שתף קטע נבחר
 

שופרסל: הפסד של 24 מיליון שקל ברבעון

מכירות הרשת ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.98 מיליארד שקל. מדובר בירידה בשיעור של 2.8% ביחס למכירות הרבעון השלישי אשתקד שהסתכמו ב-3.07 מיליארד שקל

למרות יישום תוכנית ההתייעלות עליה הכריזה לפני כחצי שנה, חותמת שופרסל את הרבעון השלישי של השנה בהפסד נקי בגובה 24 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרווח של 34 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר ברבעון השני ברציפות בו רושמת שופרסל הפסד, שכן את המחצית הראשונה של השנה חתמה רשת המזון הגדולה בישראל עם הפסד נקי בגובה 125 מיליון שקל.

 

כתבות נוספות בנושא 

 

ההרעה בתוצאות שופרסל באה לידי ביטוי בכל הפרמטרים הכלכליים. מכירות הרשת ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.98 מיליארד שקל. מדובר בירידה בשיעור 2.8% אחוז ביחס למכירות הרבעון השלישי אשתקד שהסתכמו ב-3.07 מיליארד שקל.

 

הירידה במכירות חנויות זהות היתה חדה יותר והגיעה ל-3.5% את הירידה במכירות ניתן לייחס להורדות המחירים עליהם הכריזה הרשת במסגרת תוכנית ההתייעלות שפרסמה ביוני האחרון, לצד הפחתת ההנחות שהעניקה בעבר לרוכשי תווי השי, אשר הובילה לצמצום היקף מכירות התווים.

 (צילום: אודי בורג) (צילום: אודי בורג)
(צילום: אודי בורג)

הורדת המחירים באה לידי ביטוי גם בצניחת הרווח הגולמי של הרשת שהסתכם ב-643 מיליון שקל, לעומת 769 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית נשחק לרמות שמאפיינות חנויות דיסקאונט זולות במיוחד והסתכם ב- 21.5% אחוז לעומת 25% אחוז ברבעון השלישי אשתקד.

 

שיעור הוצאותיה של הרשת הסתכמו ברבעון החולף ב-21.6% אחוז מהמכירות, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. בעקבות כך, חתמה שופרסל את התקופה בהפסד תפעולי בגובה 3 מיליון שקל, ירידה של 106 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי אשתקד. ההפסד התפעולי מהווה 0.1% מהמכירות.

 

זאת לאחר שברבעון השלישי אשתקד עמדה הרווחיות התפעולית של הרשת על 3.4% מהמכירות. אמנם גם במחצית הראשונה רשמה הרשת הפסד תפעולי בגובה 156 מיליון שקל, אולם לא כתוצאה מפעילותה השוטפת אלא בשל ההוצאה החד פעמית שנרשמה במסגרת יישום תוכנית ההתייעלות. במקרה הנוכחי ההפסד הוא תוצאה של פעילות שוטפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
הפסדי ענק לרשת
צילום: אביהו שפירא
מומלצים