סיגריות מרלבורו, L&M ונקסט התייקרו
חברת הסיגריות פיליפ מוריס הודיעה למשווקים שתייקר את מותגיה ב-80 אג', לצרכן, זו התייקרות של שקל לחפיסה ושל 10 שקל לפאקט
בשורה מעציבה למעשנים: חברת פיליפ מוריס הודיעה לקמעונאים שהיא מעלה היום (א') את מחיר רוב מותגי הסיגריות שלה בכ-80 אג' לחפיסה, התייקרות של שקל לצרכנים. בין מותגי החברה: מרלבורו, L&M, פרלמנט ונקסט (NEXT). פיליפ מוריס שולטת בכ-70% משוק הסיגריות בישראל. המתחרות העיקריות שלה הן דובק וגלוברנד.
פאקט | מחיר מומלץ לצרכן ב-2013 | מחיר לצרכן החל מ-7 בדצמבר 2014 |
מרלבורו רד קצר | 300 | 310 |
מרלבורו גולד קצר סופט | 300 | 310 |
מרלבורו טאץ' בלו | 290 (ללא שינוי במחיר) | 300 |
פרלמנט ארוך סופט | 320 | 330 |
L&M כחול קצר | 270 | 280 |
L&M כחול ארוך | 270 | 280 |
נקסט | 240 | 250 |
נקסט 100 | 240 | 250 |
החברה הודיעה זאת למשווקים כבר ב-2 בדצמבר, אך את המחירון החדש שלחה רק היום. בכך היא נתנה ארכה של שבוע למשווקים, במהלכה יוכלו להצטייד במלאי במחיר הישן. בפיליפ מוריס לא ענו לבקשותינו לתגובה, כך שלא ברור מהי סיבת הייקור, אך יתכן גם שהעלאת המחיר מגיעה בעקבות העלייה בשער הדולר.
במכתב לקמעונאים כתב נציג פיליפ מוריס, כי כל מותגי החברה התייקרו, למעט פרלמנט קאראט וטבק לגלגול שמחירם נותר ללא שינוי. "למען הסר ספק, מחיר המכירה לצרכן ייקבע על ידכם, בהתאם לשיקול דעתכם הבלעדי".
"אין שום סיבה להעלות את מחירי הסיגריות", אמר ל-ynet אחד מהמשווקים. "בפיליפ מוריס כנראה לא עמדו ביעדי המכירות, אז הם הודיעו לנו שהמחיר עולה כדי שאנשים יקנו יותר עכשיו, רגע לפני ההתייקרות וככה הם יגיעו ליעדים".
המחירון החדש
בעקבות הייקור, חפיסת מרלבורו נמכרת היום לצרכן ב-36-31 שקל ונקסט ב-26-25 שקל. "זו התייקרות לצרכן של 10 שקלים לפאקט", אמרו לנו משווקים. "אז ברור שאנחנו קונים יותר עכשיו".
מחיר פאקט מרלבורו רד (10 חפיסות) עולה מהיום לקמעונאי (מחיר מחירון, ללא הנחות) 244.11 שקל ללא מע"מ, 289.23 שקל עם מע"מ, עלייה של כ-8 שקלים מהמחיר הקמעונאי הקודם. המחיר המומלץ לצרכן: 310 שקל, עלייה של 10 שקלים - התייקרות של 3.33%. המחיר המומלץ לצרכן של פאקט L&M עומד כעת על: 280 שקל, נקסט התייקרה ל-250 שקל ואריזת פרלמנט עולה כעת 330 שקל. מחיר פרלמנט קראט לצרכן יישאר 350 קל לפאקט ומחיר טבק לגלגול נקסט יישאר 200 שקל.
ייקור מתמשך של פיליפ מוריס
זו לא העלאת המחיר הראשונה של החברה. פיליפ מוריס העלתה את מחירי הסיגריות שלה בדצמבר 2013 ב-74 אגורות לקופסא לקמעונאי, ובשקל לצרכן. מכאן שמחירי סיגרות המותג נקסט למשל, קפצו ביותר מ-8% מאז 2013, רק בשל העלאות מחיר של החברה. עוד קודם לכן ב-2013, כל מותגי הסיגריות התייקרו ב-3-2.5 שקלים לחפיסה, אחרי ששר האוצר יאיר לפיד חתם על צו להעלאת מס הקניה המוטל על סיגריות, טבק לגלגול וסיגרים, והטיל מס של 10% על מלאי הסיגריות שבידי הספקים.
לעומת פיליפ מוריס, חברת דובק הודיעה בסוף 2013 שתוזיל כמה ממותגיה ב-3-1 שקלים לחפיסה, מחיר לצרכן. המותגים הללו התייקרו בעקבות העלאת המס על סיגריות ועקב כך המכירות שלהם ירדו. בצעד זה דובק החליטה להשיב למותגים כמו נובלס ו-Highway את התדמית של מותגי סיגריות במחירים שווים לכל נפש.
יחד עם זאת המשווקים מסרו שדובק ייקרה לאחרונה את הטבק לגלגול באלי. "לפני ההתייקרות באלי עלה לנו 33 שקל ועכשיו 33.3 שקל. המחיר לצרכן נע בין 41 ל-50 שקל", אמרו לנו משווקים. בדובק מסרו שלא היתה התייקרות.
לא ניתן היה להשיג את תגובת פיליפ מוריס עד למועד פרסום הידיעה.