תקלה במטוס: מגלשות החירום החלו להיפתח
צוות האוויר ניסה לפתוח את דלתות מטוס חברת דלתא לאחר שנחת בנתב"ג. הדלת נתקעה ומגלשות החירום החלו להיפתח בתוך המטוס. הנוסעים עוכבו חצי שעה במטוס והוצאו מהדלת האחורית. קברניט בכיר: "אם המגלשה הייתה נפתחת, אנשים יכלו להיפגע"
לקראת השעה 15:00 נחתה טיסת חברת דלתא מניו יורק בנמל התעופה בן גוריון. עובדי הקרקע החלו בחיבור השרוול למטוס ולאחר שניתן האות ניסה צוות המטוס לפתוח את הדלת הראשית - אולם היא נתקעה. במהלך עבודת הצוות, החלה לפתע מגלשת החירום לצאת מהתעלה בה היא מקופלת בזמן שגרה, ככל הנראה בעקבות טעות אנוש של צוות המטוס.
"בנחיתה צריך לבדוק לפני פתיחת הדלתות שהן עברו ממצב אוטומטי למצב ידני", הסביר קברניט בכיר במטוס בואינג 777. "ברירת המחדל של המטוס במצב אוטומטי היא שהמגלשה נפתחת עם פתיחת הדלת".
"מדובר באירוע בטיחותי עליו צריכה החברה לדווח לחוקר הראשי במשרד התחבורה", ציין הקברניט. "מגלשה נפתחת בעוצמה אדירה עם לחץ אוויר.
כאשר המגלשה מתחילה להתנפח אם לא הועבר המתג למצב ידני והדלתות סגורות - זה יכול להוביל לפציעה של מי שמצויים קרוב אליה".
עוד הוא הוסיף כי הנזק לחברת התעופה הוא גם כלכלי. "לאירוע כזה יש משמעות כלכלית של פגיעה בציוד שאמור להיפתח רק בזמן חירום, ולכן בחברות התעופה מאוד מקפידים שאירועים כאלה לא יתרחשו. בחברה שלי, לדוגמה, יש נוהל ברור שבו מתחברים לשער בשדה רק לאחר שהדלתות עוברות למצב ידני. אם המגלשה הייתה נפתחת, אנשים יכלו להיפגע".
לאחר ניסיונות רבים, החליט הקברניט להוציא את הנוסעים דרך הדלת האחורית, מה שגרם לעיכוב של יותר מחצי שעה ביציאת הנוסעים. המטוס שהמריא כבר הלילה בחזרה לניו יורק, הוכנס לסדנה בה טופל ולא חל עיכוב בהמראה.
מחברת דלתא נמסר בתגובה כי "לאחר הנחיתה, הדלת הראשית של המטוס נתקעה מסיבות טכניות. בזמן שניסו לפתוח אותה יצא חלק מהשרוול של מגלשת החירום אך היא לא התנפחה, גרמה לנזק או לאירוע בטיחותי. המטוס תוקן והמריא הלילה בחזרה לניו יורק".