לא בטוחים איפה חניתם? המכונית תגיע אליכם עצמאית
ב.מ.וו חשפה אב-טיפוס של מכונית המסוגלת לחנות לבד בחניון של מרכז קניות או בניין משרדים, ולהגיע בכוחות עצמה למקום בו ממתין לה הנהג
כמה פעמים נתקלתם באירוע המביך, בו אינכם זוכרים באיזו קומה ומיקום מדויק חניתם? בעיה לא פשוטה, בעיקר כאשר מדובר בחניוני ענק עם אלפי מקומות חניה. מבחינת ב.מ.וו לפחות, החיפושים המתסכלים עשויים להפוך למיותרים. מחלקת הפיתוח של היצרנית הבווארית הציגה רכב המסוגל לא רק לחנות לבד, אלא גם להגיע למקום בו ממתין לו הנהג - באופן עצמאי.
יצרנית הרכב הגרמנית תחשוף בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, שתיערך ב-9-6 בינואר, מכונית החונה בעצמה. דגם האב-טיפוס, המבוסס על ה-i3 החשמלית, מצויד בארבעה חיישני לייזר שסורקים את הסביבה, מזהים בין היתר מכוניות חונות, הולכי רגל, עמודים וקירות, ומאפשרים לרכב לחנות גם במרווחים של סנטימטרים ספורים. זאת בניגוד לחיישני חניה רגילים, הדורשים מרווח בטחון גדול יחסית. המכונית תנווט עצמאית בתוך החניון - גם אם הוא מתחת לאדמה - ותמצא מקום חניה מתאים. כל זאת בסיוע תוכנית המתאר של הבניין. סיימתם את הקניות? המכונית תצא בעצמה ותחכה לכם ביציאה מהחניון.
איפה חנינו?! ב.מ.וו פותרת את הבעיה הכי מעצבנת שיש (מתוך "סיינפלד"):
את תפעול הרכב - שליחתו לחנייה והחזרתו - מבצע הנהג באמצעות שעון חכם ובאופן אוטומטי. השעון אף יכול לשדר לרכב את מיקומכם, כך שזה ידע לצאת בדיוק ברגע שאתם מגיעים חזרה לנקודת האיסוף. ב.מ.וו מדווחת עוד כי המערכת תשמש גם למי שמחנה בשיטה ה"ישנה", כלומר על-ידי נהיגה. החיישנים יזהו סכנה לפגיעה בקיר או עמוד, ויבלמו את המכונית כדי למנוע נזק. כשהנהג משלב להילוך מתאים או מסובב את ההגה למניעת פגיעה, הרכב משחרר את הבלמים וממשיך בנסיעה.
ב.מ.וו לא מפרסמת תאריך יעד לשיווק עזרי החנייה החדשניים, או מה יהיה מחירם. עם זאת, נוכח ההתקדמות המהירה בנושא מכוניות אוטונומיות, ניתן לשער שזה יקרה כבר בשנים הקרובות.