בנק מזרחי בקמפיין "שמח". העובדים פחות
מזרחי-טפחות מנסה להתמודד עם החידושים הדיגיטאליים של הבנקים הגדולים ומשיק קמפיין חדש תחת הסיסמה "בנק שמח", במסגרתו יוצעו שירותים חדשים ללקוחות וכן ישתנה עיצוב הסניפים. העובדים למנכ"ל הבנק: "נאלצים להשתתף בחגיגה הצבועה שלך, לא כי אנו שמחים אלא כי אין לנו ברירה"
שכלול האמצעים הדיגיטליים או שדרוג הסניפים? מזרחי – טפחות יוצא בקמפיין חדש תחת הכותרת "בנק שמח" במסגרתו יעצב הבנק מחדש את הסניפים וכן ישיק שירותים ומוצרים חדשים.
- מסלולי עמלות בבנקים: כמה אתם משלמים?
בין החידושים שמציע הבנק – הרחבת שעות המענה הטלפוני במוקד, כך שיפעל גם בכל שעות הלילה (למעט ליל שבת) ושירות ללקוחות המשכנתא של טפחות, במסגרתו יבצע הבנק את הסידורים הקשורים בתהליך המשכנתא כגון רישום זכויות ברשם המשכונות, הוצאת נסח טאבו ועוד, במחיר עלות.
ואולם, המיזם החדש של מזרחי-טפחות זוכה לביקורת רבה מצד עובדי הבנק. אתמול (א') קיים הבנק כנס עובדים להשקת המהלך, כאשר במכתב שפרסם ערב האירוע כתב ועד עובדי הבנק: "קראנו כולנו את מכתבו של מר פרשר (מנכ"ל הבנק), בו הוא מכריז על יציאה לדרך חדשה במסע שהתחיל כדבריו לפני כעשור. באותו עשור בו העובדים מקבלים 0 שקלים תוספת שכר והבכירים מחלקים בינם ובין עצמם רווחים של מיליארדי שקלים"
הוועד הוסיף וכתב "אנחנו העובדים יכולים מקסימום לקצור את הפירות, מי שאוכל אותם הם הבכירים והמקורבים לצלחת. העובדים שנמצאים בשעות אלה בהסעות שארגנת לאירוע נמצאים שם אחרי שהופעלו עליהם איומים (גלויים ומרומזים). הם נאלצים להשתתף בחגיגה הצבועה שלך, לא כי הם שמחים אלא כי אין להם ברירה משום שבצורה "עדינה" ומבודחת" הובהר להם שאם הם לא יבואו יהיו לכך השלכות".
לטענת הוועד ההנהלה אינה מוכנה להיכנס איתם למשא ומתן ולגבש הסכם שכר חדש. ההסכמים הנוכחיים מתבססים על הסכם ישן מלפני כ-10 שנים, שלטענתם מקפח את זכויותיהם.
להציג חיסרון כיתרון?
בבנק מציינים כי בעוד שני הבנקים הגדולים (פועלים ולאומי) עסוקים בתחרות מי יציג את השירותים והשכלולים המתקדמים ביותר בתחום הדיגיטל, מזרחי-טפחות מעוניין להתמקד בבנקאות המסורתית.
"הבשורה" של מזרחי-טפחות תבוא לביטוי גם בסניפי הבנק ובמכשירים האוטומטיים בעיצוב חדש שיתבצע בהדרגה בחודשים הקרובים וילווה בקמפיין בכיכובם של דביר בנדק וארקדי דוכין. עלות המהלך תעמוד על כ- 25 מיליון שקל.
לדברי מנכ"ל מזרחי-טפחות, אלדד פרשר, "'מרוץ החימוש' הדיגיטלי, שמתנהל בשנים האחרונות בין שני הבנקים הגדולים, מכוון למטרה אחת בלבד: להעביר את הלקוחות למתכונת פעולה של 'עשה זאת בעצמך' ולהרחיק אותם מהסניפים ומעובדיהם. זאת, בשעה שהערוצים הדיגיטליים במזרחי-טפחות מהווים פלטפורמה מקרבת ולא מרחיקה, ותכליתם לחבר ולהדק את הקשר בין הלקוחות לבנקאי האישי שלהם בסניף".
ואולם בבנקים הגדולים לא נשארים חייבים. שלא לציטוט אומרים שם בתגובה כי "גם זו דרך להציג חיסרון כיתרון. מזרחי 'מפגר' בכל מה שקשור בתחום הדיגיטל והשירותים הטכנולוגיים המתקדמים ללקוחות, הוא יודע שאין לו סיכוי להתחרות, אז הוא מנסה להציג את זה כאילו הוא מטפח יותר את הלקוחות בסניפים".