תמחור מפתיע של כתבי הקודש באמזון
אמזון ידועה במנגנון שינוי המחירים המהיר שלה, אבל לעדכון דינמי של כתבי הקודש לא ציפינו: לפי אתר בינלאומי למעקב אחר מחירים, ענקית המסחר המקוון שינתה את מחיר הברית החדשה כ-100 פעמים תוך חמש שנים
ענקית הקמעונאות המקוונת, אמזון, ידועה במדיניות שינוי המחירים התכופה שלה, שנועדה לבחון את הביקוש למוצרים שונים או להתמודד מול מתחרים על פריטים חמים כמו אוזניות Beats או קורקינטים חשמליים של Razor. גרסת King James הפופולרית של הברית החדשה לא נראית כמו מוצר שאמור לזכות בתמחור דינמי שכזה.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :
- אמזון במגעים לרכישת אנפורנה מיקנעם
- חצי מהעושר הגלובלי בידי 1% מתושבי העולם
- "מיליארד חיים מדולר ליום" - האם נתקומם?
- עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet
אלא שהנתונים מראים כי באמזון שינו את מחיר העותק המוביל של הברית החדשה בחיפוש בגוגל, יותר מ-100 פעמים מאז מאי 2010, על פי אתר המעקב אחרי מחירים Camelcamelcamel. השינויים במחיר הם אוטומטיים ככל הנראה, משום שמערכות המחשוב של אמזון מגיבות לעלייה או לנפילה בביקוש ולגורמים אחרים. אך העובדה כי מחיר פריט כמו התנ"ך יכול להשתנות באופן כה תדיר, מורה על כך שתמחור דינמי משפיע כמעט על כל דבר שצרכן יכול לקנות ברשת.
אמזון משנה את המחיר לכ-80 מיליון פריטים באתר שלה במהלך היום. על פי פורבס, במהלך עונת הקניות של החגים בשנה שעברה נכנסה החברה לתהליך מואץ של התאמת מחירים, על מנת להיות אטרקטיבית מול מתחרותיה בשוק המסחר און ליין.
דובר אמזון, סקוט סטאנזל, סירב לדון באופן בו פועלת מערכת התמחור הפעיל של האתר. הדובר אמר למגזין Quartz כי יש לאתר "מבנה עלויות שמאפשר לנו לשנות את המחירים במהירות".
נתוני התמחור מורים על כך שאמזון משנה מחירים גם לגרסאות הקוראן והתנ"ך הפופולריים ביותר בחיפוש בגוגל. סטאנזל סירב לומר האם המחירים משתנים בהתאם לאירועים בחיים האמיתיים. אך מעניין לראות כי השינוי הגדול ביותר במחיר התרחש סביב נקודת הזמן בה היו נבואות לסוף העולם בדצמבר 2012. עלייה יציבה במחיר נרשמה גם במקביל למיני-סדרה ששודרה בערוץ ההיסטוריה האמריקאי בשם "התנ"ך", במהלך מרס 2013.