היסטוריה קטלנית בכביש 31: "כל גורמי השלטון מורחים את העניין"
מדי שנה נהרגים בממוצע 9 בני אדם בכביש שבו אירעה התאונה הקטלנית סמוך ללהבים. ראש המועצה: "התשתית מתאימה לנפח קטן פי 4". משרד התחבורה מגיב: "הוא תופס טרמפ על דם ההרוגים". מדובר בקטע בן שני נתיבים ללא הפרדה ושוליים
תאונת הדרכים הקשה היום (ג') בצהריים היא האחרונה בשרשרת ארוכה של תאונות שהתרחשו לאורך השנים בכביש 31. מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בכל שנה נהרגים בכביש 31 תשעה בני אדם בממוצע, ויותר מ-200 נפצעים. ראש מועצת להבים, אלי לוי, טען בראיון לאולפן ynet שחרף הנתונים הטרגיים, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות, הרשויות לא שיפרו את התשתיות בכביש. "כל גורמי השלטון פשוט מורחים את העניין", אמר. "רק הבוקר דיברתי עם מנכ"ל משרד התחבורה על הסכנה בכביש הזה".
עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet
לוי הוסיף: "אני מכיר את הציר ואת התשתיות. כמו כל שבוע גם היום דיברתי עם מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי על מה שקורה בקטע הזה בין מקום התאונה ללהבים. זה קטע קשה מאוד. התשתית מתאימה לנפח תנועה קטן פי ארבעה מזה שעובר על הציר. דרך אגב, גם עם מנכ"ל משרד הביטחון דיברתי על הנושא הזה, כי עומדים לאכלס את עיר הבה"דים בקיץ הקרוב. כשהבסיס יאוכלס, המצב יהיה הרבה יותר קשה".
לוי מתייחס בעיקר לקטע בן כ-800 מטרים בלבד בין הכניסה המזרחית ללהבים לכניסה המערבית. מדובר בכביש בן שני נתיבים ללא הפרדה וללא שוליים, שכרגע גם מתבצעות בו עבודות. ככל הנראה, המשאית ועליה הטרקטור לא הייתה יכולה לעבור מבלי לפגוע באוטובוס שבא מולה.
"עצרו ממש בדקה ה-90 לפני שהתפרסם המכרז במשרד התחבורה וחבל", הוא מוסיף. "מישהו פה צריך לתת את הדעת. צומת להבים הוא הפקק של הנגב. הבוקר ראש העיר באר שבע אמר לי 'נו, מה יקרה עם צומת להבים?' כולנו פה בנגב מדברים על צומת להבים ואף אחד לא עושה כלום.
"אני לא סופר דם, אבל אני תמיד מתרעם על משרד כזה או אחר שכשאתה מבקש ממנו משהו, שואל כמה תאונות היו, כמה הרוגים, כמה פצועים. אני לא חושב שצריך להשקיע בתשתית לפי מספר הרוגים ופצועים, אני מאוד מצטער".
בתגובה נמסר ממשרד התחבורה: "אלי לוי משקר ומטעה ומנסה לתפוס טרמפ על דמם של ההרוגים והפצועים כדי לקדם הקמת מחלף בצומת להבים. התאונה לא התרחשה בצומת להבים (שם יש בעיית עומס), אלא בכביש 31 לכיוון צמת שוקת, שהוא כביש אדום, שבו יוכשר מחלף עם כביש חוצה ישראל עוד לפני סוף השנה הנוכחית. הממשלה משקיעה 1.3 מיליארד שקל בהארכת כביש חוצה ישראל מקרית גת ועד שוקת, ומשם באוטוסטרדה חדישה עד ערד".
בתאונה נהרגו שמונה נשים ו-28 נפצעו. היא התרחשה סמוך ל-14:30 בהתנגשות קשה בין אוטובוס שהחזיר מתפללות ממסגד אל-אקצה בירושלים לבין משאית שעליה הועמס טרקטור.
במד"א מרחב נגב הכריזו על אירוע רב-נפגעים. כל הצוותים במרחב התבקשו להגיע לזירה והעניקו טיפול לעשרות נפגעות, כולן במצב בינוני וקל. ממד"א נמסר כי רוב הפצועות בהכרה מלאה ומפונות לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לזירה הוזנקו גם מסוקים,
בהם מסוקים של חיל האוויר, כדי לסייע בפינוי הנפגעות. 14 צוותי כיבוי גם הוזעקו לסייע בחילוץ הלכודות מהאוטובוס."הנהג היה בדרך חזרה מירושלים ובצומת להבים נכנסה בו משאית עם מטען חורג", סיפר מנכ"ל חברת האוטובוסים. "אני נמצא בדרך לשם. דיברתי עם הנהג והוא בסדר גמור". מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר בזירה כי כל הנהגים המעורבים ייחקרו.
ראש העיר רהט טלאל אלקרינאוי אמר מזירת התאונה: "מדובר בקבוצת אנשים מבוגרים שנסעו להתפלל במסגד אל-אקצה בירושלים. שוב זה קורה בכביש 31, אחד הכבישים הקשים ביותר שגבה הרבה מאוד קורבנות. זו פגיעה קשה מאוד לכולנו".