שתף קטע נבחר

כך מבזבז תאגיד המים מי שבע מיליונים מיותרים

תאגיד מי שבע כולל אגף ייחודי שנקרא "אגף תכנון ופיתוח אסטרטגי", שתחזוקו עולה יותר ממיליון שקל בשנה וייעודו לא מוגדר. למרות הוראת רשות המים "לבחון את ההוצאה מחדש", שרד האגף את הליך ההתייעלות בארגון. מדוע מחזיק התאגיד באגף ועל מה בדיוק מתבזבז הכסף המתוקצב לו? מי שבע: "אמירות חסרות שחר"

כך מבזבזים מיליוני שקלים בתאגיד המים מי שבע: התאגיד כולל אגף בזבזני שנקרא "אגף תכנון ופיתוח אסטרטגי", שתחזוקו עולה יותר ממיליון שקל בשנה. בנוסף, מגיעות הוצאות הייעוץ החיצוני של האגף על כ-3 מיליון שקל, סכום שבאחת מישיבות רשות המים הגדירו כ"לא סביר".

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

מטרת האגף לתכנון ופיתוח אסטרטגי לא לגמרי ברורה. ועל פי מסמכים פנימיים של רשות המים ניכר שגם לא לאנשי הרשות. בדיוני תקציב התאגיד לשנת 2014 ביקשו הסברים. "יש להגיש הסבר על מהותו של אגף תכנון ופיתוח אסטרטגי" נכתב במסמך סיכום דיון תקציב. "יש לציין שאגף זה אינו בנורמות התפעול ולאור מצבו של התאגיד יש לבחון את ההוצאה מחדש".

 

בתאגיד החלו בהליך התייעלות שלא כלל את אגף התכנון, שנותר מתוקצב למרות הביקורת הקשה. במכתב שכתב מנהל אגף תאגידים צוין כי "לאור מצבו של תאגיד מי שבע ובעיקר הקושי התזרימי וחוסר היכולת לבצע השקעות, התאגיד נדרש בשתי הישיבות הקודמות לבצע תוכנית התייעלות ולצמצם את הוצאותיו לרבות שינוי המבנה הארגוני וצמצום מצבת העובדים".

 

בישיבה ביוני 2014 בנוגע להליך התייעלות עלה כי "המבנה הארגוני בתאגיד אינו מיטבי, ולהבנתנו קיים בזבוז רב בתאגיד בכל הקשור לאיוש כוח אדם ולהוצאות הייעוץ החיצוני שאינו סביר, ועומד על כ-2.7 מיליון שקל, לעומת 870 אלף שקל על פי הנורמה". באותה ישיבה התייחסו שוב לאגף התכנון והפיתוח האסטרטגי. בדו"ח סיכום הישיבה עולה כי בתאגידי המים יש 1-3 אגפים (למעט תאגיד הגיחון), ואילו בתאגיד מי שבע יש ארבעה אגפים המנוהלים על ידי ארבעה מנהלי אגפים. עוד מציינים כי על התאגיד לצמצם את כוח האדם בהנהלה וכן את האגף הבזבזני, אגף תכנון ופיתוח אסטרטגי שכלל לא קיים בתאגידים אחרים.

 

מי שבע: "אמירות חסרות שחר"

מתאגיד מי שבע מסרו כי בימים אלה מתקיים מכרז לבחירת מנכ"ל חדש, ולאחר בחירתו ייבחן המבנה הארגוני. עוד מסרו: "האמירות לגבי התנהלות 'בזבזנית' של התאגיד חסרות שחר בעת הזו, שכן רק בשבוע שעבר פורסמו ב'כלכליסט' תוצאות הביקורת של רשות המים לשנת 2014 לפיהן התאגיד יעיל ועומד בנורמות שהוגדרו ע"י רשות המים בצד ההוצאות ובכלל. את השיפור ניתן לזקוף לתוכנית ההתייעלות רבת השנים שהנהיג ומנהיג התאגיד. ב-2014 יישם התאגיד את תוכנית ההתייעלות כפי הוגשה לרשות המים, התוצאות ניכרות באופן שאינו משתמע לשתי פנים בנתונים שפורסמו ע"י רשות המים כאמור".

 

עוד מסרו: "לעניין הוצאות היועצים, מדובר בהוצאות שברובן מחויבות ע"י הרגולטור קרי, רשות המים. ביניהם, עלויות של רואה חשבון חיצוני, מבקר פנים, יועץ משפטי ועוד".

 

מרשות המים נמסר בתגובה: "סוגיית המבנה הארגוני של תאגיד מי שבע עלתה במסגרת דרישות ההתייעלות של רשות המים במהלך השנה. יודגש כי ע"פ החוק , הסמכות לשינוי מבנה ארגוני נתונה לדירקטוריון התאגיד".

 

הממונה על התאגידים שברשות המים הבהיר כי יש מקום לערוך שינוי ארגוני בתאגיד לאור מצבו הכלכלי של התאגיד, אולם הדבר נתקל בזמנו בהתנגדותו של מנכ"ל התאגיד היוצא ארז בדש ודירקטוריון התאגיד.

 

"עם כניסתו של מנכ"ל חדש לתאגיד ולקראת אישור תקציב 2015, תימשך פעילות הממונה מול התאגיד גם בנושא המבנה הארגוני", נמסר. "בהזדמנות זאת נציין כי במסגרת עבודת ביקורת מעמיקה ומקיפה שמבצעת רשות המים, תאגיד מי שבע נמצא תקין בתחומים שכבר נבדקו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים