שתף קטע נבחר
 

כך מתקרב שבוע הפרסום הבינלאומי לישראל

מתיו צ'קנר, יוזם ומנכ"ל אירוע Advertising Week - הנחשב לגולת הכותרת של עולם הפרסום בעולם - חולם לקיים אותו ב-2016 בישראל. בביקור ראשון בארץ, בין סדרת פגישות עם פקידי ממשלה ועם ראש עיריית ת"א, הוא מספר ל-ymedia איך יוצרים טרנד פרסומי, איך מקבלים תואר לורד ואיך מגיבים לחומוס ברובע המוסלמי

"זה היה הביקור הראשון שלי בישראל, מה שנראה לי שדי הפתיע את המארחים שלי, ואת האנשים שפגשתי במהלך השבוע ששהיתי פה", אומר לורד מתיו ג'יי צ'קנר, יוזם ומנכ"ל אירועי Advertising Week - אירוע בינלאומי הנחשב לגולת הכותרת של עולם הפרסום בעולם, רגע לפני שחזר ללונדון, עיר מגוריו.

 

לכתבות נוספות בערוץ ymedia:

 

צ'קנר הגיע לכאן כאורח של איגוד חברות הפרסום, כדי לבחון את האפשרות לקיים את האירוע הבינלאומי המדובר בישראל עוד השנה. "עד שהגעתי לכאן, לא הייתה לי תחושה של כמה ישראל באמת קטנה", הוא מחייך. "זה משהו כמו שעה לנסוע לרוחבה ושש שעות מלמעלה למטה. עכשיו קיבלתי את התחושה האמיתית, של כמה קרובים הם 'השכנים' של ישראל, כך שזה באמת גיבש את הפוליטיקה בשבילי בדרך מאוד אמיתית.

לורד מתיו צ'קנר (ראשון משמאל) בביקורו בישראל. "אנחנו מקימים צוות היגוי ומחפשים חסויות", אומר יגאל בראון (ראשון מימין), מנכ"ל איגוד הפרסום (צילום: נדב כהן יונתן) (צילום: נדב כהן יונתן)
לורד מתיו צ'קנר (ראשון משמאל) בביקורו בישראל. "אנחנו מקימים צוות היגוי ומחפשים חסויות", אומר יגאל בראון (ראשון מימין), מנכ"ל איגוד הפרסום(צילום: נדב כהן יונתן)
 

בימים בהם שהה לורד צ'קנר בישראל, הוא קיים סדרת פגישות, בין היתר עם אנשי משרדי החוץ, משרד הכלכלה ומשרד התיירות - וכן עם ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי. כולם הביעו עניין בהפקת הגרסה הישראלית לכנס. בארוחת ערב עם בכירי עולם הפרסום בישראל, סיפר צ'קנר לנוכחים על הפרויקט ועל הפוטנציאל שיש בקיומו בישראל.

 

אם היית צריך לבנות קמפיין פרסומי על ישראל, על מה היית מבסס אותו?

"המקום בו העבר פוגש את העתיד. יש פה שילוב של היסטוריה, עוצמה טכנולוגית וחדשנות שמעצבת את העתיד".

 

מאיזה מקום הכי נהנית בביקורך?

"תל אביב היא עיר מלאה חיים, והים התיכון יפהפה. זה בהחלט מקום חכם ומתאים לשבוע הפרסום, ומכיוון שיש עדיין הרבה עבודה לעשות בנושא, אחזור לישראל בקרוב. התרשמתי מראש עיריית תל אביב, שקיבל את פניי בחום, אהבתי את הדרך האסרטיבית של הילה אורן, שאמרה 'בואו נסגור את זה' - זה מיקוד במטרה, משהו שאני מעריך. מאד התרשמתי מירושלים. הסמיכות של העיר העתיקה עם קהילת הטכנולוגיה החדשה היא ייחודית. ההליכה ברבעים השונים של העיר העתיקה יצרה אצלי זיכרון שיישאר איתי כל החיים, כפי שעשה החור הקטן בקיר של מסעדת החומוס ברובע המוסלמי. היה כל כך מעודד להתקבל בחום בכל מקום, ועל ידי משרד החוץ ומשרד התיירות בפרט".

 

איך נכנסת לעולם הפרסום, ואיך נולד הרעיון של "advertising week"?

"במקור לא הגעתי מתחום הפרסום. בקיץ 2002 קיבלתי שיחת טלפון מחבר מחברת DDB (חברת פרסום עולמית), שהבוס שלו, קן קייס המנוח, היה יו"ר איגוד הפרסום האמריקני המקביל לאיגוד בישראל. הם חיפשו רעיון גדול, שיאחד את תעשיית הפרסום, יעלה את מצב הרוח ויציג את חשיבותה של התעשייה למרקם הכלכלי והחברתי של אמריקה. כששאלו אותי אם אני יכול לחשוב על משהו, חשבתי על השבוע הזה. לשמחתי זה הצליח. מאחורינו כבר 11 'שבועות פרסום' בניו יורק, ובמרץ השנה זו תהיה הפעם השלישית בלונדון, שזה שבוע הפרסום של אירופה".

 

איך הופכים ללורד אנגלי

מתי ולמה קיבלת את התואר לורד?

"בקיץ האחרון מלאו לי 50. ערכו לכבודי מסיבת הפתעה גדולה ב-Duke of Wellington Arch שבהייד פארק. אבל אז זומנה לי הפתעה נוספת: במהלך הארוחה היה טקס, והתואר 'לורד' הוענק לי שם. אגב, אשתי, אילה, קיבלה את התואר 'ליידי'. זו דרך מחמיאה של האנגלים להודות לי על שהבאתי את 'שבוע הפרסום' ללונדון, ועל המרצת התעשייה. התואר מאוד מחמיא לי. הוא לא משהו שציפיתי לו אי פעם".

 

מה הם הטרנדים הפרסומיים בעולם כיום?

"טכנולוגיה. החשיבות היא התלכדות התוכן, והטכנולוגיה והפצתו הם המפתח: הדינמיקה הבסיסית סביב 'איך צרכן מקבל מידע' ו'איך הוא מסנן אותו' התפתחה מהר מאוד, כולם מנסים להבין את זה. בדיוק לזה נועד שבוע הפרסום, שבוע שמאחד את הטובים והמבריקים שבעולם. השבוע הזה הוא הכוח התוסס ביותר בעולם פרסום. בצד זה, עד כמה שהטכנולוגיה תתפתח, יש דבר אחד שלא ישנה, והוא 'כוחו של רעיון גדול'. זה היה ויישאר הדבר המשמעותי".

 

מדברים על קיום שבוע הפרסום בישראל בנובמבר 2016. אתה חושב שזה באמת יקרה?

"הגעתי אופטימי ואני חוזר אופטימי. יש סביב זה הרבה עבודה, אבל הסיכויים כרגע טובים. המטרה שעומדת מאחורי שבוע הפרסום היא לאחד את כל אנשי הפרסום הטובים והמוחות המבריקים ביותר על פני התעשייה. מדובר בסוכנויות קריאייטיב ותקשורת, בעלי גופי תקשורת, מפרסמים ואנשי הפרסום הטכנולוגי, שהופכים לחשובים יותר ויותר בזירה הרחבה של התרבות הפופולרית.

 

"אנחנו יוצרים ביחד מופע קטן של עסקים ושעשועים. עד עכשיו זה קרה בניו יורק ובלונדון, אך במבט קדימה, אפשר בהחלט לצפות שאותו הדבר יקרה פה, בישראל. אני חוזר ללונדון בתחושה שישראל היא בת מזל ושיש לה מנהיגים בתחום, כמו ראשי איגוד הפרסום, שבאמת רוצים לקדם את התעשייה. יש בה גם מי שמבין שישראל היא מותג, ושיש לה נכסים אמיתיים ואתגרים אמיתיים. אם אנחנו יכולים לגרום לזה לקרות, ולהביא את הכוחות המובילים בעולם הפרסום לתל אביב ולירושלים, אולי נסייע כך לנפץ את התפיסות השגויות סביב ישראל".

 

"היעד הוא נובמבר 2016"

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום, סיכם את הביקור בסיפוק: "מתיו צ'קנר הגיע לכאן, כדי לבדוק את הצעתנו לקיים את אירוע הפרסום הבינלאומי 3 פעמים בשנה. ה-advertising week מתקיים בניו-יורק מאז 2004 ובשנים האחרונות התקיים גם בלונדון, ובמסגרתו נערכים בשבוע אחד 250 אירועים, פאנלים ודיונים בהשתתפות בכירי תעשיית הפרסום, הדיגיטל והמדיה. את הפעם השלישית, שגם תהפוך למסורת, ביקשנו לקיים בישראל".

 

הביקור גיבש נכונות והסכמה מצד צ'נקר לקיום האירוע בישראל עוד השנה?

"קודם כל גיבשנו את הנושא של השבוע שאמור להתקיים פה - "פרסום וטכנולוגיה". הרעיון הוא שהשבוע כולו יסב סביב העתיד הטכנולוגי של תעשיית הפרסום. הסיכויים שהתכנון ירקום עור וגידים טובים מאוד. עכשיו נתחיל להתקדם. אנחנו מקימים צוות היגוי, שיורכב מאנשי מפתח מתחומים שונים, ומחפשים חסויות. 4 ימים כאלו מוערכים במעל מיליון דולר. אני מאמין שנמצא, אבל לכן הוחלט שהתאריך לאירוע יהיה נובמבר 2016. כך יהיה מספיק זמן להתארגן ולהפוך את החלום שלנו למציאות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 באדיבות ה-advertising week
שבוע הפרסום בלונדון. ב-2016 צפוי להתרחש בישראל
באדיבות ה-advertising week
צילום: Shutterstock
צורך פרסומת בסמארטפון. הנושא שגובש לשבוע הפרסום בישראל הוא 'פרסום וטכנולוגיה'
צילום: Shutterstock
מומלצים