שתף קטע נבחר

דווקא עכשיו: קמפיין "ישראל מעצמת תיירות"

המצב הביטחוני והדיווחים החדשותיים לא מנעו מתעשיית התיירות לצאת לדרך דווקא עכשיו עם קמפיין שמטרתו להפוך את ישראל ל"מעצמת תיירות". יוזמי הקמפיין מבקשים מהמדינה השקעה של 200 מיליון שקל בשיווק ישראל בעולם. נשיא התאחדות המלונות: "אף פעם אין עיתוי נכון, אם חזון התיירות של ישראל לא יתממש - חזון מדינת ישראל נגמר"

"הגיע הזמן להכרה לאומית וכלכלית בכך שאנו לא רק "סטארט-אפ ניישן", אלא בעיקר "טוריסט ניישן". זהו המסר המרכזי שעומד במרכז הקמפיין החדש של תעשיית התיירות הישראלית, שייפתח מחר.

 

"מדינת ישראל יכולה להזניק את הכלכלה אם תממש את הפוטנציאל התיירותי הייחודי בעולם", נכתב במודעות החדשות, לצד החזון הכמעט פנטזיונרי בימינו: "אם נשקיע, נוכל להכפיל את מספר התיירים, לתת פתרון לגל הפיטורים במשק ולהיות מנוע לצמיחה".

הקמפיין "Israel - Tourist Nation"
הקמפיין "Israel - Tourist Nation"

על הדברים האחרונים חתום אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות והגורם המרכזי שמאחורי הקמפיין החדש. בשיחה עם ynet טוען גונן שלא מדובר בחלום שהולך ומתרחק מאיתנו, כפי שניתן לחשוב.

"האמת שאנחנו יותר אקזיט ניישן מסטארט-אפ ניישן", הוא אומר. "הסטארט-אפים יצרו הכנסה יפה למדינה, אבל בתעסוקה לא נתנו תשובה טובה, גם לא בפריפריה ואצל מי שבאמת צריכים עבודה. העניין הזה כן יכול לקרות בהפיכת המדינה למעצמה תיירותית, והגיע הזמן שכולם יבינו שיש לנו בידיים אוצר, וזה ה'טוריסט ניישן'".

 

אתם לא קצת מנותקים מהמציאות?

 

"התייירות היא הבבואה ונקודת המוצא הראשונה של כלכלת ישראל. אם נתקפל ונכנע למציאות, הכל יילך פה לאיבוד, ולא רק ההווה אלא גם העתיד. אני מקווה שזה עדיין לא המצב ושאנחנו יכולים לדבר על עתיד לתיירות הישראלית. חוץ מזה, אני לא מזלזל ומטורד מאוד מהנעשה פה. אני רואה את האירועים, אבל עדיין - הם נקודתיים. פה אנחנו גם נכנסים לתמונה בעניין התדמית. בעולם זה מה שרואים - את האיומים. אנחנו לא יכולים שאלה יהיו לנגד עינינו כל הזמן, וצריכים להשקיע בזה".

 

אבל בכל זאת, ההשקעה לא תרד לטמיון בימים שכאלה?

 

"חשבנו על זה ואמרו לי גם 'אולי בשבוע הבא', אבל אף פעם אין עיתוי נכון. אי אפשר להשאיר הכל לרגע האחרון ולמקריות, ואני דואג לא למדינה שלי אלא למדינה של הנכדים שלי. אז אני אומר שלא נכון לחכות לרגע הנכון, ושצריך לראות מה עושים היום. צריך להקצות את המשאבים עכשיו".

 

"בלי תיירות - חזון מדינת ישראל נגמר"

גונן מתייחס בדברי לדו"ח של "ארנסט אנד יאנג", שקבע כי לישראל בעיה תדמיתית גדולה מהבעיה האמיתית - אם כי הדו"ח פורסם לפני ההידרדרות האחרונה במצב הביטחוני בירושלים בפרט ובישראל בכלל. "אם רוצים תעשיית תיירות טובה זה קודם כל שיווק", אומר גונן. "נכון שגם השירות והחוויה בחשיבות עליונה, אבל תיירות היא שיווק, וצריך לשפר את התדמית דרך שיווק ישראל בעולם".

 

ומה לספר להם? שפה זה אירופה?

 

"כולנו מתקנאים במערב אירופה, או בארצות הברית. לפעמים אני גם מתקנא במצרים. למרות כל מה שקורה שם, הם כל פעם מחדש יוצאים בקמפיין - אפילו עכשיו. אז אין סיבה שזה לא יקרה גם אצלנו".

 

אתה יודע שיש מי שיאמרו למרות התוכניות היפות שלכם, שלמציאות תוכניות אחרות.

 

"אם החזון הזה לא מתמשמש - חזון מדינת ישראל נגמר. אנחנו עדיין לא שם, אני מקווה".

 

במקביל לפתיחת הקמפיין, נשלח גם מכתב לראש הממשלה, שר התיירות ושר האוצר, הקורא ליישום החלטות ועדת בר ניב להקלות בכשרות, אבטחה, ארנונה, גיוס עובדים זרים ורגולציה על הרחבת בתי מלון - על מנת להוזיל את עלויות הנופש בארץ. "אם יקודמו הפיצויים שהובטחו בעקבות 'עופרת יצוקה', אם יבוטלו הגזירות הצפויות של מימון עבודות מניעת ההצפה בים המלח והקנס על העסקת עובדים זרים, יתממש הפוטנציאל".

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות (צילום: יחסי ציבור) (צילום: יחסי ציבור)
אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות

בעניין המצב הביטחוני בישראל, נכתב כי "משום שישראל סובלת מגלי טרור, עלינו צריכה להשקיע יותר ממדינות אחרות, שמשקיעות סכומי עתק בשיווק. בעלי חזון יכולים לראות דווקא בימים של טרור, המדרדר את התיירות, ואת הפוטנציאל האדיר לימים של שקט", כך במכתב שנשלח לנתניהו, לנדאו ולפיד.

 

הקמפיין החדש והשאפתני שם לעצמו כיעד להגיע ל-6.5 מיליון תיירים בשנה, כפול מהמספר הנוכחי. עוד מבקש הקמפיין לסייע בגידול במקומות העבודה בישראל - 310,000 ברחבי הארץ.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים