מי פנוי באלנבי? כנראה סקודה, או קיה
נהגי המוניות בחרו בסקודה אוקטביה כמכונית המועדפת להם, וביבואנית צ'מפיון מוטורס כספקית הראשית. קיה מבית טלקאר במקום השני. ויש גם 35 מוניות היברידיות
נסעתם במונית חדשה בשנת 2014? רוב הסיכויים שהנהג שעצר לכם נסע בסקודה אוקטביה. 591 יחידות מהמשפחתית הקומפקטית נמסרו לשימוש נהגי המוניות, כך לפי נתוני איגוד יבואניות הרכב. סקודה גם הייתה יצרנית הרכב המובילה ב-2014 - עם 1,147 מוניות, נתח שוק מרשים של 27% מתוך 4,191 המכוניות שנמסרו.
הדגם הכי נפוץ | מסירות | המותג הכי נמכר | מסירות |
1. סקודה אוקטביה | 591 | 1. סקודה | 1,147 |
2. מרצדס C-קלאס | 473 | 2. קיה | 1,048 |
3. קיה סיד | 434 | 3. מרצדס | 752 |
4. סקודה ראפיד | 419 | 4. רנו | 431 |
5. רנו פלואנס | 397 | 5. פולקסווגן | 259 |
6. קיה אופטימה | 269 | 6. אופל | 195 |
7. קיה ריו | 229 | 7. סיטרואן | 132 |
8. אופל אסטרה | 165 | 8. פיז'ו | 110 |
9. סיטרואן C-אליזה* | 164 | 9. טויוטה | 31 |
10. מרצדס E-קלאס | 160 | 10. סובארו | 9 |
* כולל פיז'ו 301
בין דגמי המוניות הפופולריים, ממשיכה לככב המונית האלמותית של ישראל. מרצדס C-קלאס נמכרה השנה ל-473 נהגי מוניות, והקדימה את קיה סיד עם נתח של 10% משוק המוניות ו-434 יחידות - הרבה יותר מנתח השוק הזעום שלה בכלל שוק הרכב הישראלי - רק 0.8%. נתונים אלו ממחישים בצורה בולטת את הפער בין העדפות השוק הכללי, לבין נהגי המוניות - זאת בין היתר בשל הצורך במנוע דיזל והעובדה שיבואניות רבות כלל לא מתחרות בפלח השוק הזה מסיבות שונות.
במקום החמישי בין הדגמים ממוקמת רנו פלואנס (397 מכוניות), אחרי סקודה נוספת - הראפיד. הסופר-מיני סדאן (משפחתית קטנה) מסרה 419 מכוניות, נתח של 10% מהמוניות ופי 10 מנתח השוק שלה בשוק הכללי. במקום השישי קיה אופטימה הגדולה עם 269 יחידות (לעומת 109 יחידות בלבד בשוק הפרטי) ובשביעי קיה ריו עם 229 יחידות.
בדירוג המותגים, מובילה סקודה עם 1,147 מוניות, לפני 1,048 מדגמי קיה ו-752 מרצדס. היבואניות הגדולות בפלח השוק הזה הן כצפוי צ'מפיון מוטורס עם נתח שוק של יותר משליש מכלל המסירות (1,406 מכוניות מדגמי סקודה ופולקסווגן), טלקאר עם רבע מהשוק (1,063 כולל קיה וסאנגיונג) וכלמוביל שמסרה קרוב לחמישית (752 יחידות מדגמי מרצדס).
רובן המוחלט של המוניות בישראל, שלא במפתיע, צוידו במנוע דיזל. ובכל זאת, כמה עשרות נהגים בחרו דווקא במנוע בנזין - ברוב המקרים דגמי כלאיים בהובלת טויוטה פריוס (31 מכוניות) והונדה (ארבע אינסייט וג'אז הייבריד).
ואופנה אחת שלא הגיעה עדיין לעולם המוניות - רכבי הפנאי. אלו לא נכללו כמעט בכלל בדו"ח המוניות. במקום, הנהגים הציגו העדפה ברורה למשפחתיות קומפקטיות (1,794 מכוניות), ולמכוניות סופר-מיני (האצ'בק ומשפחתיות קטנות), מהן נמסרו 953 יחידות. היתר הן משפחתיות גדולות (869), מסחריות ומיניוואנים ודגמי סאלון.