שתף קטע נבחר
 

מיליוני כריות אוויר פגומות: נשיא החברה התפטר

נשיא טאקאטה יעזוב את ספקית חלקי הרכב הגדולה, בעקבות פרשיית הקריאה לתיקון האדירה בשל כשל בכריות אוויר במיליוני מכוניות. בכירים ביצרנית יאבדו חלק משכרם

נשיא טאקאטה לוקח אחריות. ספקית חלקי הרכב ששיווקה כריות אוויר ליצרניות רכב רבות והסתבכה בקריאת ענק לתיקון, נפרדת מסטפן סטוקר, שכיהן עד עתה כנשיא החברה והודיעה על התפטרותו. זאת, כתגובה למחדל שהוביל לשיווק כריות אוויר פגומות במיליוני מכוניות ברחבי העולם - כולל עשרות אלפים בישראל.

 

פרשת כריות האוויר בישראל

 

כרית האוויר הפגומה (צילום: AP) (צילום: AP)
כרית האוויר הפגומה(צילום: AP)

 

סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג מדווחות כי היצרנית הודיעה על עזיבתו של סטוקר, שיוחלף על-ידי מנכ"ל החברה. נשיא החברה הגיעה אליה רק בחודש פברואר 2013, לאחר שכיהן בתפקיד בכיר באחת ממתחרותיה - רוברט בוש הגרמנית. סטוקר היה הנשיא הלא יפני הראשון בתולדות היצרנית, והוא יוחלף על-ידי שיגהיסה טאקאדה, נכדו של מייסד היצרנית.

 

קריאת הענק לתיקון לכריות האוויר של טאקאטה - לא פחות מ-24 מיליון מכוניות בכל רחבי העולם - נובעת מגילוי כשל במנגנון הניפוח. החשש הוא כי כשל יוביל לכך שהכריות יתפוצצו בעוצמה חזקה מהנדרש, ושחלקים קשיחים במנגנון יתפזרו בתא הנוסעים. נכון לעתה ידוע על חמישה מקרי מוות הקשורים לתקלה, כולם במכוניות מתוצרת הונדה. עם זאת, הקריאה לתיקון מבוצעת בשורה ארוכה של דגמים - בהם אלו של ניסאן, ג'נרל מוטורס, טויוטה, ב.מ.וו ומאזדה. 

 

הודעת היצרנית לגבי עזיבתו של סטוקר לא מציינת אם התפטר או פוטר, ודובר היצרנית סירב להתייחס לסוגיה.

 

טאקאטה ספגה ביקורת חריפה על התנהלותה בפרשה, וחשדות לפיהן הכשל היה מוכר לבכיריה שנים ארוכות לפני שפורסמו הקריאות לתיקון. נשיא החברה סטוקר ומנכ"לה טאקאדה, נמנעו מהופעות פומביות מאז אסיפת בעלי המניות בחודש יוני, עובדה שעורה אף היא ביקורת ציבורית.

 

לצד עזיבת הנשיא, היצרנית הודיעה כי שורה של בכירים - בהם הנשיא החדש - יקצצו עד 50% משכרם לארבעה חודשים לפחות, כ"עונש התנדבותי". גם שכרו של סטוקר קוצץ עד לעזיבתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים