פחות עומס? הצצה ל"רחוב" התת-קרקעי ה-1
רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א-יפו פתחו הבוקר את שלב א' במה שהם מגדירים "הרחוב התת-קרקעי הראשון" מתחת למתחם שרונה במרכז העיר ללא הפסקה. למעשה מדובר במנהרה תת-קרקעית באורך 1,500 מ', שאמורה לאפשר גישה מהירה וחניה למבקרים במתחם ולבאי קריית הממשלה. צפו
רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, פתחו הבוקר (ב') באופן רשמי את שלב א' של מנהרת "אריה לובה אליאב" מתחת למתחם שרונה בתל-אביב. מדובר במה שמגדירים היוזמים "הרחוב התת-קרקעי הראשון מסוגו בישראל", הסובב את פארק שרונה, ואמור לאפשר גישה מהירה וחניה למבקרי המתחם שכולל מאות אלפי מ"ר של מסחר ועסקים, דיור, פנאי ושטחים ירוקים.
עוד חניונים במתחם סובב הקריה
הרחוב התת-קרקעי בפארק שרונה אינו הראשון שמתייחס לסוגית הצפיפות בכבישים ומאפשר חניה לכלי רכב. הבוקר הודיע משרד הביטחון כי מרפאת קצין העיר המיתולוגית שממול לפארק שרונה תהפוך בקרוב לציר תנועה ראשי ומשודרג. מדובר בכ-3 דונם בחלקה המערבי של הקריה, שיפונו לטובת הרחבת ציר בגין-קפלן, במסגרת הסכם שחתם המשרד עם עיריית תל-אביב-יפו.
במקביל, אם בפארק שרונה עדיין לא נקבעו מחירי החניה - הבוקר דיווח משרד הביטחון כי מתחם "קרן הקריה", הממוקם בסמוך - בצומת הרחובות מנחם בגין ושאול מלך - ייפתח בשעות הערב ללא תשלום לציבור הרחב. מדובר במתחם שפונה לאחרונה משטח הקריה והוכשר כמגרש חניה עם 288 מקומות. נזכיר כי באחרונה נפתח גם חניון "כנרית" ליד הקריה לשימוש הציבור.
השטח מיועד בשלב זה לחניון, אולם כאשר תוכנית המגורים והתעסוקה תיושם - יוקמו במתחם שני מבני תעסוקה בגובה של 80 ו-50 קומות בחלק הצפון-מערבי; לצד שני מבני מגורים בגובה של 45 קומות שיכללו 450 דירות לאורך רחוב שאול המלך. עוד תכלול התוכנית מרכז מסחר ותעסוקה בגובה של כ-20 מטרים, אשר ישמש כקומה מסחרית עם חיבור לרחוב עבור הולכי רגל.