צפו בתיעוד: 480 איש פונו מהספינה הבוערת
כל הלילה והבוקר נמשכו מאמצי ההצלה במעבורת "נורמן אטלנטיק" שעלתה באש ליד איטליה. 49 ניצולים הגיעו לחוף בסביבות 10:00, בצהריים הודיעה איטליה: הפינוי הושלם. צפו בפינוי המוסק והדרמטי בתנאי מזג אוויר קשים
קרוב ל-200 בני אדם עדיין היו תקועים הבוקר (יום ב') על האונייה היוונית "נורמן אטלנטיק", שעלתה באש מאז אתמול לפנות בוקר בים האדריאטי, בין חופי אלבניה ואיטליה. הבוקר פונתה לחופי איטליה קבוצה גדולה ראשונה של ניצולים, ובה 49 בני אדם, ומעט אחרי 15:00 הודיעו האיטלקים כי הפינוי הושלם. ynet העביר שידור חי מהגעת הניצולים לאיטליה.
עוד חדשות בעולם :
- אינדונזיה: "המטוס כנראה בקרקעית הים"
- דרמה לילית: מחלצים מאות מהספינה הבוערת
- עבריין מין זכה בלוטו - הקורבנות תובעים אותו
- מצרים גנזה את 'אקסודוס': גזעני כלפי יהודים
ארבעה בני אדם נהרגו במהלך מבצע החילוץ המסוכן ושניים נפצעו. כלי שיט של חילות הים של איטליה ויוון ומסוקי חילוץ פינו בזה אחר זה את הנוסעים מהמעבורת הבוערת. הם פונו לכעשר ספינות חילוץ שהיו בסמוך. אחת הספינות האלה, "הרוח של פיראוס", עגנה בעיר האיטלקית בארי בסביבות השעה 09:30 בבוקר ועליה 49 ניצולים.
קרובי משפחה וצוותי טלוויזיה חיכו למפונים על היבשה, ורופאים עלו לאונייה כדי לבדוק את הנוסעים, בהם ארבעה ילדים. ספינת החילוץ ניסתה לעגון כבר בלילה בברינדיסי, אבל מזג האוויר הסוער אילץ את צוותי הסיוע לשנות תוכניות.
במהלך הלילה פינו מסוקים נוסעים מה"נורמן אטלנטיק" בקבוצות קטנות, בלא פחות מ-34 גיחות, שבוצעו תוך התמודדות עם רוחות של 80 קמ"ש. לנוסעים שנותרו על הסיפון ניתנו שמיכות תרמיות.
נוסעים מפוחדים סיפרו אמש כיצד נאלצו לברוח לאזורים גבוהים יותר ויותר באונייה כדי להימלט מהלהבות. "הלכנו לדק שבו היו חגורות הצלה, אבל בשלב מסוים הרגשנו את הרצפה בוערת תחת רגלינו אז טיפסנו מעלה", סיפרה רניה פיראו לטלוויזיה היוונית לפני תחילת הפינוי המוסק.
"יש ילדים וזקנים רבים על הסיפון. התקבצנו כולנו יחד ואנחנו מנסים להתחמם".
רוב הנוסעים היו יוונים, אבל על האונייה היו גם נוסעים מגרמניה, איטליה, יוון, אוסטריה, טורקיה, צרפת והולנד. רבים מהם הם נהגי משאיות. השריפה, כך מדווחים ביוון, פרצה בין השעה 04:30 לשעה 06:00 בבוקר של יום ראשון. "נורמן אטלנטיק" שוקלת 26,900 טונות ונמצאת בבעלות חברת המעבורות היוונית ANEK. היא נבנתה ב-2009 ותופעלה בעבר באיטליה.