שתף קטע נבחר
 

האוצר אישר: המיסוי על רכב היברידי יישאר נמוך

שר האוצר האריך שוב את המיסוי המופחת למכוניות היברידיות, שבועות ספורים לפני העלייה המתוכננת. אנחת רווחה בקרב יבואני דגמים היברידיים ונטענים

מספר שבועות לפני העלאת המס הצפויה על מכוניות היברידיות, מודיע האוצר כי המס המופחת לא יגדל. שר האוצר, יאיר לפיד, החליט להאריך פעם נוספת את הטבת המס לה זוכים דגמי מכוניות "ירוקים" - היברידיים, היברידיים נטענים וחשמליים לגמרי. שיעור המס על רכב היברידי-נטען יעמוד אם כך גם בעתיד (עד 2017) על 20% בלבד, ואילו כלי רכב היברידיים בדרגת זיהום 2 יהיו חייבים ב-30% מס. כלי רכב חשמליים לגמרי יהיו חייבים ב-8% מס.

 

יש להזכיר כי אין זו הפעם הראשונה בה מאריך לפיד את ההטבה. גם לפני שנה החליט שר האוצר להאריך את הטבת המס לכלי רכב ידידותיים לסביבה. לפי נותני רשות המסים, במהלך השנה הנוכחית נמכרו בישראל 9,500 כלי רכב העונים להגדרה זו, כ-3.5% מכלל כלי הרכב החדשים שנמכרו מאז ינואר, ועלייה מרשימה של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, לפי רשות המסים, אחוז המכוניות ההיברידיות הנמכרות בישראל נמוך כיום ביחס למדינות המערב.

 

 

מכונית כלאיים. מס הקנייה המופחת נשאר לעוד שלוש שנים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מכונית כלאיים. מס הקנייה המופחת נשאר לעוד שלוש שנים(צילום: רועי צוקרמן)

 

ברשות המסים מזכירים כי הפחתת המס על כלי רכב היברידיים נקבעה עוד בעשור הקודם, על-ידי ועדה בינמישרדית ל"מיסוי ירוק". באופן רשמי הודיעה אז הוועדה כי הטבה זו נועדה לעזור ליבואני הרכב השונים להתמודד עם מחיר הרכישה הגבוה משמעותית של רכב היברידי לעומת דגם דומה עם מנוע בנזין או דיזל "רגיל". אלא שבפועל, במהלך השנים האחרונות, המחירים לא הוזלו כלל. יש להזכיר כי אם האוצר לא היה מחליט על הארכת ההטבה פעם אחר פעם, אמורים היו כלי רכב היברידיים נטענים ודגמים חשמליים לאבד את ההטבה באופן מלא כבר בינואר 2015, והמס המוטל עליהם אמור היה להשתוות לזה של רכב עם מנוע רגיל.

 

בהודעה לעיתונות אומרים ברשות כי עלות הטבת המס לכלי רכב "ירוקים" עומדת כל כ-40 מיליון  שקלים בשנה, מס עליו "מוותר" האוצר במטרה לעודד רכישת כלי רכב לא מזהמים. בין היתר, כך הרשות, "היא עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לצמצום התלות במקורות נפט ולהפחתת זיהום האוויר". בהקשר זה ראוי להזכיר כי עלותה השנתית של תכנית הגריטה לכלי רכב ישנים, מזוהמים ומסכנים, עומדת על 5 מיליון שקלים בלבד, ובכל זאת היא הופעלה לאחרונה - בדיוק לפני שנה - לפרק זמן מביך של יום אחד בלבד. ומאז אינה פועלת עוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מכונית כלאיים (ארכיון)
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים