שתף קטע נבחר
 

גולף סטיישן GTD - בדרך לאיקאה עוברים במסלול

רוצים לשלב בין חסכון בדלק לביצועים? פולקסווגן מציעה את הגולף סטיישן GTD, גרסת דיזל של ה-GTI עם יומרה ספורטיבית וחסכון

בישראל אולי לא מודעים לכך, ותודה למיסוי הירוק שמעניש רכבי דיזל, אבל באירופה כלי רכב מתודלקים בסולר עדיין זוכים לביקוש רב. כן, אפילו נוכח הצהרות של ממשלת צרפת, שרוצה לגמול את הציבור מהנוזל הכהה.

 

 

 

לכן אין זה מפתיע שאפילו בפלח המכוניות הספורטיביות, מעוז מסורתי של רכבי בנזין בזבזניים, מציעות יצרניות הרכב זה שנים גרסאות דיזל ספורטיביות. בעבר מדובר היה במכוניות שהציעו מומנט גבוה וזמין מסל"ד נמוך בתמורה להספק מרבי צנוע יחסית, אך כיום הן מציעות גם בתחום ההספק מספרים מאד מרשימים. קחו לדוגמה את פולקסווגן גולף GTD וריאנט החדשה, אחות לגולף GTI הוותיקה, עם מנוע סולר חסכוני.

 

 

ל-GTD מנוע 2.0 ליטר עם מגדש טורבו, 184 כ"ס ו-37.8 קג"מ, והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות. נכון, זה פחות מהיר מה-GTI הרגילה - 6.5 שניות - אבל תצרוכת הדלק טובה משמעותית: 22.7 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 16.7 בלבד בדגם הבנזין, שגם מציע פחות מומנט (35.6).

 

ה-GTD מציעה את אותו עיצוב ספורטיבי, ומתלים ייעודיים כולל הנמכה של 15 מ"מ, חישוקי "17 או "18 ומושבים ספורטיביים. וכן, אפשר להזמין אותה אפילו כסטיישן שימושית - התשובה של פולקסווגן לפורד פוקוס ST סטיישן, שמוצעת אף היא כעת בגרסת דיזל חמימה.

 

וכן, ניחשתם נכון - הסיכוי לראות את ה-GTD בישראל שואף לאפס. בישראל משווקות אמנם גם פורד פוקוס ST וגם פולקסווגן גולף GTI, אך רק בגרסאות הבנזין. דגמי דיזל, כאמור, אינם פופולאריים כל-כך במקומותינו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים