בשורה צרכנית - דצ'יה חוזרת לישראל, בזול
חברת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, תשיק בשבוע הבא מחדש את מותג המכוניות הרומני דצ'יה. הפעם היא מציעה לא רק מכוניות עם תג-מחיר זול, אלא גם שיטת רכישה יוצאת דופן
דצ'יה (Dacia) חוזרת לישראל - הפעם כמותג עצמאי ועם שיטת מכירה חדשנית. מותג הרכב הרומני שנמצא בבעלות רנו, חוזר לישראל. תוך מספר ימים יפתחו שערי אולם התצוגה המרשים ברחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה, ומיד ניתן יהיה לא רק להזמין, אלא גם לרכוש במקום את אחד מהדגמים שיוצעו. בדצ'יה-ישראל מתכוונים גם להשיק תכנית רכישה ייחודית, לפיה ניתן יהיה להכנס לאולם התצוגה, לבחור ברכב ובאבזור, ולצאת עמו לכביש כבעלים חדשים לאחר כחצי שעה.
עבר מורכב
אחרי מספר שנים וניסיון שיווק שלא נחל הצלחה, משיקה חברת קרסו מחדש את דצ'יה בישראל, והפעם בשם הרומני. בשנות ה-80 שווק המותג בישראל עם דגם "תואם" רנו 12 של סוף שנות ה-60. איכות ייצור ירודה פגעה קשות בדגם ושיווקו הופסק במהרה. ניסיון נוסף בסוף שנות ה-80, אז תחת הסיסמה "גם אתה יכול 88" כשל שוב בגלל בעיות איכות ולאחר תקופת שיווק קצרצרה.
עם השתלטות רנו ופיתוח דגמים מודרניים, החלה חברת קרסו בשיווק המותג תחת כנפיה. בפעם זו, אמצע העשור הקודם, נמכרו דגמי דצ'יה תחת מותג רנו (ללא שינויים מלבד הסמל). עם כניסתן של תקנות בטיחות מחמירות, שיווק המכוניות הופסק. כעת, לאחר שהדגמים עברו עדכונים נדרשים - בהם התקנת בקרת יציבות אלקטרונית - קרסו יכולה לחזור לסיבוב נוסף, ובתקווה מוצלח יותר מאלו הקודמים.
רנו רכשה את מותג דצ'יה בעיקר עבור שווקים מתפתחים, ומציעה שם בהתאם מכוניות פשוטות מבחינת איכות חומרים, אבזור ואף ציוני בטיחות נמוכים ב-Euro NCAP. המכוניות נמכרות בעולם במחירים נמוכים מאוד בהשוואה לדגמים מקבילים - עובדה שהפכה את דצ'יה עם השנים לסיפור הצלחה מרשים. המותג אף הצליח לחדור לאירופה המערבית, שם זכה להצלחה מאז פרוץ המשבר הכלכלי.
איזה דגמים ישווקו בישראל?
חברת קרסו צפויה להשיק את כל היצע הדגמים של המותג הרומני, בשלב ראשון זה יקרה רק עם תיבות הילוכים ידניות. בהיצע - דגמי סופר-מיני בגרסאות האצ'בק וסטיישן, מסחרית קטנה, מיניוואן קומפקטי עם מקום לשבעה ודגם שצפוי למשוך את מרבית העניין הציבורי - פנאי זול.
- סאנדרו (Sandero; מחיר משוער - מ-65 אלף שקלים) - מכונית סופר-מיני עם מרכב חמש דלתות, שתתחרה בפורד פיאסטה ויונדאי i20. הסאנדרו מצוידת במנוע 1.2 ליטר עם 75 כ"ס או 0.9 ליטר טורבו עם 90 כ"ס. מחירה מתחיל בצרפת מ-8,000 יורו (כ-38 אלף שקלים), עליו יש להוסיף כסף עבור כמעט כל דבר - אפילו פגושים בצבע הרכב, למשל.
- לוגאן (Logan; מחיר משוער - מ-60 אלף שקלים) - משפחתית קטנה, או סופר-מיני עם תא מטען נפרד. זהו דור חדש של המכונית ששווקה בישראל בעבר, וגם הפעם יש גרסאות סדאן או סטיישן, ששתיהן צפויות להגיע אלינו. הלוגאן משווקת עם מנועים זהים לסאנדרו (איתה היא חולקת את הפלטפורמה של רנו קליאו הקודמת), כאשר גרסת הסטיישן המכונה MCV לא מציעה הפעם אפשרות לשבעה מושבים. מחירה בצרפת מתחיל מ-7,800 יורו (כ-37 אלף שקלים).
- לודג'י (Lodgy; מחיר משוער - מ-105 אלף שקלים) - מיניוואן עם חמישה או שבעה מושבים, אורכו מקביל למיניוואנים קומפקטיים מודרניים אך המרכב מעט צר יותר. הלודג'י מצויד במנוע 1.2 ליטר טורבו עם 115 כ"ס, ומחירו בצרפת מתחיל מ-10,000 יורו (כ-48 אלף שקלים).
- דוקר (Dokker; מחיר משוער - מ-90 אלף שקלים) - גרסה מסחרית מוזלת של הלודג'י, עם אותו המנוע. מחירה בצרפת - מ-9,500 יורו (כ-46 אלף שקלים).
- דאסטר (Duster; מחיר משוער - מ-115 אלף שקלים) - רכב פנאי קטן, בגודל שבין כלי קטגוריית הסופר-מיני (ניסאן ג'וק, פיז'ו 2008) למשפחתיים (מאזדה CX-5, קיה ספורטאז'). לסאנדרו חמישה מושבים וגרסאות הנעה קדמית או כפולה לצד מנועי בנזין (טורבו 1.2 ליטר ו-125 כ"ס או 1.6 עם 105 כ"ס) ודיזל (1.5טורבו ליטר עם 90 או 110 כ"ס). מחירו בצרפת מתחיל מ-12,000 יורו (כ-58 אלף שקלים).