מדריך רשת: למצוא לקוחות בלי לצאת מהבית
ניתן לשווק ולמכור כיום מוצרים ללקוחות חדשים בכל העולם - מבלי לצאת מהסביבה שלכם. כיצד? פותחים אתר, מוודאים שהוא מותאם למוביל ודואגים לקידום שלו ברשת, יוצרים דפי נחיתה ורשימות דיוור, ומוכרים את המוצרים דרך זירות מסחר אינטרנטיות. מדריך
בעידן האלקטרוני של היום, קידום העסק נמצא במרחק הקלקה. האינטרנט הוא פלטפורמה המאפשרת להגיע לקהלים שונים ולהגדיר יעדים מדידים, במטרה להגדיל את המכירות. אילו צעדים נדרשים על מנת לעשות זאת?
לטורים אורחים נוספים בערוץ קריירה של ynet:
- לא מרכלים בעבודה? אין לכם סיכוי לקידום
- עצמאים? אל תתביישו לדרוש את הכסף שלכם
- בדרך לעבודה חדשה: כך תצליחו במבחני מיון
>>>רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר
אתר משלכם וקידום ממומן
אתר אינטרנט: אתר נועד לשדר את הייחודיות של העסק ולהציג תוכן וערך מגוון בצורה מותאמת. חברות רבות מציעות לעסקים קטנים שירותי בניית אתרים בעברית בחינם או בתשלום חודשי נמוך. חשוב לוודא כי האתר מותאם לגלישה בהתקנים סלולריים, טלפונים וטאבלטים.
יש להתאים את האתר לקידום בתוצאות החיפושים בגוגל. בנוסף מומלץ לאפשר רכישה ישירה ומאובטחת ישירות דרך האתר - כך המוצרים נוחתים בבית הלקוחות, שחוסכים זמן נסיעה, מציאת חניה ודלק.
יצירת דפי נחיתה: דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט שבו נתקלים הגולשים במידע על העסק שלכם ושמאפשר להם להשאיר את פרטיהם. כל פניה המתקבלת מדף הנחיתה היא צעד ראשון ליצירת מערכת יחסים עם לקוח חדש, באופן שיאפשר ליצור את רשימת הלקוחות העתידיים שלכם - רשימת הדיוור.
רשימת הדיוור היא אמצעי שיווק נפלא, שיכול להגדיל משמעותית את העסק. לשם כך חשוב להקפיד לספק בדף הנחיתה, מידע בעל ערך גבוה לקידום הנושא שלשמו פנו אליך. כך הגולשים - הלקוחות הפוטנציאלים - מבינים שיש לך ידע מועיל עבורם, מפתחים אמון ובהמשך נוקטים בפעולות המועילות לעסק שלכם - בין אם רוכשים, מפיצים את המוניטין החיובי של העסק או יוצרים הפניות ללקוחות חדשים.
פתיחת עמוד פייסבוק - פתיחת דף עסקי בפייסבוק הוא הליך פשוט וללא עלות. מדובר בדרך זמינה וחסכונית ליצירת נוכחות ראשונית לעסק, להצגת המוצרים או השירות, למשיכת לקוחות חדשים ולשמירת קשר עם לקוחות קיימים.
מומלץ לתחזק את הדף באופן שוטף, להציע מבצעים, לעדכן במוצרים חדשים, שירותים מעניינים, תחרויות והטבות מיוחדות, ובעיקר לחדש ולעניין. מילת המפתח שאותה אוהב חלק גדול הקהל הישראלי היא "חדש" ולכן יש להשקיע זמן ומאמץ מכוון ביצירת והצגת חדשנות.
קידום "אורגני" וממומן - שתי שיטות לקידום הכניסות לאתר. קידום "ממומן" הוא הופעה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש כמודעה בתשלום. מודעות אלו מופיעות בצורה מודגשת, השונה מהחיפוש הרגיל. בנוסף, הקידום מופיע בצד החיפוש - תחת המלצות לנותני שירות או מידע מקצועי.
קידום אורגני הוא הופעה בתוצאות החיפוש כחלק מהדירוג של גוגל, לכאורה מבלי לשלם עבור ההופעה. עם זאת, כדי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש של מונחי חיפוש מבוקשים, יש לשלם לרוב בפועל לבעלי מקצוע שיעשו זאת.
מכירה בזירות מסחר נוספות
היום ניתן לשווק ולמכור מוצרים ללקוחות חדשים בכל העולם ומבלי לצאת מהסביבה שלכם. זאת בזכות תחום הרכישות האינטרנטיות באתרי מסחר פופולריים דוגמת אי-ביי, אמזון ואטסי, שתפס תאוצה רבה. איך עושים זאת?
סקר שוק - בדקו האם המוצרים שאתם מוכרים מוצעים למכירה בזירות הללו ומהו המחיר המבוקש עבורם.
קנו מספר מוצרים קטנים באתרים אלו, בסדר גודל של פחות מדולר, כדי להבין איך עובד המוח של הלקוחות בתהליך הרכישה ועל מה מתבססות ההחלטות שלהם. כך תוכלו להבין את היתרונות והחסרונות כקונים ולהבין טוב יותר את הקהל שלכם כמוכרים.
הרשמו לאתרים הללו ופתחו חשבון למעבר הכסף ממקומות שונים בעולם, למשל בפייפאל (PayPal).
צלמו את המוצרים שאתם מוכרים, כתבו תיאור מדויק ופרטים חשובים על כל מוצר, ותמחרו בהתאם לסקר השוק שביצעתם . מומלץ לקבוע מחיר אמצע שאינו גבוה מדי כדי לחוש את השוק ולשפר את התמחור תוך כדי תנועה, גם אם בהתחלה הרווחים לא יהיו גבוהים.
משלוח: בדקו מראש את תנאי המשלוח ואת מחירי חברות השילוח השונות, בכללן דואר ישראל. יש לבחור את הדרך המשתלמת ביותר עבורכם לשלוח את המוצרים ללקוחותיכם בארץ ובחו"ל. וודאו כי אתם יכולים לעקוב אחר המוצרים עד הגעתם ליעד.
תמחור המשלוח: אל תתפתו לגבות מחיר גבוה מדי עבור דמי משלוח ואף שקלו להתחיל את המכירות שלכם עם משלוח בחינם, כדי לבסס את המוניטין שלכם כמוכרים. חיפוש בפלטפורמות כגון איביי, אמזון ואטסי, מאפשר הצגת פריטים לא רק על פי גובה המחיר של המוצר עצמו, אלא על גם פי גובה המחיר המצטבר של המוצר כולל דמי משלוח.
הכותבת היא מומחית למסחר אלקטרוני ברשת ובעלת "גלזר הדרכה "