד.
בעקבות כך החליט ארגון "יוניקור קונסורציום" (האחראי לכך שאותיות וסמלים יופיעו באופן אחיד על פלטפורמות שונות) לבצע מהפכה בתחום - והוא הודיע שהמצב בקרוב ישתנה. הארגון שוקד עתה על עדכון גרסה, כך שאמצע 2015 נוכל לשנות את צבע העור בפרצופי האימוג'י. למשל: ראיתם שוטר עם פנים לבנות ואתם מעדיפים שהוא יהיה שחור עור? תוכלו לשנות את הצבע. איך? לחיצה רצופה על הפרצוף שאותו תרצו תקפיץ לכם תפריט עם שישה גווני עור שונים - מלבן, דרך ורדרד ושחום - ועד לשחור.
שני המהנדסים ששקדו על התוכנית לגיוון האתני הם עובדי גוגל ואפל - ששתיהן חברות בקונסורציום. "אנשים בכל העולם רוצים אימוג'י שישקף יותר את הגיוון האנושי", כתבו השניים. "הדמויות הקיימות כיום באימוג'י נועדות להיות גנריות, אך מאחר שדמויות האימוג'י המקוריות נוצרו ביפן הן בעלות עור בהיר".
זו לא הפעם הראשונה שנושא הגיוון האתני באימוג'י עולה לדיון: אפל הודיעה בתחילת השנה כי תפעל מול הקונסורציום כדי להרחיב את הגיוון האתני בדמויות האימוג'י. זאת, בעקבות לחץ מצד גולשים וסלבריטאים ובהם הזמרת מיילי סיירוס. ביוני האחרון החליט הקונסורציום להוסיף 250 אייקונים לרשימת האימוג'י התקניים, אך בניגוד לציפיות לא היו שם דמויות מגוונות אתניות.