חנויות המין במתח לקראת '50 גוונים של אפור'
הסרט בהשראת הספר האירוטי המפורסם ייצא בסוף השבוע הבא במקביל ליום האהבה הלועזי והקמעונאים המרכזיים בשוק כבר בהכנות. מלאי המוצרים גדל בציפייה לזינוק במכירות: "קצת הופתענו שהספר יצא, אבל אנחנו מגיעים הרבה יותר מוכנים לסרט"
כשצעצועים מיוצרים לסרטים, לרוב הם מיועדים לילדים. אבל סוף השבוע של ולנטיינז הקרוב (13-14 בפברואר) בו עולה הסרט "חמישים גוונים של אפור" בארה"ב, מוביל לכך שהרבה מהצעצועים שילוו לסרט יהיו למבוגרים בלבד. כך מדווח עיתון "הניו יורק טיימס". שוק צעצועי המין מקווה כי הסרט מאולפני יוניברסל יוביל לזינוק במכירות, בדומה לאופן בו ההצלחה של הספר הארוטי עליו מבוסס הסרט הוסיפה עשרות אלפי לקוחות מהקוראות שהעבירו את הספר ביניהן במדינות הפרברים של ארה"ב.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :
- גיאולוג: "יש כ-5,000 בולענים באזור ים המלח"
- תמחור מפתיע של כתבי הקודש באמזון
- יוון לא תפרוש מגוש האירו - היא לא מסוגלת
מתוך צפייה רבה לסרט, קמעונאים מרכזיים מגדילים את המלאי של כיסויי העיניים, הדוטים, האזיקים והמסיכות שמציע הענף. יצרנים עיצבו אריזות חדשות ומוצרים מיוחדים על מנת להתאים לטון ולנושא של הסרט, המבוסס על הספר של אי. אל ג'יימס המספר על כניסתה של אישה צעירה ונאיבית לעולם משחקי המין.
אפילו טארגט, אחת הקמעונאיות הגדולות במדינה, החלה לאחרונה למכור 'טבעת אהבה רוטטת' רשמית של 'חמישים גוונים של אפור', פריט אותו הגברים שמים, אבל לא על האצבע. "זה הרגע הגדול ביותר לענף שלנו בתרבות הפופולרית, כנראה אי פעם", אמרה קלייר קוואנה, מייסדת Babeland, קמעונאית של מוצרים למבוגרים. "כולנו מתכוננים למה שעשוי להיות גל נוסף של צעצועים".
האולפנים הגדולים בהוליווד נאבקו על רכישת זכויות ההפיכה של הספר לסרט, ויוניברסל יחד עם חברת פוקוס זכו במירוץ ורכשו את הזכויות עבור 5 מיליון דולר. האולפן מקווה כעת לגרוף קופה ולמשוך את הקוראים הרבים, ואחרים, שהובילו במקביל להצלחת הספר לזינוק במכירות צעצועי המין.
עם הצלחת הספר והגרסה המקוונת שלו, קמעונאיות לא הצליחו למלא מלאים. הספר עורר זינוק של 7.5% במכירות של מוצרים הקשורים לסקס, לרבות צעצועים, וידאו וספרים, בשנת 2013, כך על פי הנתונים של דו"ח מטעם IBISWorld.
"הוזמנו כמויות גדולות פי 10 מהמלאי הרגיל"
"קצת הופתענו כשהספר יצא", אומרת קוואנה. "אבל אנחנו הרבה יותר מוכנים לסרט". הסרט לא יהיה מלא בתיאורים גרפיים כמו הספר. ניל סלייטפורד, מייסד lovehoney, החברה היחידה שיש לה את הזכויות לייצר מוצרים רשמיים של 'חמישים גוונים של אפור' הנמכרים בטארגט ובמקומות אחרים, לא צופה כי האביזרים שמופיעים בקטעים המיניים בספר יופיעו בסרט.
סלייטפורד אמר שהסרט עשוי לעורר את המכירות של הספר, ולהביא בכך דחיפה למכירות. מומחים לצעצועי מין אומרים כי קשה להעריך את העלייה במכירות של מוצרים ספציפיים שקיבלו השראה מהספר. עם זאת, לעתים מדובר בזינוק מדהים. בספר יש סצנה בה יש שימוש באביזר בשם ben wa balls. מכירות המוצר זינקו פלאים בעקבות יציאת הספר. סוזן קולבין, נשיאה ומנכ"ל של Exotic Novelties, דיווחה על זינוק במכירות המוצר מקצב של 80 עד 90 אלף מכירות בשנה, ליותר ממיליון בחצי שנה שאחרי צאת הספר.
מאחר שרק Lovehoney יכולה להשתמש בשם המפורש של הסרט, המתחרות נאלצו להיות יצירתיות. חברת Pipedream Products, המייצרת מוצרים לענף, שינתה את העיצוב של חלק מהאריזות לצבע אפור שחור שדומה לסט הצבעים מהסרט. California Exotic Novelties הרחיבה את הקו שלה בשם 'סקנדל' עם יציאת הטריילר ביולי האחרון.
חברת Jimmyjane משווקת חבילות מיוחדות בהשראת הסרט, עם כיסויים לעיניים ועניבות. Babeland הוסיפה 20 פריטים חדשים בציפייה ליציאת הסרט ב-13 בפברואר. California Exotic Novelties הזמינה כמות גדולה פי 10 מכמות המלאי הנורמלית שלה בששת חודשים סביב הסרט.
אך החברות גם לא רוצות לפספס בהערכות ולהיות אופטימיות מידי בקשר לביקוש. Babeland עדיין מחזיקה מוצרים שנותרו מהגדלת המלאים בשנת 2012 סביב השיגעון אחרי הספר.הפעם החברה היתה שמרנית יותר ומעריכה כי המוצרים הקשורים לסרט יהוו כ-5% מכל המוצרים החדשים. "הדעה האישית שלי היא שיהיה זינוק חד ואז נסיגה מהירה למדי", אומר ניק אורלנדינו, מנכ"ל Pipedream Products.