פורד אוורסט - רכב שטח חדש עם שלדה נפרדת
פורד חשפה רכב שטח קשוח, עם שלדה נפרדת והנעה כפולה עם נעילת דיפרנציאל. יוצע במרבית שווקי העולם - אך לא בארה"ב ואירופה, וכנראה לא בישראל
פורד חשפה את האוורסט (Everest), רכב שטח חדש עם הנעה אחורית או כפולה ושלדה נפרדת. הוא מבוסס על הטנדר הגלובאלי של פורד, הריינג'ר, שייוצר בסין ותאילנד וישווק במספר מדינות, אינו מיועד לארה"ב או אירופה. בהתאם הסיכוי לראותו בישראל נמוך (גם הריינג'ר אינו נמכר אצלנו).
פורד תציע את הרכב עם שבעה מושבים ובמבחר של שלושה מנועים ושתי תיבות הילוכים (ידנית או אוטומטית עם שישה יחסי העברה). יחידות הכוח יכללו את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין (אקובוסט) שמוצע בישראל בין היתר במונדיאו ו-S-מקס, לצד צמד מנועי טורבו-דיזל שמגיעים מהריינג'ר - 3.2 ליטר עם חמישה צילינדרים ו-200 כ"ס, או 2.2 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-150 כ"ס.
אבזור הדגם החדש יהיה עשיר יחסית למקובל ברכבי שטח מבוססי טנדרים. בין היתר תוצע בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה עם מסך "8, חישוקי גלגלים במידה של עד "20 ומערכת ניהול שטח עם חמישה מצבים - רגיל, שלג-חצץ-דשא, חול, אבנים וידני. מצבים אלו נשלטים אלקטרונית על-ידי מערכת ניהול ומובדלים בתגובת המצערת, תיבת ההילוכים (בגרסאות אוטומטיות), חלוקת הכוח בהנעה הכפולה ובקרת המשיכה. לרכב גם דיפרנציאל מרכזי ננעל ידנית.
אבזור הבטיחות יכלול מלבד כריות אוויר ובקרת יציבות (כולל ייצוב למניעת התהפכות), גם מערכת לסיוע בשמירת נתיב, אזהרה מפני פגיעה ברכב הנוסע בנתיב ליד, התראת רכב חוצה בנסיעה לאחור והתראת תאונה חזיתית. האוורסט גם יציע מערכת סיוע לחנייה במקביל למדרכה.
עוד נמסר כי מרווח הגחון של הדגם יעמוד על 22.5 ס"מ, וכושר הצליחה שלו על 80 ס"מ. פורד לא מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים או נתונים מפורטים לגבי יכולת השטח - ובפרט זוויות גישה ונטישה.