פורשה: 911 טארגה ספורטיבית, קאיין סופר-חזק
יצרנית מכוניות הספורט חשפה שתי גרסאות חדשות לדגמים קיימים: GTS ספורטיבית על בסיס ה-911 טארגה, וקאיין טורבו S מחודש וחזק מתמיד
פורשה חשפה בתערוכת דטרויט שתי גרסאות חדשות: קאיין טורבו S עם 570 כ"ס, וגרסת GTS ספורטיבית של ה-911 טארגה.
רכב הפנאי הגדול של פורשה, זוכה כאן לתוספת ל 20 כ"ס וחמישה קג"מ (כעת 81.5). תוספת הכוח קיצצה ב-0.4 שניות את זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, כעת 4.1 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על 284 קמ"ש (2+). המנוע נותר V8 טווין-טורבו בנפח 4.8 ליטר, ותיבת ההילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. פורשה תציע את הקאיין טורבו S עם מתלי אוויר מתכווננים, מוטות פיתול הידראוליים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (אלקטרוני).
לחזק ביותר בגרסאות הקאיין גם בלמים קרמיים עצומים (420 מ"מ מלפנים עם 10 בוכנות ו-370 מ"מ מאחור עם ארבע), והוא מצויד בחישוקי "21. מחירו בגרמניה, שם ישווק החל ברבעון השני של השנה, נקבע על 167 אלף יורו כולל מסים (19% מע"מ), כלומר כ-780 אלף שקל לפני מסים מקומיים בישראל.
911 טארגה 4 GTS
לצד הקאיין, פורשה מרחיבה את היצע גרסאות ה-GTS - מפרט המיועד לנהגים חובבי נהיגה ספורטיבית בכבישי נהיגה מפותלים. הפעם הבסיס הוא הטארגה 4, כלומר דגם הגג החצי-פתוח בעל המנגנון החשמלי הייחודי ועיצוב הרטרו.
למכונית זו מנוע מחוזק עם 30 כ"ס יותר מ-911 קאררה 4S, כלומר 430 כ"ס בסך הכל. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש, ותוצע עם תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמד. בשני המקרים תקבלו את הנעה כפולה, כולל המרכב הרחב ב-2.2 ס"מ מאחור והצמיגים הרחבים שמגיעים איתה, חישוקי "20 עם נעילה מרכזית כמו במכוניות מירוץ ושינויי עיצוב קלים.
הטארגה 4 GTS תשווק בגרמניה מחודש מרץ, במחיר כולל מסים של 137 אלף יורו - כ-640 אלף שקלים לפני מס קנייה בישראל.