פורד אקספלורר עבר מתיחת פנים, בישראל באוגוסט
יצרנית הרכב האמריקאית מרעננת את אחד מכלי הרכב האייקוניים שלה, האקספלורר. בתפריט: מנוע טורבו-בנזין חדש ועיצוב שונה
פורד חשפה מתיחת פנים לאקספלורר, רכב הפנאי המצליח ביותר בתולדות היצרנית. האקספלורר, שמשווק מזה קרוב ל-25 שנים בשלל גרסאות, זוכה כעת למתיחת פנים של אמצע החיים, כאשר הדור שהוצג בסוף שנת 2010 עובר עדכון מקיף. הדגם המחודש יגיע לישראל באוגוסט 2016 במקביל לתחילת השיווק בארה"ב.
הבולט בשינויים הוא כמובן העיצוב החיצוני, ובפרט החרטום. במקום הסבכה הענקית שהייתה עד כה, פורד בחרה במראה (מעט) מעודן יותר, עם סבכה קדמית מלבנית וצרה יותר ויחידות תאורה חדשות. כמו בעבר, הסבכה תוצע בשני עיצובים - הפעם ניתן לבחור בין כוורת לסבכה עם מעין קוביות כסף.
השינויים לחלקו האחורי של המרכב מצומצמים יותר, כאשר כאן יש עדכון ליחידות התאורה ופגוש שונה. למראה המחודש יתרמו כמקובל גם חישוקי גלגלים חדשים (בגודל עד "20) וגווני מרכב נוספים.
מתחת למכסה המנוע, פורד תציע יחידת טורבו-בנזין חדשה מסדרת האקו-בוסט. המנוע, שמוצע בין היתר במוסטנג החדשה, מציג נפח של 2.3 ליטר (2.0 במנוע היוצא), הספק מרבי של 270 כ"ס (לעומת 240) ומומנט מרבי של 41.6 קג"מ (37.4 קג"מ בעבר). יחידת הכוח החדשה תשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית או כפולה.
לצד המנוע החדש, פורד תציע מנועי V6 בנפח 3.5 ליטר עם 290 כ"ס ו-35.4 קג"מ או 365 כ"ס ו-48.5 קג"מ בגרסת הפלטינום.
זו האחרונה תציע מלבד תוספת הכוח גם שורה של אביזרי נוחות, ותמוצב כמעין גרסת יוקרה של האקספלורר. זה יבוא לידי ביטוי בדיפוני עור עם תפרים מלבניים, עיטורי אלומיניום מוברש ועור, גלגל הגה מצופה עור ועץ, מערכת מולטימדיה עם מסך "10, חישוקי "20 ועוד.
מלבד זאת אבזור האקספלורר יכלול חיבורי USB גם ליושבים מאחור, דלת אחורית נפתחת על-ידי העברת כף הרגל מתחת לפגוש, מערכת סיוע לחנייה (שגם עוזרת לצאת החוצה), בקרת שיוט אדפטיבית, כריות אוויר בחגורות הבטיחות האחוריות להפחתת לחץ על החזה בתאונה ואורות דרך ("גבוהים") אוטומטיים למניעת סינוור.