חולדאי: "הממשלה תוקעת את הרכבת הקלה"
עקב ביטול מכרזים שוב נתקע הפרויקט שאמור להציל את התחבורה בגוש דן. ראש העיר תל אביב רותח על הממשלה בראיון לאולפן ynet: "זאת שערורייה שלטונית. 20 שנה עברו, ואף שר תחבורה או ראש ממשלה לא אמר - נכשלתי"
ראש העיר תל אביב-יפו נגד ממשלת ישראל: משרד האוצר הורה השבוע להקפיא את כל המכרזים שקשורים להקמת הרכבת הקלה בתל אביב, פרויקט שתקוע כבר שנים רבות ולא נראה לו סוף. ראש העיר רון חולדאי תוקף בראיון ל-ynet את הממשלה, משרד האוצר שבראשה עומד כעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ: "זו שערורייה בלתי רגילה". צפו בראיון:
רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר
ב"כלכליסט" דווח השבוע כי מחלוקת בין אגף התקציבים באוצר לבין משרד התחבורה מאיימת לעכב שוב את הפרויקט. ראש האגף אמיר לוי הוציא מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, שבו הוא מבקש להקפיא את כל המכרזים שתוכננו להתפרסם או פורסמו כבר וקשורים לקידום קו הרכבת העירוני הראשון במטרופולין דן.
מדובר במכרז למציאת חברה מפקחת לפרויקט הקו האדום, שאמור לחבר בין פתח תקווה דרך תל אביב ועד בת ים.
לפי לוי, פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב נמצא כבר בחריגה תקציבית של כ־5 מיליארד שקל, כאשר מועד הסיום אינו ידוע. זה הוביל את משרד האוצר לדרוש לאחד בין ארבעת מכרזי הביצוע של הפרויקט כדי למנוע מצב שבו קבלנים שונים יהיו במחלוקת. החשש הגדול הוא שפיצול המכרזים יוביל לאובדן שליטה ולריב בין הזכיינים השונים, כך שמועד ההשקה הרשמי - סוף 2021 - יידחה שנית.
חולדאי זעם על ההחלטה בראיון לאולפן ynet. "אני לא זוכר ב-20 השנים האחרונות, כשהתחילו לעבוד על הפרויקט וחתמנו עם הממשלה בשנת 2000 על הקמת הקו האדום, שמישהו משרי התחבורה או מראשי הממשלה אמר: נכשלתי", האשים חולדאי.
לדברי חולדאי, לפני ארבע שנים הוגשה הצעת החלטה לחקיקה בכנסת להקמת רשות שתטפל במערך התחבורה הציבורית העירונית. "שר התחבורה כץ, שנכשל בהקמת מערכת התחבורה הציבורית במרחב הזה, מעכב את העניין הזה של רשות מטרופולינית.