אובר רוצה להסיע אתכם ברכב ללא נהג
אובר לא רוצה להסתמך יותר על נהגים אנושיים והחלה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת קרנגי מלון כדי ליצור רכב המסוגל לנהוג בעצמו. הבעיה: החוק דורש שגם במרכבים אוטונומיים יהיה נהג בהיכון. וגם: האם גוגל מפתחת שירות הסעות על פי הזמנה משלה?
חברת שירות המוניות החברתי Uber הודיעה בבלוג הרשמי שלה כי היא תחל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת קרנגי מלון שבארצות הברית, במטרה לפתח רכב ללא נהג שיוכל להסיע אנשים ממקום למקום.
חברת אובר המספקת שירות מתחרה לשירותי מוניות ברחבי העולם, חברה לאוניברסיטה במטרה לפתח רכב ללא נהג ושירות מיפוי, שיאפשר לה להתחרות דווקא באחת המשקיעות הגדולות בה - גוגל. בבלוג הרשמי של אובר פורסם כי השתיים יפתחו את "המרכז לטכנולוגיות מתקדמות" בפיטסבורג, בסמוך לקמפוס של האוניברסיטה. המרכז, כך על פי הבלוג, "יתמקד בפיתוח טכנולוגיות מפתח לטווח ארוך המקדמות את משימתה של אובר להביא תחבורה אמינה ובטוחה לכולם, בכל מקום".
עד כה גוגל הייתה אחת ממובילות הדרך בכל הקשור לרכבים אוטונומיים, ואף הציגה אשתקד אב טיפוס לרכב ללא הגה ודוושות, שלו רק שני כפתורים: התחל וכפתור עצירת חירום. כעת אובר מבקשת לעקוף את גוגל דרך התשתית הלוגיסטית שלה המאפשרת לה לנהל הזמנות מורכבות וציי רכב ברחבי העולם בזמן אמת.
השותפות בין גוגל לאובר שנראתה עד לאחרונה כהדוקה במיוחד עם השקעה של מאות מיליוני דולרים, עתה נראית רופפת למדי לאור דיווחים על שירות הסעות לפי הזמנה שגוגל הולכת להציע, ככל הנראה דרך הרכבים האוטונומיים שלה. זאת על פי צילומי מסך של אפליקציה ייעודית שהודלפו למשרדי אובר. אך על פי דיווח ממקור אחר, החדשות על כך שגוגל מפתחת שירות מתחרה נופחו מעבר למידה, ומדובר באפליקציה פנימית העוזרת לעובדי גוגל למצוא שותפים לנסיעה לעבודה ואין קשר בינה לבין תוכנית הרכב האוטונומית.
המחסום האמיתי, כמו בכל המצאה חדשנית בתחום הרכב, הוא דווקא בתחום הרגולטורי. לאחרונה ממשלת קליפורניה הודיעה כי היא לא תאפשר לרכבים אוטונומיים לנסוע ברחבי המדינה ללא הגה, דוושות ונהג כשיר. בעוד שהדרישה סבירה בזמן הניסויים, היא מעקרת את רעיון המכונית האוטונומית ברובו.