לראשונה: הושלמה טיסת מבחן ב"דיזל ירוק"
מטוס ניסוי מסוג בואינג 787 השלים את הטיסה הראשונה בעולם שהשתמשה ב"דיזל ירוק", ביו-דלק בר קיימא המופק משמן צמחי, פסולת של שמן בישול ושומן של בעלי חיים. בינתיים מדובר בשילוב של 15% דיזל ירוק ו-85% דלק מטוסים
מטוס של חברת בואינג השלים את הטיסה הראשונה בעולם שהשתמשה ב"דיזל ירוק", ביו-דלק בר קיימא המופק משמן צמחי, פסולת של שמן בישול ושומן של בעלי חיים. החברה תדלקה את דגם ה-ecoDemonstrator של מטוס הניסוי מסוג 787 שלה בתחילת החודש עם תערובת של 15% דיזל ירוק ו-85% דלק מטוסים במנוע השמאלי.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה בעולם
"דיזל ירוק מהווה הזדמנות אדירה להפוך את הביו-דלק הבר קיימא לתחום התעופה למשהו הרבה יותר זמין ובמחיר סביר עבור הלקוחות שלנו", אמרה ג'ולי פגלאר, מנהלת אסטרטגיה ואינטגרציה סביבתית בחטיבת המטוסים המסחריים של בואינג.
"נפרסם מידע מטיסות נוספות של ה-ecoDemonstrator על מנת לתמוך בניסיון לאשר שימוש בדלק זה לתעופה מסחרית ולעזור לנו לעמוד ביעדים הסביבתיים של הענף שלנו", הוסיפה.
יספק 1% מהביקוש לדלק מטוסים
דיזל ירוק בר קיימא הוא חומר זמין מאוד ונמצא בשימוש בתחבורה קרקעית. בואינג גילתה בעבר כי דלק זה דומה מבחינה כימית ל-HEFA, ביו-דלק לתחום התעופה שאושר לשימוש בשנת 2011. הדיזל הירוק מובדל מבחניה כימית ומהווה מוצר שונה מ"ביו-דיזל", הנמצא גם הוא בשימוש בתחבורה קרקעית.עם יכולת הפקה של 3 מיליארד ליטרים בארצות הברית, אירופה ואסיה, הדיזל הירוק יכול לספק במהרה עד 1% מהביקוש הגלובלי לדלק מטוסים. "המטוס רשם ביצועים כפי שהוגדר עם התערובת של דיזל ירוק, ממש בדומה לנתונים של דלק המטוסים הרגיל", אמר קפטו מייק קאריקר, טייס ראשי של מחלקת פיתוח המוצר של מטוסים חדשים, בחטיבת הניסוי וההערכה של בואינג.
באשר למחזור החיים, דיזל ירוק המיוצר באופן בר קיימא מפחית את פליטות הפחמן ב-50% עד 90% בהשוואה לדלק מאובנים, על פי חברת Neste-Oil, הממוקמת בפינלנד ומספקת דיזל ירוק ל-ecoDemonstrator 787.
טיסת הניסוי תואמה מול מנהל התעופה האמריקאי, רולסרויסופארט&ויטני, וחברת EPIC Aviation ביצעה את ערבוב החומרים.
בואינג 787. הטיסה בוצעה באמצעות מטוס ניסוי מאותו הדגם
צילום: אייר קנדה
מומלצים