שתף קטע נבחר
 

2014: הפרסום במגזר החרדי הצטמק ב-20%

משרד הפרסום "בולטון פונציאל" נמצא בראש דירוג הפרסום במגזר החרדי לסיכום 2014, עם השקעה של 17.7 מיליון שקל. "שטראוס" היא המפרסם הגדול, עם כ-5.2 מיליון שקל בשנה

"מבצע צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר החרדי. המגמה השפיעה על היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים ואף הועצמה על רקע מלחמת העיתונים היומיים והדילמות סביב הפרסום באינטרנט" - כך טוען נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום", בעקבות דירוג הפרסום במגזר החרדי לסיכום 2014.

 

לכתבות נוספות בערוץ מדיה

עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

 

משרדי הפרסום המובילים

1. משרד הפרסום "בולטון פוטנציאל" ממשיך, כבשנה שעברה, להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-17.7 מיליון שקל. עם זאת, תקציב הפרסום שלו ירד בכ-19% לעומת 2013, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם קבוצת שטראוס, אסם ושופרסל. הקמפיין הבולט של בולטון ב-2014 היה "הרכב ה-M הייחודי של מטרנה הכי קרוב לאמא" של מטרנה.

 

2. במקום השני נמצא משרד הפרסום "אפיקים" עם השקעה של כ-11.4 מיליון שקל. גם "אפיקים" רושם ירידה של כ-20% ביחס ל-2013 בשל הקטנת תקציבי הפרסום של בזק, אופטיקנה, שופרסל ומי עדן. המפרסמים הבולטים של המשרד ב-2014 היו סנו, שירותי בריאות כללית וקבוצת הבנק הבינלאומי. הקמפיין הבולט של אפיקים היה "שמיטה 7 – מפעל הפיס מזמין אתכם לתחרות חיבורים" של מפעל הפיס.

 

3. במקום השלישי נמצא משרד הפרסום "גל אורן BSD", שממשיך להחזיק בלקוחות גדולים כמו תנובה, קבוצת בנק הפועלים ועוד. אבל גם המשרד הזה רושם ירידה של 19%, עקב הירידה בהשקעה לפרסום של תנובה, קופ"ח מאוחדת וישראכרט, והשקיע במהלך 2014 כ-10.9 מיליון שקל. קמפיין מוביל של המשרד הוא "אימא בטוחה, בוחרת טיטולים פרמיום".

 

משרד הפרסום Feedback רושם עלייה מטאורית של כ-142% ונכנס היישר למקום ה-6 ברשימה עם השקעה של כ-4.8 מיליון שקל בפרסום. המפרסם המוביל של Feedback הוא קבוצת בנק לאומי שהשקיע באמצעות המשרד כ-1.1 מיליון שקל.  

מטרנה - הקמפיין המוביל של משרד "בולטון" לשנת 2014

 

יש לציין, שמשרדי הפרסום, שהגיעו למקומות הראשונים, מתמחים בפרסום במגזר החרדי. בהשוואה לסיכום הפרסום במגזר החילוני, בולטת העובדה ש"מקאן", שהגיע בסיכום השנה בפרסום במגזר החילוני למקום הראשון, מבין משרדי הפרסום, יצא מרשימת משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי.

משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי (באדיבות יפעת) (באדיבות יפעת)
משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי(באדיבות יפעת)

 

לצפייה בטבלה בגודל מלא

 

המפרסמים הגדולים במגזר החרדי

1. למרות ירידה של 18% בהיקף הפרסום, שומרת קבוצת שטראוס גם השנה על המקום הראשון בטבלת המפרסמים עם השקעה של כ-5.2 מיליון שקל לשנה. המותג המוביל של שטראוס הוא "עלית – תפוצ'יפס" עם השקעה של כ-700,000 שקל. שטראוס נעזרה במשרד הפרסום "בולטון פוטנציאל", כדי לדבר לקהל החרדי בשפתו שלו. שטראוס הציגה את קמפיין "אמא, מה השתנה בפסח הזה" המציג תפוצ'יפס במגוון טעמים הכשרים לפסח, ואת קמפיין "תפוצ'יפס – אקסטרה צורה". מותג נוסף של קבוצת שטראוס במגזר זה, שנחל הצלחה, הוא קפה נמס של עלית עם הקמפיין "להיות בשרי בלי לחשוב פעמיים", המציג קפה נמס פרווה.

 

2. במקום השני בטבלה נמצאת קבוצת אסם, שהעמיקה לאחרונה את הפרסום במגזר החרדי, ורשמה עלייה של כ-56% בהיקף הפרסום והשקעה של כ-3.9 מיליון שקל. המותג המוביל של קבוצת אסם הוא מטרנה - מזון לתינוקות, עם השקעה לפרסום של כ-2.3 מיליון שקל.

 

3. במקום השלישי בטבלת המפרסמים נמצאת "אלקטרה מוצרי צריכה", שרושמת זינוק של כ-121% עם השקעה של כ-3.8 מיליון שקל בפרסום.

 

את הירידות הגדולות בהיקפי הפרסום רשמו "תנובה" ו"שופרסל". לתנובה ירידה של כ-45% בהיקף הפרסום לעומת 2013 והיא נמצאת במקום ה-6, עם השקעה של כ-2.5 מיליון שקל. "שופרסל" רושמת ירידה של כ-54% בהיקפי הפרסום למול 2013, על רקע החלפת הבעלות, עם השקעה של כ-1.8 מיליון שקל בלבד. ההסבר לכך, טוען יעקובי, הוא: "חברות תחליפי החלב זיהו את הפוטנציאל השיווקי של המגזר החרדי, ועל רקע לידה של עשרות אלפי תינוקות בשנה, הן מנהלות ביניהן מלחמת שיווק ופרסום עד חורמה". בהשוואה למפרסמים הגדולים במגזר החילוני ב-2014, הרי ש"קבוצת שטראוס" נמצאת בשני המגזרים במקום הראשון.

שופרסל. ירידה חדה בהיקפי הפרסום (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
שופרסל. ירידה חדה בהיקפי הפרסום(צילום: אביהו שפירא)
 

 

המפרסמים הגדולים במגזר (באדיבות יפעת) (באדיבות יפעת)
המפרסמים הגדולים במגזר(באדיבות יפעת)

 

לצפייה בנתונים בגודל מלא

 

המותגים המובילים בפרסום

1. "מחסני חשמל" היא הרשת שתופסת את המקום הראשון ברשימת המותגים המפרסמים במגזר החרדי. זה הישג ראוי לציון עבור הרשת, שב-2013 הייתה במקום ה-10 בטבלה. המותג מטפס השנה למקום הראשון עם השקעה של כ-3.4 מיליון שקל, המהווים עלייה של כ-213% לעומת שנה שעברה. הקמפיין הבולט הציע לאלפי הזוגות המתחתנים במגזר החרדי מגוון של מבצעים על מוצרי חשמל תחת הכותרת "מחסני חשמל – הרשת הזולה והמשתלמת".

 

2. במקום השני בטבלת המותגים נמצאת "מטרנה – מזון לתינוקות", שהשקיעה באמצעות משרד הפרסום "בולטון פוטנציאל" כ-2.3 מיליון שקל בקמפיין הפרסומי, עלייה של כ-74% לעומת שנת 2013. בין הקמפיינים הבולטים של "מטרנה" נמצאים "מבצע משכורת לשנה מתנה" ו"אמא, חשוב שתדעי".

 

3. סימילאק, שהיתה ב 2013 במקום ה-6, עולה השנה בעזרת משרד הפרסום "מימד" ב-30%, ומגיעה למקום ה-3 עם השקעה של כ-1.7 מיליון שקל. הקמפיינים המובילים של סימילאק היו "הבחירה של מליוני אמהות בעולם", או "יש אמת אחת לגבי השפעתו השלילית של שמן דקל", כנגד הקמפיין "שמן הדקל' של מטרנה.

 

בהשוואה למותגים המובילים במגזר החילוני, המותגים המובילים בקרב המגזר החילוני ב-2014 היו "סופר פארם", "המשביר לצרכן" ו-"yes".

 

המותגים המובילים במגזר (באדיבות יפעת) (באדיבות יפעת)
המותגים המובילים במגזר(באדיבות יפעת)

 

לצפייה בנתונים בגודל מלא

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שטראוס. המפרסם הגדול ביותר במגזר
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת
מומלצים