שתף קטע נבחר
 

תחנת הרכבת בנתיבות נפתחה

רכבת ישראל פותחת את התחנה ה-55 במספר בעיר נתיבות, ומרחיבה את קו הנגב המתפתח. זמן הנסיעה בין העיר הדרומית לתל אביב - 65 דקות בלבד

נתיבות על מפת הרכבת. קו הנגב של רכבת ישראל מתרחב היום (א'), עם פתיחת תחנת הרכבת החדשה בנתיבות. התחנה הדרומית מצטרפת בכך לתחנת שדרות הוותיקה, ובשנה הבאה תושלם תחנת אופקים המתוכננת להרחיב עוד יותר את הקו. זמן הנסיעה בין נתיבות לתל אביב יעמוד על 65 דקות, בתדירות של שתי רכבות בשעות השיא. מתחנת הרכבת יצאו גם שני קווי אוטובוס עבור תושבי האזור, בלוח זמנים מתואם עם הגעת ויציאת הרכבת.

 

עלות הקמת תחנת נתיבות עמדה לדברי הרכבת על כ-60 מיליון שקלים, ועלות פרויקט קו הנגב כולו מוערכת בכשני מיליארד שקלים, אשר הושקעו במסילה באורך כ-60 קילומטרים בין אשקלון לבאר-שבע, גשרים ייעודיים לרכבת, גשרים למעבר מכוניות כביש, הפרדות מפלסיות, עברים חקלאיים ועשרות מעברי מים - כך משרד התחבורה.

  

במשרד התחבורה אומרים עוד כי במהלך שלושת החודשים הקרובים יוכלו היוצאים מתחנת נתיבות להשתמש ברכבת לכל הארץ ללא תשלום, וכי תעריפי הנסיעה יקבעו רק לאחר הבחירות הצפויות בחודש מרס. מטרת הנסיעה בחינם, כך משרד התחבורה, "כדי לעודד את תושבי נתיבות והסביבה להשתמש בשירותי הרכבת, ולסגל לעצמם הרגלי נסיעה ברכבת, כפי שהיה גם בשדרות, ברכבת הקלה בירושלים ובמטרונית בחיפה.

 

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "מדובר בקו שיקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה, בין הפריפריה למרכז, ויאפשר לאזרחים רבים יותר, חופש רב בבחירת מקומות התעסוקה והמגורים שלהם". מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, אמר כי "פיתוח הרכבת ימשך גם בשנים הקרובות ועד לסוף העשור צפויה חברת הרכבת להכפיל את מספר לקוחותיה ואת מספר הרכבות המופעלות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מהיום - רכבת נתיבות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים