שתף קטע נבחר

 

רק אחרי 21 הרוגים: "ציר המוות" ייסגר

אחרי התאונה הקטלנית האחרונה, בשבוע שעבר, ייסגרו נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי

21 בני אדם נהרגו בכביש הזה בחמש השנים האחרונות, ורק עכשיו החליטו לסגור אותו: היום (א') הוחלט לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שהיו בכביש בתקופה האחרונה. בעיריית פתח תקווה הבטיחו שכעת יחלו העבודות להעתקת תחנות ההסעה לצדי הכביש והסגירה תהיה ביומיים הקרובים.

ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן. החלטה מאוחרת (צילום: יוגב אטיאס) (צילום: יוגב אטיאס)
ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן. החלטה מאוחרת(צילום: יוגב אטיאס)

 נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי הוקמו בהשקעה של מיליוני שקלים על מנת להעניק עדיפות לתחבורה ציבורית ולהקל את עומסי התנועה, אך על-פי נתוני עמותת "אור ירוק", ברחוב אירעו בין השנים 2013-2011 38 תאונות דרכים, שבהן נפגעו 51 בני אדם. בשנה שעברה לבדה אירעו בציר הזה עשר תאונות דרכים שבהן נפגעו 12 בני אדם.

 

הקטע המזרחי של הכביש, בין רחוב אורלוב לבית החולים בילינסון, נסגר עוד בינואר 2013, לאחר שהאחים חכם נהרגו מפגיעת אוטובוס. מאז השתלבו האוטובוסים בנתיב מצומת הרחובות ז'בוטינסקי - משה דיין, ובקטע שלא נסגר היו עוד שתי תאונות קטלניות.

 

התאונה הקטלנית האחרונה בכביש אירעה בשבוע שעבר, אז נפצע הולך רגל בן 65 באורח

קשה מפגיעת אוטובוס ומת בהמשך מפצעיו. לבד מחקירת התאונה עצמה, המשטרה הודיעה כי בעקבותיה ייבדקו גם הסדרי התנועה במקום והנתיבים הכפולים - לכלי רכב ולתחבורה ציבורית - שעלולים להטעות את הולכי הרגל החוצים. מאז התאונה הוגברה האכיפה בנתיב. באוטובוסים עצמם מופעלת כריזה הקוראת לנוסעים להיזהר בחציית הכביש.

 

מנכ"ל "אור ירוק" שמואל אבואב אמר לאחר התאונה האחרונה כי "ציר הדמים בז'בוטינסקי חייב להיות סגור עד שיוקם גשר שיפריד בין הולכי הרגל לכלי הרכב ובייחוד האוטובוסים. פתיחה מחודשת של השיקוע בצומת דנמרק וז'בוטינסקי היא הימור מיותר על חיי הולכי הרגל שחוצים את הצומת הסואן, המסובך והמסוכן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים