עובדי הרכבת פותחים בצעדי מחאה
העובדים מאיימים לנקוט בעיצומים בעקבות דרישת הממונה על השכר להשיב מיליוני שקלים עבור הוצאות נסיעה במוניות
פוצץ המו"מ בין ועד עובדי הרכת להנהלת החברה בנושא הוצאות הנסיעה של העובדים: בדיון שקיימו הבוקר ראשי הוועד הוחלט על נקיטת צעדי מחאה במסגרתם לא יגיעו לעובדים להדרכות מקצועיות. הנהלת הרכבת מסרה כי "הדיאלוג מול הוועד לא צלח ועובדי הרכבת החלו לפתוח בשביתה פראית". מהוועד נמסר כי לא תהיה פגיעה בציבור הנוסעים.
- לכתבות נוספות בערוץ קריירה
ברקע להחלטת הוועד עומדת דרישה שהוציא השבוע הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, להנהלת החברה ולכ-1,200 עובדים, להשבת שכר של מיליוני שקלים עבור הוצאות נסיעה במוניות, שהם קיבלו לטענתו שלא כדין.
מדובר בנוהל לא פורמאלי במסגרתו תגברה החברה את כוח האדם ביחס לביקוש בתחנות השונות, באמצעות הסעת עובדים במוניות. הנהלת החברה ניסתה לצמצם את הנוהל ביוני 2013 ולהגביל את הוצאות הנסיעה של העובדים, אולם ההסתדרות וועד העובדים עתרו לביה"ד לעבודה בבקשה לצו מניעה נגד המהלך.
בית הדין פסק שמדובר בנוהל שהשתרש והורה לצדדים להגיע להסדר בנושא. כעת, טוענים בוועד העובדים, הממונה על השכר הפר את החלטת בית הדין ולפיכך הם שוקלים לנקוט בצעדים. העובדים יכולים להתחיל במיידי בצעדים ארגוניים, זאת לאחר שלפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על שורה של סכסוכי עבודה, בהם גם לעובדי הרכבת.
עוד טוענים בוועד, כי ברקע לדרישה להשבת שכר, עומד נושא הפרטת הרכבת, כפי שבאה לידי ביטוי בחוק ההסדרים שעוסק בהנפקת אג"ח. על פי הוועד, מדובר בניסיון להחליש את העובדים ולנטרל את התנגדותם להפרטה. "יש קשר ברור בין שני הנושאים - משרד האוצר פועל נגד העובדים במטרה להחליש אותנו כי הוא יודע שעובדי הרכבת הם כיס ההתנגדות המרכזי בדרך להפרטה", אמר יו"ר הוועד, ניקה שימחוביץ'.
ממשרד האוצר נמסר: "בעקבות בדיקה של הממונה על השכר נתגלה שתשלום המוניות וההיסעים ברכבת חורג ומשולם מעבר למאושר על ידו. בעקבות כך נערך שימוע להנהלה ולוועד".
בהכנת הכתבה השתתף ליאור גוטמן, "כלכליסט"