שתף קטע נבחר
 

פוליטיקאים בפייסבוק: האמת שמעבר ללייקים

העמוד של נתניהו הוא הפופולרי ביותר מבחינת לייקים, אבל מה שפחות ידוע הוא שפייסבוק מציגה נתונים על כמות המעורבות בעמודים - גם אם לא עשיתם לייק. נתונים אלה חשופים למפרסמים ברשת החברתית ומתחשבים בגולשים שמבקרים בעמודים, מגיבים או משתפים. קבלו את מדד הפופולריות האמיתי של קלחת הבחירות

בפייסבוק נפוצה מאוד תחרות הלייקים בין עמודים מתחרים, אבל מה שפחות ידוע הוא שפייסבוק מציגה נתונים על כמות המעורבות בעמודים גם אם לא עשיתם לייק. הנתונים חשופים בממשק הפרסום של הרשת החברתית, ונגישים לכל מי שחפץ לפרסם מודעה על הוול שלכם.

 

לכתבות נוספות של צחי ספונד

המפלגה ששברה את האינטרנט

כמה שווה המועמד שלך בבחירות בגוגל?

 

>>>  עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

>>> ביבי חביבי // החדש של נוי אלוש // רק ב-ynet

 

בדיקה מראה כמה יעלה למפרסם להגיש מודעה בפייסבוק לעיניהם של אוהדי המפלגות והפוליטיקאים. בנוסף, התגלה פרט מאוד מפתיע לגבי העמוד הפופולרי במדינה.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

מבחינת הפוליטיקאים המובילים בפייסבוק, רואים שעל פי כמויות הלייקים בנימין נתניהו מוביל עם כמות ניכרת של יותר ממיליון אוהדים. במקום השני נפתלי בנט עם 392 אלף אוהדים, ובמקום השלישי ברשימה יאיר לפיד, שלרשותו כ-376 אלף אוהדים.

תצלום מתוך פייסבוק ()
תצלום מתוך פייסבוק

לצפייה בתמונה בגודל המלא

 

אלא שהנתונים החשופים למפרסמים ברשת החברתית שופכים אור מעבר לכמויות הלייקים, ומתחשבים בגולשים שמבקרים בעמודים, מגיבים לתכניהם או משתפים סטטוסים קשורים - ולא בהכרח לחצו על כפתור הלייק.

 

עניין אותנו לבדוק כמה המפרסמים משלמים בשביל להגיש מודעה לעיניהם של אוהדי הפוליטיקאים והמפלגות, כשעלות הפרסום מתייחסת לשווי הקלקה על מודעה המוגשת עבור קהל האוהדים הנבחר. הופתענו לגלות מספר שינויים בדירוג הפופולריות.  


פוליטיקאים בפייסבוק 1

מדד הפופולריות - הדירוג האמיתי
פוליטיקאי כמות אוהדים ומתעניינים טווח עלויות הפרסום בשקלים
בנימין נתניהו 2,543,050 0.47 – 0.96
נפתלי בנט 1,060,180 0.46 – 1.00
יאיר לפיד 924,810 0.48 – 0.99
ציפי לבני 579,450 0.45 – 0.96
אביגדור ליברמן 474,790 0.49 – 1.02
זהבה גלאון 211,268 0.45 – 0.97
אריה דרעי 195,410 0.52 – 1.02
משה כחלון 116,590 0.50 – 1.05
 

*הנתונים לקוחים מתוך "facebook power editor"

 

לפי הנתונים המפורסמים בפייסבוק נראה כי ציפי לבני עקפה בכמות האוהדים את ליברמן, למרות שעל פי מדד הלייקים ליברמן במקום הרביעי. בנוסף, אריה דרעי עקף במדד האוהדים את משה כחלון, שנכון לרגע זה הוא הפוליטקאי עם עלויות הפרסום היקרות ביותר. כלומר, מבין הפוליטיקאים ברשימה, הגשת פרסומות לקהל אוהדי כחלון היא היקרה ביותר, למרות שהוא לא מוביל מבחינת כמות המעורבות בעמוד שלו.

 

 

אוהדי העמוד ואנשים שהביעו בו עניין - תצלום מתוך כלי הגשת הפרסומות בפייסבוק (facebook power editor) ()
אוהדי העמוד ואנשים שהביעו בו עניין - תצלום מתוך כלי הגשת הפרסומות בפייסבוק (facebook power editor)
 

לצפייה בתמונה בגודל המלא

 

מבחינת המפלגות, הממצאים שהתגלו מפלטפורמת הפרסום של פייסבוק מראים כי מפלגת הליכוד היא האהודה ביותר, אחריה מפלגת העבודה ובמקום השלישי הבית היהודי. בהיבט עלויות הפרסום, נראה שקהל אוהדי "התנועה" הוא היקר ביותר מבין רשימת המפלגות הנ"ל.


פופולריות המפלגות בפייסבוק - הדירוג האמיתי

פופולריות המפלגות בפייסבוק - הדירוג האמיתי
מפלגה כמות אוהדים ומתעניינים טווח עלויות הפרסום בשקלים
הליכוד 2,027,260 0.48 - 1.03
העבודה 1,093,690 0.46 - 0.92
הבית היהודי 739,730 0.47 - 1.01
יש עתיד 564,460 0.51 - 1.06
מרצ 351,640 0.44 - 0.93
ישראל ביתנו 330,790 0.51 - 1.06
התנועה 237,220 0.48 - 1.09
ש"ס 187,240 0.51 - 1.02
 

*הנתונים לקוחים מתוך "facebook power editor"

 

המצייצים עדיין בחיים

הנתון המפתיע ביותר שראינו בבדיקת כמויות האוהדים בפלטפורמת הקידום הממומן בפייסבוק היא הגישה לקהל אוהדי העמוד "סטטוסים מצייצים" ז"ל. שימו לב: אפשרות הגישה לא מצריכה סיאנס, אלא העברת תשלומים לפייסבוק.

 

אוהדי העמוד ואנשים שהביעו בו עניין - תצלום מתוך כלי הגשת הפרסומות בפייסבוק  (facebook power editor) ()
אוהדי העמוד ואנשים שהביעו בו עניין - תצלום מתוך כלי הגשת הפרסומות בפייסבוק (facebook power editor)
 

לצפיה בתמונה בגודל מלא

 

עלויות הפרסום להגשת מודעות בקריטריון זה נעים בין 0.41 שקלים ל-0.87 שקלים עבור הקלקה על מודעה (נכון לרגע זה). לא ברור כמה זמן עוד ניתן יהיה להגיש פרסומות עבור קהל יעד זה, אבל כרגע זאת האפשרות היחידה להגיע אליהם אחרי סגירת העמוד.

 

ומה לגבי האחות הקטנה של פייסבוק - טוויטר? על כך בכתבה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים