לינקים: בלפי זה הסלפי החדש
הגאדג'ט המושלם למצלמי האחוריים יכול להיות שלכם עבור 80 דולר. וגם: כבוד מאינדיגוגו לחברת הפקה ישראלית, ביל גייטס נפל בקקי, צילום מרהיב של גלקסית אנדרומדה, חתול וכלב. סיכום שבוע טכנולוגי מגוון
סנסיבו הוא סטארט אפ ישראלי להתקן שמתחבר למזגן והופך את הסלולר לשלט ואת המזגן לחכם יותר. Tross Creative House היא חברת הפקה ישראלית בת 3 שנים וחצי שנותנת שירותים ב"אפיון חווית משתמש (UX), מיתוג, אסטרטגיית שיווק ותוכן".
הם עשו גם סרטונים לפרסי - הכפתור למכשיר האנדרואיד שהצליח מאוד בגיוס, פאוור אפ - מנוע קטן שמשדרג מטוסי נייר וגייס ועוד רבים.
***
"דרך העבודה שלנו שונה מאוד מהשיטה במשרדי פרסום," מספר יניב טרוס, מייסד ומנכ"ל. "אנחנו לא עובדים עם בריפים בכלל. אנחנו בודקים את המוצר, חוקרים את השוק ובודקים מסרים שונים. אחר כך, אנחנו בעצמנו מייצרים את מסמך הדרישות או 'הבריף'. קורה לא פעם שאנחנו מבקשים להוסיף פיצ'רים או לשנות חלק מאפיון המוצר לפני שאנחנו עולים לאוויר. זאת חלק מהפריבילגיה שלנו בתור חברה שעושה גם אפיון מוצרים – אנחנו מנסים ליצור משהו שאנשים ירצו לקנות, לא רק מספרים עליו".
מה המשקל של הסרט ומה של המוצר?
"סרט טוב הוא מכפיל כוח. הוא יכול להביא מוצר שהיה עושה 5000$ ל-100,000$, אבל הוא לא יכול למכור מוצר לגמרי לבד. מוצר מדהים עם סרט גרוע ימכור המון בעוד מוצר גרוע עם סרט מדהים לא ימכור כלום."
רוב המוצרים הם לא גרועים ולא מדהימים, לכן החשיבות של השיווק גדולה. הסרט הוא בהחלט הפרונט של המערכת הזאת, אבל יש עוד המון פעולות שמשפיעות על ההצלחה."
אתה יכול למכור כל גאדג'ט להמונים?
"ממש לא, קטונתי. התנאי הבסיסי והחשוב ביותר למכירות של מוצר הוא שמדובר במוצר טוב. אם אנשים לא רוצים מוצר, שום דבר בעולם לא ישכנע אותם. אסטרטגיה שיווקית אחראית למקסם "אחוזי המרה" - כמות האנשים שרוכשים מוצר מתוך כמות האנשים שנחשפים אליו.
חלק מההצלחה שלנו נובע מבחירה של החברות והמוצרים שאנחנו עובדים איתם. אנחנו מקבלים כ-40 פניות מידי חודש ליצירת קמפיין מימון המונים ועושים רק קמפיין אחד. אנחנו עובדים רק עם מוצרים שאנחנו מאמינים בהם ועם יזמים שמבינים שמדובר בעבודה קשה, הם הכוח המניע של הקמפיין."
זה לא תמיד אותו סרטון בדברים האלה?
"יש טמפלט שהרבה חברות משתמשות בו. יש תחושה שהוא עובד כי הרבה מהקמפיינים המוצלחים נעשו ככה, השאלה היא כמה קמפיינים לא מוצלחים נעשו בסגנון הזה. אני חושב שזה ללכת על בטוח, לא מרוויחים מזה אבל גם לא מפסידים מזה. אני מאמין שסרט טוב צריך לתפוס את תשומת הלב של אנשים – ואת זה לא עושים עם טמפלטים".
***
הבנתם? לא ככה:
לצד אינדיגוגו, גם קיקסטארטר סגרו שנה ופרסמו השבוע כי ב-2014 הושקעו בפלטפורמת מימון ההמון שלהם חצי מיליארד דולר ומומנו יותר מ-22 אלף פרויקטים. האתר מקדיש עמוד למפת עולם בה אפשר לראות שרוב הכסף, כ-400 מיליון דולר, הגיע מארה"ב, ושבישראל 10,653 איש תרמו או השקיעו 1.5 מיליון דולר.
מי שמביט בי מאחור
כמובן, לא כל המוצרים נחוצים. סתם, לדוגמה: הבלפי סטיק (הלחם של סלפי ובאק) הוא מוט סלפי שיצלם את האחוריים שלכם. המכשור המתקדם הזה הוא בעצם מקל מפרקי, שהומצא על ידי אנשי רשת ON - רשת חברתית מבוססת תמונות. לטענתם קיים צורך. "זיהינו עלייה גדולה במשתמשים שמצלמים את אחוריהם בסלפי, אז הצעד הטבעי עבורנו היה לפתח מכשיר כזה," אמר מנהל האתר לביזנס אינסיידר.
חושקים בכזה? למרבה הצער בדיוק נגמר, אבל ניתן להירשם מראש להזמנה דרך אתר החברה ותשלמו כ-80 דולר למקל. בערך פי 4 ממכשיר רגיל (מיותר באותה מידה!). אנחנו בכל מקרה מעדיפים את אייר דוג: מסוק עם מצלמה שעוקב אחריך (!).
משביל החלב
ושלא תגידו שאנחנו מתעסקים רק בשטויות: NASA פרסמה צילום פנורמי עצום של גלקסיית אנדרומדה מטלסקופ החלל האבל. בתמונה יש 1.5 מיליארד פיקסלים וכדי לראות אותה נצטרך 600 מסכי טלוויזיה, או פשוט להקליק כאן לכלי זום.
וזהו. מבזקים:
@ סוני נותנת הנחה חד פעמית בחנות המקוונת כפיצוי על קריסת רשת פלייסטיישן בחג המולד. סוני, את קמצנית.
@ ביל גייטס, מייסד מיקרוספט שרוצה לעזור למדינות העולם השלישי, שתה ממכונה שמזקקת מים מצואה; מעניין מה אפשר לזקק מווינדוס 8.
@ פול מקרטני וקניה ווסט שרו דואט, והעיתונות העולמית נחרדה מכך שמשתמשי טוויטר שאלו מי זה פול מקרטני. זה מדהים כמה העיתונות העולמית לא מבינה את טוויטר.
@ וצפו: אישה שלא צילמה את עצמה כל יום במהלך ההריון!
וזה ריקלימינג.
שבת שלום.