רובי וויליאמס עדיין מאוד רוצה לבדר אתכם
מהימים העליזים בטייק דאת, ההדרדרות לסמים, הבריחה הכושלת לאמריקה והחזרה לזרועות גארי בארלו. הילד הרע של שנות התשעים מגיע לבקר וזה הזמן להיזכר בכל מה שצריך לדעת (וגם מה שלא) על רובי וויליאמס
"סמים. סמים ודברים נהדרים אחרים שהתעסקתי בהם", ענה רובי וויליאמס לתקשורת האוסטרלית כאשר נשאל על ידי זו מדוע עברו שמונה שנים מאז הפעם האחרונה בה ביקר את היבשת, וסיכם במשפט אחד את שעבר עליו בעשור האחרון והלא פשוט לחייו. "זה טוב לראות שאני עדיין מפורסם", הוסיף, ובהמשך גם סיפק מבט נוסטלגי אל סיבוב ההופעות האחרון שלו באזור: "הייתי רווק אז, כך שיש לי המון זיכרונות טובים". תשובה רובי וויליאמסית קלאסית, עבור מי שבנה קריירה מפליטות פה, התמכרויות ושירים על פליטות פה והתמכרויות. אבל המשפט החשוב ביותר שאמר וויליאמס כששב אל אדמת אוסטרליה, וכנראה הכן והחשוף ביותר מביניהם, היה כשהצהיר: "אני רוצה שכולם יתאהבו בי שוב. בבקשה".
עוד על רובי וויליאמס :
רובי וויליאמס לישראלים: "לא יכול לחכות"
רובי וויליאמס בווידאו: מגיע לישראל
המילון השמן: רובי וויליאמס חוגג 40
לפני שניכנס לצורך של המוזיקאי באישור וחיבה מחודשים, הנה סקירה קצרה של הקריירה של רובי וויליאמס - מהידוע ועד המוצנע: פריצה בשנות התשעים כחלק מלהקת הבנים "טייק דאת", פיתוח תדמית הילד הרע של הלהקה, פרידה (טראגית עבור לא מעט מעריצות) מחבריו להרכב ב-1996, קאבר בינוני לג'ורג' מייקל, התיידדות עם האחים גאלאגר, דשדוש במקום, השמנה, התמכרות לסמים, וב-1998 מגיח "Angels" והופך את ההחלטה לעזוב את טייק דאת לצעד הקרייריסטי המוצלח ביותר מאז עזב פיטר גבריאל את ג'נסיס. רוק די.ג'יי, דואט עם קיילי, קליפים שערורייתיים ושלל קעקועים שהגיעו מאוחר יותר, הפכו את רובי וויליאמס לאמן הבריטי הפופולרי ביותר בעולם, שילוב נדיר בין מכונת להיטים משומנת לבין נפש מתוסבכת עם בלורית.
עד אמצע שנות האלפיים רובי וויליאמס עוד נהנה ממעמד של כוכב על, מחליט לעקור לארצות הברית ולנסות את מזלו שם (זה לא הצליח), ומ-2005 ואילך נראה שהאיש הנכון ביותר בממלכה המאוחדת מאבד מעט מהקשר עם הקהל שהעלה אותו לגדולה. אולי זו הרדיפה האובססיבית אחר עב"מים במדבר, אולי זו הפרידה משותפו ליצירה גיא צ'יימברס, וייתכן שזו ההתעקשות לצאת אל מחוץ לאזורי הנוחות ולפלרטט עם ז'אנרים כמו היפ הופ, אר אן בי, סקא ואלקטרוניקה קלה.
קליפים שערורייתיים ושלל קעקועים. "Rock DJ"
החלק השני של העשור הקודם מביא את רובי וויליאמס אל גיל 40 כשהוא בסכנה להכנס לאזורי ה-"Has Been" המסוכנים, ולהיות מקוטלג תחת אותה קטגוריה כמו קולגה עם עבר דומה לשלו, ג'ורג' מייקל. גם אם פה ושם הוא סיפק שיר מוצלח (השיר "Bodies" מ-2009 בהחלט ראוי להכלל בכל אוסף גרייטסט היטס של הזמר), ניכר היה שימיו הגדולים של וויליאמס כבר מאחוריו. אלא שאז עשה רובי את שסירב לעשות במשך שנים רבות וסגר מעגל בן יותר מעשר, כשהשלים עם גארי בארלו והצטרף לפרק ב' של טייק דאת, לאחר שהיה החוליה החסרה באיחוד של הלהקה, שקרה שלוש שנים לפני כן.
וויליאמס חוזר לשתף פעולה עם אותו בארלו ומייצר את "Candy", להיט פופ מדבק שנכנס אוטומטית למקום הראשון במצעד הפזמונים הבריטי, בפעם הראשונה עבורו מאז 2004. מכאן ממשיך וויליאמס לספק להיטים ושערוריות כמו בימיו הגדולים, חובר שוב לשותפו צ'יימברס, מוציא אלבום שירי סווינג שני וחשוב מכל: מגלה את עולם הרשתות החברתיות.
שיתוף פעולה מוצלח עם גארי בארלו. "Candy"
זה לא מקרי שרובי וויליאמס מגיע לישראל דווקא עכשיו. חלק ב' של הקריירה של הזמר רואה אותו מגיע למחוזות חדשים במסגרת מה שנחשב לקאמבק מוצלח במיוחד, ועושה זאת בחן השמור רק לאלו שיש בהם מספיק קסם אישי והומור עצמי כדי לפרנס חברת תקליטים שלמה. אגב חברות תקליטים והנהלה, נראה שהתחייה מחדש יוצרת עבורם לא מעט כאב ראש -בעיקר מצידו של האמן, שהוציא רק בקיץ האחרון את אותו אלבום סווינג והכריז בהפתעה גמורה על "Under The Radar" אלבום חדש מלא בחומרים גנוזים ונדירים שלא מצאו דרכם אל תוך אחד מאלבומיו האחרים ("גיא חושב שזה מטורף להוציא את השירים האלה בלי תכנון מראש ומסע יח"צ, אבל כזה אני. ניג'ס חסר סבלנות", אמר). ימים ספורים אחר כך וללא המון הגיון כלכלי, יוצא DVD הופעה חדש ומצוין, ורובי וויליאמס חוזר להיות שחקן מרכזי במגרש הפופ הבריטי.
וזה לא מסתכם רק בריליסים. כחלק מהקאמבק האגרסיבי שלו, וויליאמס מפתיע מבקרים בקובנט גארדן בהופעה לא מתוכננת ממרפסת, מצטלם במשקפי שמש כחולים וז'קט חוטבי עצים, מחליק ומועד מהבמה במהלך הופעה ופוצע מעריצה בת 52 ואפילו מחדש סכסוכים ישנים עם אויבים מרים מהעבר. את האלבום החדש, שנמכר רק דרך האתר הרשמי שלו, הוא בוחר להוציא בדיוק ביום בו חבריו לטייק דאת מוציאים את אלבומם החדש.
"ניג'ס חסר סלבנות". וויליאמס מודיע על האלבום בהפתעה
גארי בארלו בחר להשוות את הסיטואציה לזו שהתרחשה כשאואזיס ובלר הוציאו סינגלים מקבילים ב-1995, ורובי מצייץ בתגובה: "זה יותר דומה לקרב בין אאוזיס לבידי איי" (להקת הפוסט-אואזיס של ליאם גאלאגר, שהתפרקה לאחרונה), ומוסיף: "רק שההבדל הוא שכאשר יסתיים השבוע הקרוב לכולנו עדיין תהיה קריירה!". הסיבה לעקיצה? וויליאמס ובידי איי הופיעו באותה העיר ובאותו הערב, כשהאחרונים מופיעים בהיכל קטן יותר מזה של וויליאמס, מה שהביא את ליאם לכנות את רובי "אידיוט שמן", עשור וחצי לאחר שאחיו נואל עשה זאת לראשונה.
אל דאגה, לכוכב שלום. וויליאמס נוחת על מעריצה במהלך הופעה בניוקאסל
וזה רחוק מלהסתיים שם. בשנה האחרונה מייצר וויליאמס כותרות גם כשהוא לא חלק מהסיפור עצמו, להלן חקיין רובי וויליאמס שמואשם על ידי המדינה כי לא עדכן את הרשויות בפרטי עיסוקו, או מעריץ זועם שמסיר את הפרוטזה שלו ומשליך אותה על חקיין לא מוצלח של הזמר. הכותרות שהוא מייצר בעצמו נעות בין המשעשע למתריס, כשהבולטת מכולן הייתה פרשת רובי ולידת בתו השנייה.
בדצמבר האחרון נכנסים וויליאמס ואישתו איידה פילד לחדר לידה, לאחר שזו נתקפה צירי לידה. במשך שעות עידכן רובי את מעריציו ועוקביו בטוויטר ורשתות חברתיות נוספות בתהליך התקדמותה של הלידה - כולל לייב בלוגינג פרטני, סרטוני וידאו משעשעים (באחד נראה הבעל רוקד ומבצע ליפ סינק לשירים של עצמו ליד מיטתה של אישתו הסובלת, באחר הוא מעדכן את המתעניינים באשר למצבו הפיזי שלו ולא של אישתו. סרטון נוסף מראה אותו עומד מעל מיטת אישתו ומעדכן אותה על מידת שביעות רצונו מהמכנסיים שבחר ללבוש ללידה).
לייב בלוגינג מחדר הלידה. וויליאמס מבדר את אישתו והמעריצים
חלק מהמעריצים הבינו את הקריצה ונהנו לצפות בכוכב מבדר את אישתו ונשאר לצידה לכל אורכם של צירי הלידה. אחרים טענו כי מדובר בחשיפת יתר, הצצה אקסיביציוניסטית לרגעים אינטימיים בחייו של זוג, ולא העריכו את סרטון היציאה מבית החולים שהציג דווקא את פילד דוחפת כסא גלגלים, כשבתוכו ישוב וויליאמס עם הבת הטרייה.
התקף מאני, מהלך שיווקי מחושב או משבר אמצע החיים – קראו לו איך שתרצו, העובדה היא שרובי וויליאמס חזר לתת עבודה במרץ, ואם לשפוט על פי ה-DVD החדש "Live In Tallinn" נראה שהופעה שלו היא עדיין אחת ההצגות הטובות ביותר בעיר. שילוב של שירים טובים, צעדי ריקוד סמי-אפליפטיים ופרפורמר כובש אחד, שגם בגיל 40 נותן פייט ראוי לצעירים ממנו, לא מעט בשל הניסיון והרבה מכך כפונקציה של פרסונה כובשת. לא רע בכלל עבור מי שתחנת הרדיו הפופולרית "רדיו 1" הודיעה לפני שנתיים כי לא תשמיע את שיריו משום שהוא מבוגר מדי עבור קהל המאזינים שלו (תגובתו של רובי בנושא: "אם הם הולכים להשמיע את גארי בארלו, מדונה או קולדפליי אני הולך לשבור להם את הרגליים").
עדיין ההצגה הכי טובה בעיר. הטריילר ל-DVD החדש
כך או כך, נראה שהקאמבק של וויליאמס הושלם סופית עם ההחלטה להשיב לחיים את דמות הג'וקר הזכורה מהקליפ של "Let Me Entertain You". לראשונה מזה 17 שנה וויליאמס עטה על עצמו את האיפור שהפך מאז מזוהה עמו לצורך צילומי קליפ, ואופר באותה צורה גם בסרטון רשת שקורא למעריצים לבוא לראותו בסיבוב ההופעות הקרוב שלו, שיעצור גם בפארק הירקון בתל אביב ב-2 במאי הקרוב. אך הג'וקר של וויליאמס נראה מעט שונה מהגרסה המתריסה ההיא של הניינטיז. במעין פרפאזה על דמות הג'וקר של הית' לדג'ר, האיפור על פניו של רובי מרוח בגסות ונראה שמדובר בליצן עצוב יותר, מפוכח משהו.
ג'וקר מפוכח. הקליפ ל-"H.E.S"
ועם כל זאת, נראה שוויליאמס נאמן למילים שכתב לחבריו בפייסבוק וטוויטר ערב השנה החדשה, אודות הצורך למצות את השנה עד תום. לא מעט שנים עברו מאז פרץ לחיינו בתחילת שנות התשעים, כעת נראה שהמשפט "תנו לי לבדר אתכם" הפך מציווי של אמן פופ מורכב בהרבה מהקולגות בתחום, לבקשה כנה של מי שיודע שעוד כוחו במותניו, ויכול ללמד אקטים צעירים יותר דבר או שניים על סטאר קוואליטי, עומק והומור עצמי.