שתף קטע נבחר

בשעת השיא: נתיבים חסומים בכבישים 1 ו-6

נערכים לעומסי תנועה כבדים על רקע הניסיונות לשאוב את החומרים המסוכנים שדלפו ממכלית הפנטנול ליד בן שמן. שני הכבישים המרכזיים נסגרו לזמן מה, אך לאחר מכן נפתחו שניים מתוך ארבעה נתיבים בכל כביש. בכיבוי אש טוענים שהחומר לא רעיל אך דליק: "אין צפי לסיום". צפו בהדמיית התאונה

פקקים בשעת השיא: חשש מעומסי תנועה כבדים אחר הצהריים (יום ד') לכיוון ירושלים וביציאה ממנה בעקבות תאונת הדרכים ושריפתה של מכלית "פנטנול" הבוקר בהצטלבות הכבישים 1 ו-6 ליד מחלף בן שמן. שני הכבישים המרכזיים נחסמו בשלב מסוים לתנועה בגלל החשש מחומרים מסוכנים שהתפזרו בעקבות התאונה, אולם אגף התנועה הודיע כי כביש 1 לכיוון מערב וכביש 6 לכיוון צפון נפתחו לתנועה. בשני הכבישים פתוחים שני נתיבים מתוך ארבעה. במקביל, כביש 1 לכיוון מזרח (בין בן שמן לנשרים) וכביש 6 לכיוון דרום (בין בן שמן לנשרים) עדיין חסומים לתנועה.

 

בתאונה הקטלנית שהתרחשה בין מחלף בן שמן למחלף דניאל נהרג הנהג שנלכד במכלית. קצין אג"מ כבאות מחוז מרכז, איציק לוי, סיפר ל-ynet כי אין צפי לסיום הפעילות לפתיחת הכביש. "אנחנו מבצעים כרגע שאיבה מהמשאית שניזוקה למשאית אחרת תחת השגחה של צוותים נוספים כדי לוודא שלא מתרחשת התלקחות נוספת", הסביר. "תוך כדי אנחנו פועלים לקרר את המיכל עם החומר הדליק בזמן השאיבה, בליווי של נציג החברה שהעבירה את החומר".

 

 

 

שריפת המכלית, הבוקר ליד בן שמן (צילום: אמיר הרשקוביץ) (צילום: אמיר הרשקוביץ)
שריפת המכלית, הבוקר ליד בן שמן(צילום: אמיר הרשקוביץ)

 (צילום: חטיבת דובר המשטר) (צילום: חטיבת דובר המשטר)
(צילום: חטיבת דובר המשטר)

 (צילום: אמיר הרשקוביץ) (צילום: אמיר הרשקוביץ)
(צילום: אמיר הרשקוביץ)

לוי הוסיף שמדובר בחומר נוזלי שמאופיין בהתלקחות מהירה: "זה חומר דליק יותר מאשר רעיל. הוא לא מסוכן לנשימה אבל זה לא נעים לשהות לידו כי זה צורב כמו אלכוהול".

 

בתאונה הייתה מעורבת משאית שהובילה כלי רכב, והיא פגעה ככל הנראה במכלית הגז שהתלקחה. מחשש להתלקחות נחסם כביש 1 לחלוטין בשני הכיוונים באזור מחלף בן שמן, וכאמור, הנתיבים מערבה נפתחו רק בצהריים. נהגים התבקשו להשתמש בדרכים חלופיות.

 

מבדיקה ראשונית עולה כי בעקבות התאונה הועפו כלי רכב לנגררת של המשאית שהובילה את החומר המסוכן. בשל כך נגרמו בקע במיכל או דליפה בברז, ואחריהם התרחש פיצוץ שגרם לבעירה ולפיצוץ המכלית.

 

משה ריבק, מומחה להנדסת כבאות וטפסר בכיר בדימוס, הסביר כי הסכנה הטמונה בפנטנול מוגבלת: "מובן שלגבי מי שנחשף לחומר הסכנה גדולה, אבל טווח הסיכון של הרעל שבו אינו גדול. הכול תלוי בכיוון הרוח ובריכוז הפליטה, כמה מהחומר נשפך על הקרקע".

 

הוא הסביר כי ברגע שהכבאים כבר פועלים במקום, מידת הנזק וההשפעה הסביבתית צומצמו בצורה קריטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיר הרשקוביץ
זירת התאונה והשריפה במכלית
צילום: אמיר הרשקוביץ
מומלצים