שתף קטע נבחר

 

הכירו את האיש שיודע עליכם הכל

אוכלים כשר? מדברים יידיש? מחפשים ישיבה תיכונית לילד, או שכונה של ישראלים בלוס-אנג'לס? כשמונה מיליון יהודים נמצאים במעקב צמוד ברשת. ג'ס דולגין מעריך כי החברה שלו מכסה קרוב ל-80% מיהודי העולם - והוא כבר יודע עליכם כמעט הכל. עכשיו תורכם לגלות קצת עליו

גלשתם פעם באתר יהודי באנגלית? מזל טוב, נכנסתם למאגר מידע שיוכל לספר עליכם כמעט הכל: כמה אתם מרוויחים? באיזה רכב אתם נוהגים? מה הרגלי הצריכה שלכם ברשת - ואפילו איפה ביליתם את החופשה האחרונה. מי שאחראי על הפילוח הכל כך ממוקד הזה, הוא ישראלי לשעבר בשם ג'ס דולגין, שהקים את JMG - אחת המשפיעות בתחום הפרסום ברשת "לקהל נישה": יהודים דוברי אנגלית.

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

דולגין מעריך כי החברה שלו מכסה קרוב ל-80% מיהודי העולם. כל יהודי (או מי שמתעניין ביהודים) שנכנס לאחד האתרים היהודיים בהם יש ל-JMG שיתוף פעולה - היוניק שלו מסומן. "נצבע", בשפה מקצועית. כך, גם ביקור תמים בסי-אן-אן ילמד את דולגין ולקוחותיו איך להתאים פרסומות ובאנרים לגולש היהודי.

 

עוד בערוץ היהדות - קראו:

 

האלגוריתם שפתחה החברה של דולגין לפיצוח התנהגותו של היוניק היהודי המסומן ברשת, משוכלל ביותר, וכולל אלפי קטגוריות של מידע ספציפי, שלא תאמינו שנמצא עליכם ברשת: סוג כרטיסי האשראי שאתם משתמשים בהם, התחביבים שלכם, כמה ילדים יש לכם ובאילו גילאים, כמה אתם מרוויחים, האם אתם בעלי בית ואפילו מעמדכם האישי.

 

ככה מאתרים יהודים ברשת

זה כמובן חוקי, ונעשה בשיתוף פעולה מלא של האתרים היהודיים הגדולים ברשת. וגם קיים כבר כמה שנים, "רק שאנחנו

מתמקדים בגולשים היהודים", מחדד דולגין. "ההערכה שלנו מדברת היום על 7-8 מיליון יוניקים צבועים ברשת, שביקרו באתרים יהודיים. חמישה מיליון מהם בטוח יהודים. כמה 'לא יהודים' גולשים בערוץ 7 או ב'אש התורה'? אנחנו מביאים לאתרים השונים כסף מפרסום, והם עושים את זה כשיתוף פעולה אסטרטגי ורווחי. האתרים נתנו לנו רשות להתקין באתר שלהם קוד, על מנת 'לצבוע' את הקוראים".

 

למרות העברית הישראלית שבפיו, דולגין הוא יליד ארצות הברית. בשנת 1970 עלתה המשפחה לישראל, ודולגין הספיק ללמוד כאן, לעשות צבא ואפילו לסיים כמה תארים. בשנת 99' חזר לארצות הברית, ומאז הוא פעיל בתחום האינטרנט, ומספק עם שותפיו הישראלים פתרונות טכנולוגיים לשווקים יהודיים.

 

"הלקוחות שלנו יכולים לפרסם בו-זמנית בארבעים אתרי תוכן, ובקליק אחד לחשוף שמונה מיליון איש לקמפיין ייעודי", הוא אומר. "מאחר ויש לנו את היכולת לראות את התגובות של הקהל בכמה אתרים במקביל, אנחנו רואים איפה הקמפיין תפס, ואיפה שלא - מורידים".

 

פרסומות ליהודים בלבד

הפתרונות הטכנולוגיים שמציגה החברה של דולגין עובדים על פלטפורמות שונות ברשת, מ"גוגל" ו"יאהו" ועד לרשתות החברתיות. כך למשל, גולש יהודי באתר תיירות לא יהודי, ייחשף לפרסום ייעודי של חופשה בישראל.

 

אז יצרתם, למעשה, "גוגל יהודי" משלכם?

 

"אפשר בהחלט להגדיר את זה כך. המצב שהגענו אליו הוא די ייחודי בעולם, ואין לנו מתחרים, בטח לא בשוק הזה. אנחנו אוהבים לחשוב על על עצמנו יותר כחברת טכנולוגיה, ופחות כחברת פרסום. כמויות המידע שיש לנו הן עצומות. בלחיצת מקש אפשר להוציא דיוור לכל מי שאוכל כשר, לדוגמה, או אפילו לאוניברסיטאות בישראל שמחפשות בוגרי תואר ראשון. אין אף אחד שיכול לעשות את זה במספרים שכאלה".

 

ואיפה "סתם" ישראלים בתמונה?

 

"הייתה הצעה כזו למאגר ישראלי, אבל אנחנו לא מתעסקים ישירות עם גולשים דוברי עברית כי אין עדיין ביקוש גדול לכך, אך אנחנו מכשירים את הקרקע להיכנס גם לתחום זה. יש את המידע על ישראלים דוברי אנגלית, יש לנו גם מידע על יהודים דוברי אידיש, בפילוח של האוכלוסייה החרדית".

 

למה דווקא יהודים?

 

"כל אחד אוהב את הקהל שמוּכר לו. יהודים הם קהל הבית שלי. כדי להיות מומחה, אתה חייב להבין את הנישה על בוריה. את מה שהם אוהבים, ואת מה שלא. הקהל היהודי דובר אנגלית שונה מאוד מהישראלים. צריך לדעת מה מרגש אותם, ומה ידבר אליהם על מנת למכור".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ס דולגין, The J media group
יהודים זה נישה. ג'ס דולגין
צילום: ג'ס דולגין, The J media group
מומלצים