שתף קטע נבחר

כמה שווה המועמד שלך בבחירות בגוגל?

בחודש דצמבר צמד המילים "ציפי לבני" היה הפופולרי ביותר בחיפוש בגוגל מבין הפוליטיקאים שלנו. איזה עוד מועמד נמצא בראש טבלת החיפושים וכיצד עובד הפרסום הממומן במנוע החיפוש הפופולרי ביותר? ויש גם טיפ לפוליטיקאים על הסיכוי להשפיע על הקולות הצפים

הבחירות הקרובות יוצרות הרבה מאבקי חשיפה ברשת בין המפלגות והעומדים בראשם. התופעה ניכרת גם בפלטפורמת הפרסום הפופולארית ביותר באינטרנט - מנוע החיפוש של גוגל.

 

כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :

 

מבחינת הפוליטיקאים המובילים ברשת, נראה שציפי לבני עוררה הכי הרבה חיפושים, אחריה ברשימה אלי ישי (למרות שאסור לגגל בשבת) אבל יאיר לפיד הוא צמד המילים המוערך בשווי היקר מבין הרשימה הנ"ל, כ-8.88 שקלים בשביל לפרסם את צמד המילים הזה. כך על פי המדד העדכני ביותר שגוגל מספקת.

 

צילום מסך מתוך "מתכנן מילות המפתח" ב-Google AdWords ()
צילום מסך מתוך "מתכנן מילות המפתח" ב-Google AdWords
 

מבחינת המפלגות נראה שמפלגת העבודה היא צמד המילים בעל ממוצע החיפושים המוביל, אבל על מנת להעביר מסר לגולש שמחפש את מפלגת "יש עתיד", המפרסם נאלץ להציע את המחיר הגבוה ביותר מבין הרשימה, כ-10.30 שקלים לפרסום.

 


צילום מסך מתוך "מתכנן מילות המפתח" ב-Google AdWords ()
צילום מסך מתוך "מתכנן מילות המפתח" ב-Google AdWords

 

איך זה עובד בדיוק?

כל מפרסם ברשת החיפוש של גוגל מגיש הצעת מחיר עבור רצף המילים עליו הוא רוצה שהמודעה תופיע. שווי הפרסום מושפע מהקשר של המודעה לתוכן המחופש והמחיר המקסימאלי אותו המפרסם בוחר להגיש - כל הצעת מחיר מתייחסת לתשלום עבור הקלקה על מודעה.

 

עוד לפני שמשקיעים משאבים כספיים בפרסום הממומן בגוגל אפשר לראות את מידת התחרותיות בתחום הרלוונטי. מידת הפופולאריות של התחום או המותג מצד הלקוחות הפוטנציאלים ניתנת לתרגום על ידי תמחור מילות החיפוש שלהם בגוגל וכמות החיפושים הממוצעת.

יש עתיד - "המותג" הכי יקר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
יש עתיד - "המותג" הכי יקר(צילום: מוטי קמחי)

גוגל משתפת את העלות הממוצעת של המפרסמים הפעילים על רצף המילים הנבחר. במידה וערך העלות ריק, המשמעות היא שלא מפורסמת מודעה על אותו רצף חיפוש, בטווח הזמן המוצג. טווח הזמן המקסימאלי שגוגל חושפת עבורו את ממצאי המפרסמים (נכון לרגע כתיבת שורות אלו) הוא דצמבר 2014.

 

התובנות המעניינות שחשפנו כאן ניתנות לבדיקה בכל תחום שהוא ועשויות לחסוך כסף למפרסם שרואה עלויות ויכול לבחור בטקטיקת פרסום אחרת. במקרה הנוכחי, זה יכול לחסוך מכספי המסים המושקעים בקמפייני הבחירות.

 

בדוגמא מטה ניתן לראות שאפשר גם להשפיע על הקולות הצפים: לפי הנתונים האחרונים שגוגל חושפת, אף אחד לא מציג להם מודעות.

צילום מסך מתוך "מתכנן מילות המפתח" ב-Google AdWords ()
צילום מסך מתוך "מתכנן מילות המפתח" ב-Google AdWords

 

חיפשתם? השפעתם! באייטם הבא נסיק תובנות מרשת המדיה של גוגל. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי דוידוביץ'
ציפי לבני ויצחק הרצוג. בין הפופולריים ביותר בחיפושי גוגל
צילום: אורי דוידוביץ'
צחי ספונד
מומלצים