הגיע הזמן: נסגר "ציר המוות" בפתח תקווה
לא פחות מ-21 בני אדם נהרגו עד שהוחלט לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי. ראש העיר: "התושבים סיימו לשלם בחייהם"
סוף לאחד הכבישים המדממים ביותר במדינת ישראל: נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה נסגרו אמש (ג') לאחר שהכביש, שכונה "ציר המוות", גבה את חייהם של 21 בני אדם מאז פתיחתו בשנת 2009.
עוד בחדשות:
מפקד המחוז לשעבר: "רצח נועה אייל לא פוענח ופרשתי מתוסכל"
תיקון לחוק המילואים: "לא מוכנים למלחמה"
עסק מסריח: לשכנים נמאס מחנויות הקנביס
ביום ראשון החליט ראש העיר איציק ברוורמן לסגור את הנתיבים הציבוריים לתנועת אוטובוסים במהלך חד-צדדי וללא אישור משרד התחבורה, שהכביש נמצא באחריותו. "תושבי פתח תקווה סיימו לשלם בחייהם בכביש", אמר ברוורמן. "הכביש ייפתח כשיהיה בטיחותי יותר להולכי רגל".
צוותים של העירייה הגיעו לרחוב והציבו מחסומים בנתיבים לתחבורה ציבורית שעוברים במרכז הכביש. תחנות ההסעה שהיו בצידי הנתיבים הועתקו לשולי הרחוב, כפי שהיה בעבר לפני הקמת ופתיחת הנתיבים לתחבורה ציבורית, ובוצעו שינויי הכוונה ותנועה במקום.
בעירייה אומרים כי משרד התחבורה יישר קו עם יוזמת העירייה על סגירת הנתיבים. "אנחנו מקווים שבפעם הבאה שהנתיבים ייפתחו, הם כבר ישמשו את הרכבת הקלה ויהיו בטיחותיים יותר עבור הולכי הרגל." אמר ברוורמן.
הנתיבים הוקמו בהשקעה של מיליוני שקלים כדי להעניק עדיפות לתחבורה ציבורית ולהקל על עומסי התנועה. מאז פתיחת הנתיבים לתחבורה ציבורית לפני חמש שנים נהרגו כאמור בכביש 21 בני אדם ועשרות נפצעו.
על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנים 2013-2011 אירעו בכביש 38 תאונות דרכים, שבהן נפגעו 51 בני אדם. רק בשנה שעברה אירעו בציר הזה 10 תאונות, שבהן נפגעו 12 בני אדם.
הקורבן האחרון לכביש הדמים היה יעקב זלפריינד בן ה-65 שנדרס בעת שחצה את הכביש במעבר חצייה ביום שני בשבוע שעבר. הסיבה לרוב התאונות נבעה מבלבול של הולכי רגל ונהגים עקב ריבוי הנתיבים בכביש והנתיבים לתחבורה הציבורית העוברים במרכז הכביש לשני הכיוונים.
בחודש ינואר 2013, לאחר שהאחים יותם ויואב חכם מראש העין נדרסו למוות בעת שחצו את הכביש, סגרה העירייה קטע של נתיבי התחבורה הציבורית. בעקבות סגירת נתיבי התחבורה הציבורית הערב, בעירייה מקווים שזה יביא לסוף לקטל בכביש.