שתף קטע נבחר
 

"כבל החשמל ינוע כמו נחש ויתחבר לבד לרכב"

יזם הטכנולוגיה ומקים יצרנית הרכב החשמלי המצליחה בעולם, אלון מאסק, לא מתכוון להאט: עכשיו הוא מבטיח בטוויטר כבל טעינה שייתחבר לרכב באופן עצמאי

אלון מאסק, מייסד טסלה, עושה זאת שוב. אחרי שהחזיר לחיים את הרודסטר עם חבילת מצברים משודרגת, מאסק מבטיח כי היצרנית מפתחת חידוש טכנולוגי מסקרן: טעינה אוטונומית. נושא הטעינה הוא הנקודה הכואבת בכל הנוגע לרכב חשמלי, בגלל הטווח המצומצם יחסית ומיעוט תחנות טעינה. אבל מסתבר שלא רק. כי מאסק מתכוון להציע כבל טעינה שלא תצטרכו לחבר בעצמכם, אלא יפעל אוטונומית.

 

 

 

ההודעה המסתורית של מאסק בטוויטר. כבל טעינה שנע כמו נחש
ההודעה המסתורית של מאסק בטוויטר. כבל טעינה שנע כמו נחש

 

כהרגלו, מאסק הודיע על הפיתוח בעמוד הטוויטר שלו. בהודעה קצרה כתב שטסלה מפתחת כבל אוטונומי. "דרך אגב, אנחנו עובדים על כבל שנע אוטומטית מהקיר ומתחבר כמו נחש מתכת מוצק. באמת", כך כתב ועורר לא רק סקרנות, אלא בעיקר הרבה שאלות.

 

יצרניות רכב שונות - בהן טויוטה, ב.מ.וו ומרצדס - מפתחות בשנים האחרונות טכנולוגיות טעינה מתקדמות. בראשן טעינה אלחוטית. הנהג מחנה את המכונית מעל משטח טעינה, והחשמל עובר דרך האוויר למצברים. מערכות מסוג זה צפויות להגיע לייצור בתוך שנים ספורות, ויש מי שמאמין שניתן יהיה בעתיד להתקינן גם בכבישים ציבוריים - כך שמכוניות ייסעו וייטענו בו-זמנית.

 

כדאי להזכיר כי גם בעבר הדהימה יצרנית הרכב הקטנה את עולם הרכב, עם פיתוחים יוצאי דופן הנוגעים לטעינת רכב חשמלי. כך למשל  הציג אלון מאסק - לפני כשנה וחצי - תחנה להחלפת מהירה במיוחד של סוללות . נכון, רעיון דומה לזה שהציג היזם הישראלי שי אגסי בחברת בטר פלייס, אך בהבדל מאד משמעותי. תחנת החלפת הסוללה של טסלה מאפשרת לבצע את הפעולה תוך 90 שניות בלבד. פחות משליש מהזמן שנדרש עבור החלפת הסוללות במכונית הרנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס.

 

נקודת ציון חשובה נוספת במסע של מאסק לייצור מכונית חשמלית במספרים גדולים, עבר דרך הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים. במבחן ריסוק שערכה הרשות לפני כשנה וחצי לטסלה S, זכתה המכונית בציון הבטיחות הגבוה ביותר שהעניקה ה-NHTSA אי פעם למכונית נוסעים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים