הבחירות בטוויטר: נכשל במדד האגוצנטריות
הישראלים אולי מובילים בשימוש בפייסבוק, אבל טוויטר עדיין סובל מקשיי קליטה בארץ. רוב המשתמשים הישראלים ברשת החברתית הם רובוטים, ספאמרים - והפוליטיקאים, שמנצלים את הפלטפורמה למסרים קצרים וקשר עם קהל הבוחרים מעבר לים. מי הפוליטיקאי המצטיין ומי מפספס? בדקנו
טוויטר, הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, פחות נפוצה בישראל - בעיקר בעקבות הדומיננטיות של פייסבוק. אחרי התנסות בשימוש בה, נראה שהיא יכולה להיות מעולה לסובלים מהפרעות קשב וריכוז - שטף האינפורמציה שם מתנקז בציוצים באורך מקסימאלי של 140 תווים, וברוב המקרים לא תמצאו שם חפירות גוזלות זמן, אלא רק פנאץ' ליינים.
כתבות נוספות בערוץ המדיה
רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר
אפשר לחלק את המשתמשים הישראלים בטוויטר לחמישה סוגים:רובוטים: גולשים המשתמשים בתוכנות שמעלות את הציוץ לטוויטר במקביל לסטטוס בפייסבוק.
ספאמרים: גולשים שאוהבים להציק עם קידום מוצרים שאף אחד לא צריך. ברוב המקרים, הם נודו מכל רשת חברתית אפשרית אחרת (יתומי MySpcae ו-"מקושרים") ו/או נחסמו מפייסבוק.
היפסטרים שפייסבוק פחות מגניבה בשבילם.
מעריצות של להקת הבנים One Direction.
פוליטיקאים לפני בחירות.
פוליטיקאי | ציוצים | עוקבים אחריהם | עוקבים שלהם |
ציפי לבני - Tzipi_Livni@ | 2,418 | 23,558 | 0 |
נפתלי בנט - naftalibennett@ | 1,737 | 16,106 | 207 |
בנימין נתניהו - netanyahu@ | 1,454 | 367,454 | 82 |
אביגדור ליברמן - AvigdorLiberman@ | 701 | 10,546 | 37 |
זהבה גלאון - zehavagalon@ | 297 | 3,281 | 247 |
אריה דרעי - ariyederi@ | 264 | 4,932 | 227 |
אלי ישי - eliyishai1@ | 254 | 1,219 | 169 |
יאיר לפיד - LapidAtid@ | 54 | 4,307 | 61 |
משה כחלון - KahlonMoshe@ | 44 | 2,778 | 31 |
נכשל במדד האגוצנטריות
בארה"ב, מקום הולדתה של הציפור הכחולה, מיחסים חשיבות לא רק לכמות העוקבים שיש לפרופיל מסוים, אלא גם לכמות הגולשים אחריהם עוקב אותו פרופיל - כמעין מדד אגוצנטריות.
בדיקת פעילות הטוויטר של ראשי המפלגות מראה שציפי לבני היא בעלת הציוצים הרבים ביותר עם 2,418 סטטוסים, אחריה במקום השני בנט עם כ-1,737 ציוצים ושלישי ברשימה בנימין נתניהו עם כ-1,454 ציוצים. נתניהו מוביל במדד כמות העוקבים - כאשר נראה שעוקבים רבים שלו הם לאו דווקא מישראל.
בנוסף, לפי מדד האגוצנטריות, נראה שציפי לבני לא עוקבת אחרי אף גולש (אפילו לא בוז'י).
עלויות הפרסום בטוויטר
אפשרות הפרסום לציבור הישראלי בטוויטר נפתחה רק לפני חודשים ספורים, ונראה שעלויות הפרסום עבור גיוס עוד עוקבים לפרופיל נעות בין 2.5 דולרים ל-3.5 דולרים עפ"י הנתונים החשופים בממשק הפרסום של טוויטר. עלות הפנייה לאתר אינטרנט נעה בין 1.68 דולרים ל-10 דולרים. העלויות מתייחסות להקלקה או תגובה על ציוץ ממומן.
לסיום, דעתו של לואי סי.קיי על הרשת המיקרו-חברתית: