שתף קטע נבחר
 

"לשנה הבאה נחפש אתגרים חדשים"

24 שעות ויותר מ-1,000 ק"מ לאחר הזינוק מאתונה, שבו אליה רז הימן והלל סגל כמנצחים הגדולים של אחד ממירוצי הראלי המפרכים - מרתון 24 השעות של אתונה. באופן נדיר, המירוץ התובעני עבר בלי תקלות מיוחדות. קל זה בטח לא היה

זה לא היה קל, אבל המטרה הושגה. רז הימן הנהג והלל סגל הנווט ניצחו במירוץ המרתון של אתונה שנערך בסוף השבוע, וסיכמו עד עתה שנה מהמוצלחות שידעו. עם הישגים מרשימים בזירה הבינלאומית, ללא כל עזרה מהמדינה ועם חיזוק מעמדם כצוות ספורטאים מהבכירים שיש למדינת ישראל להציע.

 

  • כבוד מוטורי - הימן וסגל ניצחו ב-24 שעות של אתונה

 

 (Yana Stancheva) (Yana Stancheva)
(Yana Stancheva)

 

הניצחון של רז הימן והלל סגל במירוץ השטח 24 השעות של אתונה אתמול (יום א') מסמל את העונה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של שניים מהספורטאים היותר מיומנים, מנוסים ומצליחים בישראל. ובכל זאת, מעולם לא זכו השניים לחשיפה וכתבות שער מחמיאות בדומה לספורטאים מצליחים אחרים בזירה המקומית, בענפי ספורט כמו ג'ודו, שייט מפרשיות או גלשני רוח. קשה לומר שזה מטריד את שני המתחרם הקשוחים, ובכל זאת זה מלמד משהו על הפופולריות הלא-קיימת של הספורט המוטורי בישראל.

 

 (Yana Stancheva) (Yana Stancheva)
(Yana Stancheva)

 

המירוץ של אתונה הוא כבר ה"בינלאומי" השלישי עבור צוות "פוינטר-3M" השנה, והשני בו הם מסיימים במקום ראשון כאשר גם בזה שלא ניצחו, סיימו במקום השלישי והמאד מכובד. אלה תוצאות יוצאאות דופן בכל קנה מידה, בוודאי בהתחשב בכך שמירוצי מכוניות בישראל מותרים אמנם על-פי חוק, אך מוקפאים לחלוטין תודות להתנהלות הגופים האחראים לחוק הספורט המוטורי. במילים פשוטות: למרות ההצלחות האדירות בתשע השנים האחרונות, השניים לא רק שלא השתתפו אפילו בתחרות מוטורית זניחה כלשהי קרוב לבית.אלא גם מנועים מעריכת אימונים מסודרים בגלל תקנות חוק.

 

 (Yana Stancheva) (Yana Stancheva)
(Yana Stancheva)

 

אגב עלות ההשתתפות במירוץ היווני עמדה על כ-50 אלף שקלים, סכום שהספיק בקושי ללוגיסטיקה המורכבת של העברת הרכב ליוון, טיסות, מלונות, רישום ועוד. זהו סכום גבוה פי כמה מהעלות לה נדרשו במירוץ חוצה ישראל שנערך בעבר מדי שנה.כל המימון הגיע - כמו תמיד - מנותני חסויות ללא כל סיוע מהמדינה.

 

במירוץ באתונה התמודדו רז והלל מול 46 צוותים אירופאים, בהם גם קבוצות מקצועיות עם חסות רשמית יצרניות רכב (יונדאי ופיאט) וצוות (צ'כי) עם רכב רשמי בעבר של ניסאן במירוץ הדקאר. ובכל זאת, הצוות הישראלי היה היחיד שלא סבל משום תקלה טכנית, תאונה או אפילו תקר בגלגל, בעיות שכיחות אצל שאר המתחרים, אשר גרמו להם לפרישה מוקדמת. יש לזכור כי מדובר באירוע ייחודי בעולם מירוצי השטח; הוא נמשך 24 שעות ברציפות עם הפסקות קצרות בלבד, והוא נערך בעיקר בחשיכה, המקשה על הניווט והנהיגה ומחייבת התקנת אמצעי תאורה ייחודיים. לכך יש להוסיף מסלול באורך של יותר מ-1,000 ק"מ (בשישה קטעים) המכיל שבילי בוץ חלקלקים המתעקלים בין הרים ועל-פי תהום, זרועי סלעים ואבנים הדורשים ריכוז רב.

 

 (Yana Stancheva) (Yana Stancheva)
(Yana Stancheva)

 

"זו פעם ראשונה בה אנחנו מסיימים מירוץ בלי לפתוח את ארגז הכלים ובלי לסובב שום בורג. תנאי הדרך לא היו קלים וזה לא עניין של מה בכך שהצהובה (כך מכונה רכב המירוץ של השניים, נ.ב.ז) סיימה כך. ההכנה האינטנסיבית בשלושת השבועות שקדמו לזינוק, בהחלט השתלמה", אמר ל-ynet הלל סגל, האיש שבנה את רכב המירוץ והנווט בצוות.

 

בסיום המירוץ אמר הנהג, רז הימן: "זו השנה הכי מוצלחת שלנו מבחינת הישגים, אבל אנחנו מרגישים שמיצינו את המירוצים במדינות הבלקן (יוון ובולגריה). לשנה הבאה אנחנו נחפש אתגרים חדשים".

 

נותני החסות לרז הימן והלל סגל: פוינטר, M3, צמיגי TOYO וחברת השילוח ICL

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים