שתף קטע נבחר

עובדי הרכבת מחריפים עיצומים - לא יבדקו כרטיסים

פקחי רכבת ישראל לא בודקים כרטיסי נסיעה, כחלק מעיצומים עליהם החליט ועד העובדים - "נוסעי הרכבת לא ייפגעו, אך העיצומים יוחרפו עוד יותר עד שיימצא פתרון"

ועד עובדי הרכבת מחריף את העיצומים בהם פתח לפני מספר ימים, והורה לפקחים שלא לבדוק כרטיסי נסיעה. ועד עובדי הרכבת החליט להחריף את העיצומים בהם פתח כנגד הנהלת החברה, ולאחר שהשבית לפני מספר ימים את בית הספר למקצועות הרכבת, הודיע היום (א') כי הורה בנוסף לפקחי הרכבת להפסיק לאלתר את בדיקת כרטיסי הנסיעה של הנוסעים. בוועד העובדים מבהירים כי העיצומים עליהם הכריז הוועד, לא יפגעו בנוסעי הרכבת. עוד אומרים שם כי בכוונתם להמשיך ולהחריף עוד יותר את העיצומים "עד לפתרון המשבר".

 

בוועד העובדים אומרים היום כי ההחלטה על עיצומים חריפים עוד יותר התקבלה לאחר שהנהלת הרכבת פנתה לעובדים ודרשה שישיבו לטענות הממונה על השכר באוצר, ואילו בהסתדרות ובוועד העובדים הוחלט כי העובדים לא ישיבו לפנייה זו. יש להזכיר כי בשבוע שעבר פנה הממונה על השכר למנכ"ל הרכבת ודרש כי יערוך שימוע ל-1,200 עובדים בנוגע להוצאות על נסיעות לצרכי העבודה. בוועד אומרים כי בית הדין לעבודה קבע כי הנושא יוסדר בין הנהלת הרכבת לעובדים במשא ומתן, במסגרתו החליט הממונה - "בצעד חד-צדדי ולמרות הליכי הידברות" - לפעול נגד העובדים.

 

"אוזלת ידה והניהול הלקוי של הנהלת הרכבת הביאו לבזבוז כספי ציבור, ועתה מאשימים את העובדים על לא עוול בכפם. הממונה על השכר והנהלת הרכבת מנסים, בדרכים של אלימות כלכלית, לשבור את העובדים כדי לקדם הפרטה וכל האמצעים כשרים מבחינתם", דברי הוועד.

 

ניקה שימחוביץ', יו"ר ועד עובדי הרכבת, אמר היום כי "הממונה על השכר והנהלת הרכבת עשו יד אחת במטרה לשבור את העובדים ולהפריט את הרכבת. לא ייתכן שעל ניהול כושל של הנהלת הרכבת ועל הפרטה פרועה - עובדים ישלמו מחיר. אנחנו נמשיך בעיצומים עד שההנהלה והממונה יתעשתו ויבינו שהצעדים חד צדדיים הם לא ישיגו דבר".

 

ברכבת ישראל מזכירים היום כי השביתה לדבריהם, גורמת ל"פגיעה כלכלית לעובדי הרכבת שאינם מבצעים את עבודתם, בשל הוראות הועד". עוד אומרים שם כי ועד עובדי הרכבת מוחה על החלטת הממונה על השכר, אשר התייחס לשימוש העובדים במוניות בנוסף לקבלת הוצאות רכב, בניגוד להסכם עבודה שנחתם ב-1994.

 

"ההוצאה למוניות עולה לרכבת ישראל כ- 16-24 מיליון שקלים  בשנה או כ-100 אלף  שקלים ביום. הנהלת רכבת ישראל החלה בטיפול בנושא זה לפני למעלה משנה, אולם בעקבות התנגדותו של ועד העובדים, הובא הדבר לפתחו של בית הדין לעבודה".

 

יש להזכיר כי בוועד העובדים שוררת זה זמן רב תרעומת קשה על הנהלת הרכבת, אשר פועלת, כך אומרים שם, באופן שאינו תואם את האינטרס הציבורי, לפיו יש לדאוג לשירות מיטבי ברכבת ישראל לרווחת הנוסעים. בין היתר מזכירים שם את ההחלטה להעביר את תחזוקת קרונות הרכבת לידי חברת אלסטום. החלטה שנועדה להחליש את עובדי הרכבת, אף בפועל התבררה ככזו שפוגעת קשות בשירות. בין היתר מכיוון שאחוז ניכר ממערכי ה-ic3 מושבת לחלוטין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
רכבת - בעיצומים
צילום: אביגיל עוזי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים