שתף קטע נבחר

 

היער החשוך של אורי עוצר נשימה

המשחק הישראלי-למחצה "אורי והיער האפל" מושקע מלוטש ומרתק, ומאוד יוצא דופן בתעשיית הגיימינג הישראלית. ראיון

מתי בפעם האחרונה שיחקתם במשחק מחשב ישראלי? לא משחק קזו'אל, אלא אחד שמפותח להיות באורך מלא ומיועד להפצה בשוק הבינלאומי. משחק ישראלי-למחצה חדש בשם Ori and the Blind Forest עשוי להחזיר עטרה ליושנה. לא ראינו משחק בהיקף כזה מאז צאתו של "כוכב כחול", סימולטור מטוסי הקרב הישראלי הזקן והנוסטלגי שנחת על המדפים בשנת 1998 הרחוקה.

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המשחק שנכנה בקצרה אורי מפותח על-ידי חברת Moon Studios, חברה בינלאומית שאחד ממייסדיה הוא ישראלי. גנאדי קורול (28), מנהל הפרוייקט ואחד ממייסדי החברה, ואריה ברסקי (26), מתכנת בצוות, מהווים את הצלע הישראלית של Moon Studios והמשחק שלהם מסתמן כמשחק הפלטפורמה הגדול הבא.

 

להאיר מחדש את היער האפל

במשחק, השחקן מגלם את אורי, יצור חביב מפיץ אור (ומכאן שמו) שיום אחד מוצא את עצמו זרוק ביער. מוצאת אותו נארו (Naru), שחיה ביער ומחליטה לאמץ את Ori ולגדלו כאילו היה בנה. ההרמוניה המתוקה הזו נקטעת כאשר אפילה מסתורית תוקפת את היער השליו, משחיתה אותו לאט לאט וכתוצאה מכך אמו המאמצת של אורי גוועת ברעב כדי להצילו. עכשיו אורי צריך להסתדר לבדו ביער ולהתמודד עם הסכנות החדשות שרובצות בו.

 

"זהו סיפור התבגרות", מתאר קורול את עלילת המשחק. "המוטיבציה של הגיבור לצאת למסעו הוא אובדן אמו ועכשיו הוא לבד בעולם. ההשראה שלנו היא סרטים כמו Spirited Away היפני של מיאזאקי ו'מלך האריות' של דיסני".

 

המשחק נמצא בפיתוח כבר ארבע שנים, אבל השנה החל לצבור הישגים. הוא הוצג בכמה תערוכות משחקים בינלאומיות וזכה במספר פרסים, ביניהם פרס "משחק הפלטפורמה הטוב ביותר" בתערוכת E3 לשנת 2014. רק לאחרונה הוא הופיע לראשונה בפני קהל ישראלי במסגרת כנס המפתחים GameIS שנערך החודש.

 

הישראלי שלא צועק

"זה אורי! מה אתם עושים כאן?", תהו חלק מהמבקרים בכנס ששמעו על המשחק בעבר רק מתקשורת זרה ולא הכירו את הקשר הישראלי. "איך לא שמעתי על זה עד עכשיו?", תהה מבקר אחר.

 

"בדרך כלל אנשים אוהבים לצעוק בראש חוצות שמשהו ישראלי", מסביר ברסקי את הסיבה לתגובות המופתעות, "אז אנשים הופתעו שכותבים על זה בגיימספוט, אבל שהישראלים שמאחוריו לא צועקים שזה ישראלי".

 

מתוך הכנס (צילום: עדי פרל) (צילום: עדי פרל)
מתוך הכנס(צילום: עדי פרל)

 

אהבה ממבט ראשון

קשה שלא להתאהב באורי כבר ממבט ראשון. אמנם מדובר במשחק פלטפורמר דו-מימדי, אבל הוא בעל גרפיקה מושקעת, עוטפת ומלוטשת מאוד שיודעת מתי להיות צבעונית ולהשרות תחושת הרמוניה ומתי להיות קודרת ומאיימת על השחקן בעת הצורך. לאורך כל ההדגמה, הסביבות שהמשחק הציג נראו מלאות חיים, נושמות ומרתקות.

 

אבל אורי מציע הרבה יותר מרק עטיפה יפה וצבעונית. Moon Studios מגדירה את עצמה כחברה של "משחקיות דבר ראשון", דבר שהוא יחסית נדיר בתעשיית המשחקים של ימינו שנוטה למחזר את עצמה עד אובדן עשתונות. התוצאות ניכרות תוך זמן קצר במשחק, שמשלב בתוכו גם אלמנטים של פיתוח דמות כרצונך כמו במשחקי תפקידים וחקירה של עולם פתוח שנהיה נגיש יותר ככל ש-Ori צובר יותר יכולות חדשות. כמו כן, בניגוד לרוב משחקי הפלטפורמה בהן קיימות נקודות שמירה מוגדרות מראש, באורי השחקן יכול לשמור היכן שירצה בתנאי שאסף מספיק אנרגיה. זה מכניס אלמנט טקטי למשחק: האם אני רוצה לשמור את ההתקדמות שלי עכשיו, או להסתכן ולנסות קודם לעבור את המכשול הבא?

 

 

"Ori הוא מן קוקטייל כזה של דברים", מסביר קורול. "הלכנו על שילוב של עולם פתוח כמו במשחקי Metroid ו-Castlevania. לקחנו אלמנטים שאהבנו ממשחקים ישנים של נינטנדו וקונאמי ושילבנו אותם באורי. במשך שנתיים וחצי עבדנו רק על המשחקיות עצמה ורק אחר כך ניגשנו אל העטיפה החיצונית. כל הזמן הזה עבדנו עם רקעים שחורים ונקודות אדומות שסימלו אובייקטים במשחק. אם אנחנו לא אוהבים משהו במשחקיות, הוא לא מגיע כלל לשלב העיצוב הגרפי".

 

עובדים ברחבי העולם

הסיפור מאחורי הקמת Moon Studios והקונספט של החברה מעניין בפני עצמו. מדובר בהתאגדות של מפתחים מרחבי העולם, שחברי הצוות שלה מתגוררים גם באוסטרליה, אוסטריה וארה"ב. כלומר, לחברה אין כתובת פיזית אלא חבריה עובדים מהבית ומתקשרים אחד עם השני דרך האינטרנט.

 

קורול (מימין) וברסקי ()
קורול (מימין) וברסקי

 

"בחברות רגילות, אם אתה רוצה לגייס אמן או מתכנת הוא צריך לעשת רילוקיישן לו ולמשפחה שלו", מסביר קורול את הרעיון מאחורי Moon Studios. "אצלנו, אתה פשוט נותן לו גישה לקבוצה בסקייפ ומתחילים לעבוד מהבית. יש בזה הרבה יתרונות, אבל זה לא מתאים לכולם כי צריך לבנות הכל מאפס".

 

איך זה לעבוד עם אמנים ומתכנתים מכל העולם?

"זו חוויה קרוס-תרבותית שבהתחלה מכניסה אותך לשוק", עונה קורול, "כי צריך למצוא שפה משותפת ולהתמודד עם הניואנסים התרבותיים של כל אחד".

 

"זה קונספט יחסית חדשני, אנשים שעבדו על המשחק הזה לא נפגשו", אומר ברסקי. "עשינו חופשה משותפת פעם אחת בצרפת וככה כולנו נפגשנו לראשונה".

 

Ori and the Blind Forest יופץ על-ידי חברת מיקרוסופט. הוא יהיה זמין להורדה החל מסביבות הרבעון הראשון של שנת 2015 וניתן יהיה לרכוש אותו ל-Xbox 360, ל-Xbox One או למחשב דרך החנות המקוונת Steam.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים