מאזדה וסוזוקי חשפו שני דגמים זעירים חדשים
עם ממדים זעירים ותצרוכת דלק של 37 ק"מ לליטר, צמד מכוניות המיקרו היפניות ישווקו זו לצד זו עם עיצוב כמעט זהה
יצרניות הרכב היפניות משלבות ידיים בפלח המיקרו. מאזדה וסוזוקי הציגו כל אחת בתורה מכונית "קיי" (Kei) חדשה, תקינה יפנית מחמירה למכוניות קטנות וחסכוניות במיוחד. בהתאם, מידות שתי המכוניות - שייוצרו שתיהן על-ידי סוזוקי וישווקו ללא שינויים למעט הסמל - נקבעו לפי התקנות היפניות.
כדי לעמוד בתקינת הקיי, למכוניות - מאזדה קרול (Carol) וסוזוקי אלטו (Alto, אין קשר לדגם ה"ישראלי") אורך של 339.5 ס"מ, רוחב של 147.5 ס"מ, גובה של 147.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 246 ס"מ. המידות הזעירות מלוות במשקל עצמי של החל מ-610 ק"ג בלבד, ובמנוע זעיר - 660 סמ"ק ו-49 או 52 כ"ס.
נתוני ביצועים לא פורסמו, אך נתוני תצרוכת הדלק לא פחות ממרשימים - 37 ק"מ לליטר בממוצע לגרסת ה-52 כ"ס (תודות לתזמון שסתומים משתנה) ו-27.2 ק"מ לליטר בדגם החלש. זאת, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
תקינת הקיי נולדה כדי להילחם במצוקת הזיהום והמרחב בערי יפן. בהתאם, רוכשי מכוניות מסוג זה זכאים להטבות שונות, בהן עדיפות בחנייה ומס מופחת בעת רכישת הרכב. הקטגוריה ייחודית ליפן, ומרבית המכוניות בה משווקות על-ידי היצרניות המקומיות ורק ביפן. בהתאם, אין כוונה לשווק את מאזדה קרול או סוזוקי אלטו בישראל. אצלנו הדגם הקטן ביותר של מאזדה הוא ה-2 (סופר-מיני), בעוד שסוזוקי מציעה גם מכונית מיני קטנה יותר (אלטו, שתוחלף ב"סלריו" ב-2015).