אופל מריבה במבחן: מיקרו-ואן? סופר-נני
המיקרו-ואן של אופל מציע מרווח נדיב לנוסעים, שימושיות יוצאת דופן שתשדרג כל משפחה עם ילדים קטנים ויכולת דינמית טובה. האם זה הופך אותו לטוב ביותר בקטגוריה?
- שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים ב-2014)
- קטגוריה: מיקרו-ואנים
- מתחרים לדוגמה: טויוטה ורסו S, ניסאן נוט, סיטרואן C3 פיקאסו, פיאט 500L
- מחיר התחלתי: 112 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 112 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של אופל מריבה
1. תא נוסעים ותפעול
למרות מתיחת פנים קלה, תא הנוסעים של אופל מריבה אינו מצליח להסתיר כי הושק לפני יותר מארבע שנים. בכל הנוגע לאיכות חומרים והנדסת אנוש יש מקום לשיפור. אלא שיש לשים זאת בפרופורציה - בהשוואה למקובל בקטגוריית המיקרו-וואנים, מצבו טוב למדי. ציון גבוה יותר מקבלת איכות ההרכבה. כאשר מגיעים למרחב הפנים, הופך הציון לטוב מאד. המריבה חריג כאן לטובה בקטגוריה, ומציע מרווח קרוב הרבה יותר לזה של מיניוואן קומפקטי - במחיר נמוך משמעותית יש להזכיר. הספסל האחורי מתפצל ומושביו מתקפלים ונעים לפנים-לאחור, תוך שניתן לייצר מרווח ברכיים לא פחות ממעולה. גם מרווח הכתפיים והראש מצוין, מבלי שתא המטען הגדול יסבול מכך. אהבנו גם את תא האחסון הנע על מסילה בין המושבים הקדמיים.
נקודה נוספת וראויה מאד לציון מתייחסת לדלתות הנפתחות לכיוון הפוך מאחור. עבור מבוגרים מדובר בלא יותר מגימיק חביב, אך עבור הורים לתינוקות וילדים צעירים אותם יש לחגור זו לא פחות ממתנה, שכן הושבת תינוק במושב בטיחות הופכת לאירוע פשוט ומהיר, בניגוד למבצע המסורבל במרבית המכוניות.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים של הרכב נוקשה יחסית, אך לא יתר על המידה. בעיר זה מורגש יותר, אך היתרון מתבטא בנסיעות בינעירוניות ארוכות בהן הנוחות טובה מאוד. בסך הכל מציע המריבה חווית נסיעה טובה, גם אם היינו שמחים למושבים רכים ותומכים יותר. הראות מצוינת לפנים ולאחור, והמריבה מציע היגוי יחסית מדויק - גם אם מעט כבד בתמרוני חנייה ובעיר. בידוד רעשי רוח וכביש טוב ביחס לקטגוריה, אבל אפשר היה לבודד טוב יותר את רעש המנוע.
3. מנוע ותיבת הילוכים
יחידת הכוח של רכב המבחן היא גרסה מוחלשת של מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר משלל דגמי אופל ושברולט (כאן עם 120 כ"ס), המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. כמו ביתר המכוניות בהן פגשנו בשילוב הזה, הוא אינו מבריק, גם אם הביצועים בהחלט מספקים לשימוש משפחתי. כאמור, הוא רועש ורועד לעיתים, ותיבת ההילוכים אינה חלקה מספיק, תוך שהיא מנסה להעביר הילוכים מוקדם מהרצוי, מהססת לעיתים בהורדה ומלווה לעיתים החלפה בנקישה. במסלול המבחן השגרתי שלנו רשם המריבה תצרוכת דלק ממוצעת של 10.2 ק"מ לליטר, נמוך ב-27% מנתון אופל (13.9 ק"מ לליטר).
4. התנהגות ואבזור בטיחות
ביחס לקטגוריה אליה הוא שייך, מציע המריבה יכולת דינמית טובה מאוד, עם אחיזת כביש גבוהה ותגובות טובות לפקודות הנהג. כושר הבלימה היה סביר - הן מבחינת עוצמת הבלימה והן מבחינת היכולת, הן בסעיף מינון העוצמה ויציבות תחת בלימה בסיבוב. המריבה משווק עם שש כריות אוויר, וזכה לציון הבטיחות המרבי במבחן Euro NCAP בשנת 2010.
5. אבזור ומחיר
המריבה מוצע רק ברמת גימור אחת, ובמחיר של 112 אלף שקל. בתמורה לסכום זה תקבלו מערכת שמע (לא נוחה במיוחד לתפעול) עם שליטה מההגה וחיבורי AUX ובלוטות', בקרת
אקלים מפוצלת, בקרת שיוט ובלם חנייה חשמלי. רכב ההדגמה צויד גם במערכת התראה של אייווקס (לא מקורית וניתנת לכיבוי) שמחירה 600 שקל. בסך הכל מדובר בחבילת אבזור סבירה ובתג-מחיר מעט גבוה ביחס לקטגוריה. מאידך, בהתחשב במידות ובמרווח, המחיר ראוי והוגן.
ציון כולל וסיכום
+ מרווח, שימושיות, נוחות, יכולת דינמית
- תצרוכת דלק, הנדסת אנוש, תיבה
ולבסוף: אופל מריבה הוא מיקרו-ואן בהגדרה אמנם, אבל הדגם קרוב הרבה יותר למיניוואן-קומפקטי עם חמישה מושבים, מהזן שכמעט ואינו מוצע בישראל. עם תג-מחיר סביר אך שימושיות יוצאת דופן למשפחות, המריבה צריך להיות הבחירה המועדפת למחפשי רכב משפחתי עם טוויסט שמסייע להסיע את דור ההמשך. הוא אולי אינו אופנתי למראה כמו רכבי פנאי קטנים, אבל במקרה זה מתאימה האמירה - אל תסתכל בקנקן, שכן לעיצוב הענייני יש סיבה טובה. ואם לענות על השאלה שהוצבה בפתיחה - אז כן, זהו ללא ספק המיקרו-ואן הטוב והמומלץ בשוק.
מנוע | 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1.4 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 120 כ"ס ב-4,200 סל"ד |
מומנט מרבי | 17.8 קג"מ ב-1,750 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / שישה הילוכים אוטומטית |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, האצ'בק / חמישה |
אורך | 430 ס"מ |
רוחב | 181 ס"מ |
גובה | 161.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 264 ס"מ |
משקל | 1,486 ק"ג |
נפח תא מטען | 400 ליטר |
100-0 קמ"ש | 11.9 שניות |
מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 13.9 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 10.2 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | אין נתון |
קבוצת מיסוי ירוק | 11 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 112,000 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |