שתף קטע נבחר

 

המטוס המלזי: משפחה פספסה אימייל וניצלה

יממה אחרי שמטוס AirAsia נעלם מהמכ"ם, ועליו 162 איש, טייסים הבחינו בעצמים חשודים באזור החיפושים - אבל התברר כי לא מדובר בשברי המטוס. 10 בני משפחה אינדונזית איחרו בשעתיים בגלל טעות וניצלו: "אלוהים אתנו"

גורם רשמי באינדונזיה הודיע הבוקר (יום ב') כי מטוסים אוסטרליים הבחינו בעצמים צפים באזור שבו התרסק אתמול לפי ההערכות המטוס של חברת AirAsia המלזית, ועליו 162 נוסעים ואנשי צוות. הייתה זו הפעם הראשונה מאז היעלמות המטוס אתמול שמדווח על עצמים חשודים שנראו צפים באזור החיפושים, אבל בהמשך התברר כי לא מדובר בשברי המטוס. החיפושים נמשכים.

  

עוד חדשות בעולם :

 

הבוקר התפרסם סיפורם של עשרה בני משפחה אינדונזית אחת שניצלו באורח נס מטיסת המוות - בזכות אימייל שלא קראו. העשרה - שישה מבוגרים וארבעה ילדים - נרשמו לטיסה של 07:30 לפי השעון המקומי, אבל "אייר אסיה" העבירה אותם לטיסה הנעלמת QZ8501, שנקבעה לשעתיים מוקדם יותר.

 

"הם שלחו לנו אימייל והתקשרו אלינו ב-15 וב-16 בדצמבר כדי לעדכן אותנו על כך, אבל החמצנו את השיחות האלה", סיפרו בני המשפחה. "לכן הגענו לנמל התעופה כדי לעשות צ'ק אין לטיסה רק ב-07:30 אבל הם אמרו לנו שהטיסה שלנו הועברה ל-05:30 בבוקר ושאיחרנו. כעסנו כמובן. ממש בשעה שרשמו לנו את הכרטיסים החדשים שמענו שהטיסה המקורית שלנו התרסקה - וכמובן ביטלנו מיד את הטיסה שלנו".

קרובי הנעדרים בנמל תעופה באינדונזיה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
קרובי הנעדרים בנמל תעופה באינדונזיה(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

"הזדעזעתי לשמוע על ההתרסקות ובכיתי", סיפרה אחת מבנות המשפחה, "אולי אלוהים דאג לזה שלא נהיה על הטיסה. אני מקווה שבכל זאת

המטוס יימצא ושיתברר שכולם בסדר".

 

החיפושים אחרי המטוס, שהושעו אמש עם רדת החשכה, חודשו עם אור ראשון. מוקדם יותר הבוקר אמר ראש סוכנות החילוץ וההצלה של אינדונזיה כי "בהתחשב במידע שבידנו, ההנחה היא שהמטוס התרסק בים ושקע לקרקעית". המטוס טס מעל סורביה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה, והיה במחצית דרכו ליעדו, סינגפור, כשנעלם מהמכ"ם.


מוקדם מדי לדעת מה אירע במטוס מדגם איירבוס A320-200, אך יש כמה אפשרויות. המטוס היה בשלב הבטוח ביותר של הטיסה כשנעלם - רק 10 אחוזים מההתרסקויות הקטלניות מ-2004 ועד 2013 אירעו כשהמטוס היה במצב של גובה שיוט, כך עולה ממחקר של בואינג שפורסם באוגוסט 2013.

 

בודקים את רשימת הנוסעים באינדונזיה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בודקים את רשימת הנוסעים באינדונזיה(צילום: EPA)
 

מטוסי AirAsia. טייס עם ותק רב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מטוסי AirAsia. טייס עם ותק רב(צילום: רויטרס)

המטוס נעלם בשעה שטס באזור עם מזג אוויר מעונן וסוער. עם זאת, מומחי תעופה טוענים כי טייסי חברות התעופה באזור כבר רגילים לטוס בתנאים אלה. המטוס היה אמור לנחות בסינגפור בשעה 08:30 בבוקר.

 

במטוס הנעדר היו 155 נוסעים - 149 מאינדונזיה, שלושה מדרום קוריאה, אחד ממלזיה, אחד מסינגפור ואחד מבריטניה - ושבעה אנשי צוות, שישה מאינדונזיה ואחד מצרפת. בין הנוסעים 16 ילדים ותינוק. טייס המטוס היה קפטן אירייאנטו, אזרח אינדונזיה, ולצדו היה טייס משנה, רמי עמנואל פלסל, אזרח צרפת. במטוס היו גם ארבע דיילות ומהנדס טיסה.


חברת התעופה "אייר אסיה" מסרה שהטייס הראשי היה בעל ותק של 6,100 שעות טיסה, ושטייס המשנה שלו בעל ותק של 2,275 שעות

טיסה. ב-06:12 בבוקר, שעון מקומי, הטייס יצר קשר וביקש לעלות לגובה של 38 אלף רגל. ארבע דקות לאחר מכן טיסת QZ 8501 עדיין הייתה על המכ"מים. בשעה 06:18 המטוס נעלם מהמכ"מים.

 

בתחילת השנה נעלמה טיסה MH370 של "מלזיה איירליינס", ועל סיפונה 239 בני אדם. היא נעלמה כשעה אחרי שהמריאה מקואלה לומפור לבייג'ינג, ובהמשך התברר כי סטתה מהמסלול לעבר לב האוקיינוס ההודי. החוקרים קבעו ששם התרסקה, אף ששרידי המטוס או גופות לא נמצאו למרות מבצע חיפושים חסר תקדים בהיקפו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מטוס של חברת "אייר אסיה"
צילום: רויטרס
מומלצים